Pár napja a védőnénink hívott, hogy lenne egy foglalatosság a védőnői szolgálatnál, ami biztos érdekelne minket, mert mi olyan csodabogarak vagyunk amúgy is. (itt arra célzott, hogy néha fejjel lefelé lógatom a fiamat, aki ezt szemmel láthatóan élvezi is, azaz jógáztatva vagyon nagyon ifjonti kora óta, hol tudattalanul, -később derült ki, hogy jóga fogásokat alkalmaztunk-, majd tudatosan, könyvből). Heti egyszeri babamasszázsról lenne szó, 5 héten át. Örültem a megkeresésnek, lelki szemeim előtt egy meghitt szobácskát láttam, félhomály és kellemes meleg kíséretében mozgatom majd át Hunor elfáradt izmocskáit, akárcsak itthon.

Az éjszakai 3 ébresztő után, a reggeli kávémból összetört álmaim groteszk mosolya bámult vissza rám. Esély nem volt az indulásunkra, főként nem úgy, hogy Hunor 10 órakkor még javában magyarázott, pici piros nyusziszemeivel, negyed 11-kor nyomta el a buzgóság és 11-re vártak minket a foglalkozáson. 20 perc múlva (nade most milyen jól jött ez a húszperces!), Hunc kipattanó szemeiben már ott bujkált az ébredés utáni friss huncutság. Pillanatok alatt öltöztettem fel mindkettőnket, végigszáguldoztunk az utcán, és mellbedobással 11 nulla-nullakor beestünk az ajtón, ahol a többi, valóban gondos anyuka már rég babáját levetkőztetve várta a masszázs elsajátítását. Rövid bemutatkozás következett, (akárcsak egy anonim alkoholisták csoportnál), melynek során számomra hamar egyértelművé vált, hogy a Hunornál kisebbek is minimum forognak-pörögnek, mint a búgócsigák. Talán ezért is, mikor ránkkerült a sor, csak a nevünket böktem ki és azt, hogy "és Hunor még nem csinál semmit!"... ezzel kicsit meg is tört a  jég, innentől sokkalta oldottabb lett a légkör, főleg miután kiderült, hogy az 5 anyukából 3 nem hozott sem testápolót, sem olajat a masszázsra. (?!) (Mi vittünk! :D). Félhomály ugyan nem volt, lágy zene sem szólt a háttérből, de egy-két masszázs-fogással megismerkedtünk HuncÚr örömére, aki az egyetlen baba volt, aki nem sírt és végigkacarászta a foglalkozást. Az oktatást tartó védőnénivel kölcsönös szerelembe estek, miközben masszíroztam Hunor nyakkitekeredve vigyorgott rá, aki erre meg is jegyezte, hogy "még a végén itt fogsz először megfordulni", Hunor meg beleegyezően gurgulászott valamit.

Az egyik anyuka szinte halálra vált arccal mutogatott Hunor felé, aki éppen felváltva tömködte ujjacskáit, öklöcskéit a szájába, először nem értettem a riadalom okát, aztán elborzadva mesélt egy történetet, az egyik ismerősének az ismerőséről, akinek a kislányának laposak és elvékonyodtak az ujjai, mert kiskorában szopta őket. És képzeljem az ő fia is ezt csinálná egész nap, de ő inkább percenként tömködte a szájába a cumit egész masszázs alatt, nem törődve azzal sem, hogy a kicsi ugyanilyen intenzíven köpködte ki. (elképzeltem mit művelhet otthon...) Tudom, megoszlanak a vélemények a cumiról. Nekem szerencsém van vagy sem, azzal, hogy Hunor nem cumizik, nem tudom. Saját tapasztalat: már kisiskolás voltam és szégyen-nem szégyen, én még mindig cumival aludtam el... talán ezért is örülök, hogy Hunor ennek az "anya-pótléknak" nem a rabja. Bár azt gondolom, ezeknek a szokásoknak sokkalta mélyebb lelki okai vannak. ( pl. megnyugvás)

Mindent összevetve a masszázs jól sikerült, jövő héten ismét megyünk, addig pedig bőszen gyakorolunk. Természetesen nem mi lettünk volna, ha most nem történik velünk valami kis baleset. Kicsit féltem, amikor a védőnéni leparancsolta rólunk a pelenkát, de egyben bíztam is benne, Ő már csinált ilyet! Kicsifiam az elernyedés pillanatában szembe pisilt (mit szembe? nyaktól bokáig sikerült beborítania a langymeleg nedűvel). Persze az öt gyerekből csak az én fiam csinált ilyet, nem kis derültséget okozva ezzel is!

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr12397706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bea · http://www.aron.blog.hu 2008.03.26. 20:45:00

Nálatok mindig történik valami!
Nem is szükséges csinálnia semmit még Hunornak, úgy tökélees ő ahogy van. Majd, ha eljön az ideje, le fog ő körözni minden babát a masszázsról!

vorosbegy · http://fioka.freeblog.hu 2008.03.26. 21:47:14

Hunor egy hatalmas egyéniség, ez már most látszik, egy olyan férfi, aki mellett majd soha nem lehet unatkozni :))))))))))

Pocakos Macska 2008.03.26. 22:02:18

Basszus, ezt úgy kellett elolvasnom, hogy NEM NEVETHETTEM :)))))) Ti nem vagytok semik ;) Nézd egyáltalán nem "kell" forognia a gyereknek, Nóri pl. még nem fordult át a hátáról a hasára... De a védőnő szerint nagyon szépen fejlődik, nincs lemaradva. Mindenkinek más a tempója ;)

Szöszi-Andi 2008.03.26. 22:22:20

Nem is tudom mit mondjak .. olyan jó volt olvasni :)
(megjegyzem, mint magyar szakon végzett bölcsész, hogy szuperul írsz!)
És mi tagadás .. Hunc iagzi egyéniség :) :D :D :D

Ingrid 2008.03.27. 08:54:41

Imádlak! Alig várom, hogy találkozzunk :)

Bea 2008.03.27. 09:30:06

Édesek vagytok:) Ne aggódj Hunc miatt szépen fejlődik a maga tempójában. Máté sem cumizik, sosem kellett neki, mindig kiköpte, de nem is bánom. A mi védőnőnk azt mondta ilyen korban természetes, hogy szopizzák a kezüket, úgysem lehet megakadályozni, a fogacskák miatt is .Máté is eszi a kezét, de azt vettem észre, ha van a keze ügyében valami más, akkor most már inkább azt gyűri a szájába és nem a kezét.

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2008.03.27. 09:32:04

anonim alkoholisták: :DDD remélem adtál kölcsön olajat ;)

cucka 2008.03.27. 11:20:46

Andi, nagyon köszönöm, egy szakembertől igazán jól esik a dícséret! :)
Bea, én is így gondolom. :) És Hunor így egyre több mindenmást tömköd a szájába :)
Pihü: adtam, mert akkora szívem van! :))))

Mazsola01 2008.03.27. 15:02:22

Nem hinném, hogy az baj, hoyg Hunor nem forog, sőőőt, nem szeretem az általánosítgatásokat: minden gyerköc más, és más (ahogy mi felnőttek is külön személyiségek vagyunk), így Hunor is forogni fog, ha eljön az ideje! Addig meg lefoglal téged elég sok dologgal, például a szembe pisilés :DDD (bocsánat, de vidám lehet nálatok az élet)

RKriszta 2008.03.27. 16:03:53

Miért is nem csodálkozom azon, hogy megint kellmesen töltöttem el itt a blogodon az időt??
süti beállítások módosítása