Ma ösmét hivatalosak voltunk doktorbácsihoz egy második trimeszteri UH-s vizitre.

Mellbedobással estünk ugyan be (pereputtyostúl Huncostúl),  de egyre inkább körvonalazódik bennem az a tény, hogy innen nem lehet elkésni. Az időpont amolyan hozzávetőleges saccolás, köbö azt jelenti, hogy elő vagyok jegyezve arra a napra. (ez azér is bosszant, mert nem vittem olvsanivalót magammal -pont, amikor a legérdekesebb a könyvem!-, így a 8-10 éve kiragacsolt kórházi szabályzatot és a különböző ezeréves tacepaókat kellett olvasnom. uff!)

Most kicsit több időnk volt beszélgetni-ismerkedni, több bennem megfogalmazott kérdésre sikerült megnyugtató választ kapnom. Jövő héten kíméletes vércukortermeléses vérvételem lesz, azaz az itthon elfogyasztott 1 zsömle 1 pohár tej után 1 órával, vérvétel. Ami ismét fájdalmas, hogy 7-re kell mennem, ami azt vonja maga után, hogy 6 magasságában (!!!) el kellene fogyasztanom szerény fentebbemlített reggelimet. Minkával nem vagyok egy kimondott evőbajnok, de legyűröm valahogy... valószínűleg álometetés lesz.

Míly meglepő fordulat: Minkaleányka a szülés kiírt időpontját újfent előrébb görgette, (azaz a mért adatok idősebb). Immáron röhögve kérdeztem meg a dokit, hogy a szeptember 23.-ai uhura már hozzam a kórházas cuccaimat is, mert ha jól számolom kb szülésidő lesz azidőtájt. Mint kiderült, a mostani mérések inkább csak tájékoztató jellegűek, minden marad a régiben, ezek a biometriai adatok azt jelzik csupán, hogy Minkalány nagy baba, nagyobb a valós koránál.

Nasakkor számokban: (mert fotót mosse kaptunk, elromlott a nyomtató... meg amúgy se volt ma a hölgyike kimondottan fotogén, a szétett lábakkal indítás után hátat fordított és az arcával végig takarásban tűrte a megmérettetését):

Egy magzat medencevégű hosszfekvésben. (érzetem én, hogy keresztből "befordult", csak azt nem, hogy merre... egyelőre faros a lelkem, mostantól arra kellene inspirálni őkelmét, hogy méltóztasson irányt változtatni, mert ha nem teszi, ösmét cipzárt vágnak az anyja hasára...)
BPD (koponya haránt átmérője): 68 mm
HC (fejkörfogat): 250 mm
AC (haskörfogat): 215 mm
FL (combcsont): 48 mm
Jó szívműködés, jó életjelenségek. Telt gyomor és hólyag, norm. veseállomány.
Lepény a mellső falon tapad., átlagos mennyiségű magzatvíz.
Súlybecslés: 970 gr. (öööö, van egy egy kilós lányom!!!!)
Vélemény: grav.s. 26+3 a biometriai adatok alapján.

És mivel rég nem volt már, bebiggyesztek Minkaleányka fotó helyett egy külsős Minkalak felvételt:

Amúgy a Minkalak lábdagad, meg szuszog, a Minkalány meg rumbát jár esténként, ma a nagy és okos bátyja ráfeküdt a pocakomra elalvás előtt, ő meg addig rugdalta, amíg Hunor homlokráncolva rám nem nézett, hogy mért abajgatom én őt? hiába magyaráztam, az nem is én vagyok, hanem a Hugi, mégis én kaptam a csúf pillantásokat.

Hunc ma este úgy érezte azalatt a nem egészen egy perc alatt, amíg magára hagyom a kádban, illene megborotválkoznia, de csak odáig jutott, hogy meghámozta a mutatóujját, vér folyt mindenfelé, én meg szentségeltem, mert én vagyok az, aki állandóan vészmadárkodik a zapjának, hogy ne hagyja elől a borotváját, meg ne hagyja egyedül a kölköt a vízben. Neki sosem történt semmi, nálam meg már a második alkalommal. Haragszom magamra, rossz érzés volt, hogy Hunc sírdogálva mutogatta az agyonragasztott ujjacskáját, hangosan bííííí-zve. HuncApu könnyedebben vette a figurát, mint én, vacsi közben megjegyezte, legalább újabb szóval gazdagodott Hunor szegényes szókincse, ugyanis az étkezés befejeztére, már mesterkélt sírással bibi-zett a hatalmas buciját mutogatva.

A nap tanulsága azonban az, hogy valóban okosnak kell lenned ahhoz, hogy okostelefont vásárolhass. Különben megszívod, de nagyon.

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr361340872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hugomum · http://hugoelete.blogspot.com 2009.08.26. 23:30:04

nem ér behúzni a pocit!:))) örülök, hogy minden rendben van az 1 kilós(hihetetlen) Minkával, és sajnálom a várakozást. Mit olvasol épp?
amúgy tényleg nem lehet egyedül hagyni őket a kádban....puszild meg a bibis ujját helyettem is! batáti ölelés

Baybee 2009.08.27. 00:38:58

Kíváncsi leszek, ha holnap leszeditek a ragtapit, hogy mennyire vágta meg magát, mert a vér az tényleg viszonylag sok volt úgy hirtelen...

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2009.08.27. 08:06:42

1 kiló:))) Pont mint 1 kiló kenyér:)
Nagyon szép lakot alakítgatott ki a Kisleányod:)))
Huncbibi:((( Szegénykém... az ilyen felületi vágások sokszor még rosszabbak mint egy igazi. Sok gyógypuszit küldünk!!!

Lyndy2 2009.08.27. 08:22:12

Hűű már ekkora pocikád van. Nagyon szép!! 1 kiló, nem semmi a kiscsaj. :-)DE tényleg le kell ülnöd beszélni vele, hogy forduljon csak meg. :-D

Eriberi33 2009.08.27. 10:06:42

Nahát, nekem a nyaralós képeken valahogy nagyobbnak tűnt a pocakod! :) Olyan szép!!!! Mindjárt megnézem az előzőt, jól összehasonlítom, menyit nőtt! :)
Mennyivel idősebbnek saccolták? 4 nappal, jól látom? 1 kiló?? Wow... :)
Ha jól emlékszem Hunc is csak a 36. héten fordult be, úgyhogy elég jó esélyeid vannak még! ;)

Jajj, arany Huncikám... :( De még jó, hogy nem a "szakállát" kezdte el borotválni... :-O Puszi a bibire!

Kinga85 2009.08.27. 11:11:10

Szép pocak :))) És milyen szép adatok, jó súlyban van már a leányzó! Drukk, hogy megforduljon! Szegény Hunc... De édes lehet, ahogy bibizett :)

cucka 2009.08.27. 11:19:50

@Eriberi33: sztem, ha kihúzom magam és nem az alapállapotbeli "slampos" állás szerint állok, kisebbnek tűnik a pocakom. És igen jól emlékszel, Hunor a 34. héten pördült menetirányba. :)))
@Lyndy2: megfogom dumálni őkelmével, sztem lehet vele alkut kötni. :)))
@PBea: az a baj, hogy ez nem is annyira felületi vágás, szépen lehámozott egy fél centis bőrdarabot az amúgy is pindurka mutatóujjáról. :S Mindenesetre, ma a zapja fogja átkötözni, mert nekem elég volt ellátnom tegnap este.
@Baybee: mélyet vágott a kishősöm, viszont ma délelőtt az utcán minden szembejövőnek megmutatta a bibijét. :DDD
@hugomum: szted be tudom még húzni? :DDD max ennyire. ;) teljesen limonádé, könnyed irodalom. (nemsoká megy a válasz, Hunor altatás időben, sztem még aktuális és érdekes is egyben az, amiről írtál!)

Csillagbaba1 2009.08.27. 11:34:01

Jaj de nagyon jók a méretek! Ezen a szeptemberi szülésen jót mosolyogtam:)
Hunc borotválkozási próbálkozása ismét mosolyt csalt rám és az is ahogy írod, hogy ma már mindenkinek hősiesen mutatta a bibit :D Meske is mindig így csinál :)

Marcipán&Frutti · http://forromarcipan.blogspot.com 2009.08.27. 16:04:55

Nálunk abból is látszik,hogy Apa keveset van itthon,hogy Marcipán inkább sminkel,mint borotválkozik:)Veszélytelenebb és viccesebb!
A királylánynak még van ideje befordulni,addig is jó növögélést:):):)

Csilli81 · http://malibaby.freeblog.hu 2009.08.27. 17:23:44

Helyes kis pocid van:) Minka babának pedig tényleg szép méretei:) Nálunk nem lett egy normális fotó sem a fiacskám arcáról, mert állandóan a himbilimbijét mutogatta... puszi a bibire:)

Pocakos Macska 2009.08.28. 19:57:48

Csinik vagytok :)
Csajszi meg forduljon be, üzenem Neki :)
Nóri is bibizik rendesen, most a hasam a favorit :D

matusi · http://csoppdodom.freeblog.hu 2009.08.28. 22:31:57

Milyen nagyos ez a csajod:) A befordulásra van tippem: 1. zseblámpával utat mutatni. 2. négykézlábas ringatózás. 3. pedig van egy kismamás cikk amiben leírtak egy faros szülést, most nincs időm megkeresni, ha ismered akkor szólj, ha nem akkor kikeresem Neked. A szülés után olvastam az ajándék csomagban talált Kismamában.
Huncosnak meg üzenem, hogy még odébb van a borotválkozás tettmezeje, és puszi az ujjacskájára.

Kendemami 2009.08.29. 01:13:35

Matusi eszembe juttatott nekem is egy módszert a megfordításra :) a babák szeretik a zenét. Elég akár egy csengettyű is vagy fejhallgatóból zene, a lényeg, hogy kb belőni a fülét, és odatenni hadd hallgassa, aztán szépen lassan lefelé csalogatni vele. Hajrá!! :)))

masika 2009.08.30. 15:10:22

Cucka: nagyon csini vagy! Gyönyörű a pocakod!
Hunc kezet foghatna az Én lányommal, aki szintén imád borotválkozni, bár szerencsére balaeset még nem lett belőle. Azóta mióta a kezében megláttam, az az első dolgom mikor fürdeni megyünk, hogy minden veszélyes és kevésbé veszélyes ( lsd: folyékon szappan és tusfürdő) dolgot felpakolok egy olyan polcra amit tuti nem ér el.
Küldünk egy nagy puszi Hunc bibis ujjára!

cucka 2009.08.31. 12:13:24

Aranyosak vagytok, igyekszem kipróbálni a módszereket, bár az elemlámpás koncepcióját nem nagyon értettem. A lényege az lenne, hogy világítom a feltételezetten elhelyezkedő fejétől az utat? és mennyi ideig? :S
Szerintem, Minkának még van ideje befordulni, ráérünk igénybe venni, akár alternatív akár hagyományos eljárásokat, ha a helyzet úgy kívánja. :)

Ingrid 2009.08.31. 12:42:33

Szülőpozíciós jógán vagy gyakorlat a "befordulásra"!!!! Négykézláb kell végrehajtani, majd elmagyarázom ;)
Megkaptad a mailemet, csodaszép pocakú?

cucka 2009.08.31. 18:27:10

@Ingrid: akkor ezt még kipróbálom! ;)
(megkaptam, csak kicsit az elmúlt napokban nem voltam gép előtt, de már röptetem is a választ. :) )

matusi · http://csoppdodom.freeblog.hu 2009.09.01. 12:14:11

Lentebb kell világítani folyamatosan, naponta, hogy mennyi ideig, azt nem tudom, ezt is kismamában olvastam.
Faros szülés:
1. www.kismama.hu/babavaras/faros_baba/1730/#checkpoint4
2. talán a januári számban volt egy faros szüléstörténet, itthon nem találom,és neten se
Szülés császár után:
www.kismama.hu/babavaras/szules_csaszar_utan/1744/
Ennyit tudok:)De gondolom te is nézelődsz és egyébként is Minka be fog fordulni:)
süti beállítások módosítása