cucka 2009.09.23. 21:47

Déltől estig

A reggeli fodrászolás éhgyomorra annyira megbolygatta kispasink lelkét, hogy fél 11-kor kidőlt a sorból és sikerált ippeg oltás előtt 10 percig aludnia (azaz 13 óra 50 percig). Én mindenközben már tűkön ültem, lerágicsáltam mind a 20 fellelhető körmömet, körbejárkáltam, meg-megsimogattam, krahácsoltam a közvetlen közelében, nedves tenyeremben markolásztam a telefont, hívjam a védőnőt vagy várjak még?! Merugye azt már többször kifejtettem, hogy én mégegyszer az alvóoroszlánt föl nem ébresztem! A közel 3 és fél órás alvása után vígkedélyűen ébredt, főként, hogy azzal fogadtam: peluscsere és irány a tér, motorral!

Mellbedobással estünk be a rendelőbe, a váróban mocival bűvölt, a nyitott ajtókon bekukucskált, szerzett ropit és új ismerősöket, csak a szokásos. Kicsit várnunk kellett, az előttünk lévő tanácsadás picit elhúzódott, így beérve a rendelőbe, sajna rajtunk próbálták a csúszást behozni. Szegény Huncosnak még akklimatizációs ideje se maradt, a védőnőnk gyakorlatilag lebontotta róla a ruháit, csórikám egyre hevesebben tiltakozott, majd mérlegre került (11,7 kg, 83 cm), ekkor már teli torokból üvöltött, majd a doktornéni megmogyorózta, eképpen, méltóságától teljes mértékben megfosztva görcsösen kapaszkodott belém. Ridegen lefejtették rólam a kezeit, kinyújtóztatták és már kapta is a szurit (igen, kicsit csúsztunk a kötelező 18 hós oltással...). Szuri után azonnal abbahagyta a sírást, hagyta magát felöltöztetni és már mutogatta az ajtót, brübrüzve, hogy ideje lenne távozni, kösszépen, ő nem ilyen fogadtatásra számított.
Nem vagyok egy föld felett lebegő, mindent megkönnyező anyuka, de ez most kicsit nekem is túlzás volt.
Először is, baromira nem hinném, hogy valóban így kellene ezeknek a dolgoknak működnie, mármint, hogy ennyire futószalagon. Értem én, hogy csúszás van, meg, hogy siet a doktornő, de arra ilyenkor senki sem gondol, hogy a gyerekben ez milyen érzéseket vált ki? Hogy mindez benne hogyan is csapódik le? Aztán meg csodálkozunk, hogy a gyerek fél a fehérruhásoktól... Vagy ezt én reagálom ennyire túl? Hiszen még lélegztevételnyi ideje se maradt arra, hogy körbenézzen, nem túlzok belépésünktől státuszvizsgálattal együtt, oltásostól-adminisztrációstól mindösszesen 5-8 percet ha töltöttünk bent a rendelőbe. Én elhiszem, hogy sok a körzetbe tartozó gyerek, de nem lehetne az időpontok adásakor egy kicsit a gyerek lelkét is számításba venni, azaz nem 10 percenkéntre beírni egy gyereket, hanem mondjuk 15-20 percenként adni az időpontokat?
Másodszor meg: asse értem mért kell lemezteleníteni egy gyereket a megméréséhez, mért nem lehet azt a rövidnacit meg azt a fölsőt (nevezzük 30 dekának), levonni a ruhával együtt mért értékből?! no, mindegy, talán bennem tengenek túl ezek a jóféle kismama hormonok, de ennyire rosszul én még oltást/tanácsadást sosem viseltem.

Védőnénik összekötötte a kellemeset a hasznossal, ha már szökőévente lát, úgy gondolta most izibe megejti a terhesgondozást is. Itt már jóval oldottabb volt Huncmester is, főként, hogy kikunyerálta a dátumbélyegzőt és azzal pöcsételt, majd a védőnéni is ropival kínálta. Feloldódott. Jelentem mindenenem negatív, vérnyomásom a felfokozott oltásos izgalmak hatására is 103/62 volt, pislantásom maga a tökély, Minkaleányka szívhangja 149/min. No és a csattanó: nem szokásom méricskélni magam, meg amióta a zapjuk aszonta nem jó az itthoni mérlegünk, rá se állok, így teljes meglepetést okozott, hogy mostanáig mindösszesen 4 és fél kilót kaptam magamra. Naja, Huncnál a 30. héten szerintem már bőven 12 kiló körüli (ha nem 15...) súlygyarapodásról számolhattam be.

Az idő eléggé elszaladt, szerencsére Szőkeciklon Barátnőm már ideért, gondjaira bíztam Huncost, majd egy óvatlan pillanatban leléptem tőlük. Mint kiderült, amint konstatálta hiányomat, sírva fölcancukáltatta magát a lakásba, leellenőrizte, hogy itt sem vagyok, majd megnyugodva lekísértette magát a homokozóba, majd végigjárta a délutáni kiskörét (pékség, cukrászda).

Mindeközben én békésen olvasgattam a váróban (végre!) és vártam a dokit. Ma feltűnően keveset ficánkolt a csajom, az egész napos maratoni menetelésnek tudtam be, édesem, diszkréten háttérbe vonult vagy csak egészen egyszerűen álombaringattam a sok mászkálással?! Az ultrahangon nagyot nevetett a doktorbácsink, ugyanis azt mondta, ilyet ő is rtkán lát: Minkus tátott szájjal és kilógó nyelvvel aludt, így csak gyorsan lemérte a paramétereit és hagyta tovább szusszanni. A labor eredményem szerint pöppet vérszegény lettem, így szednem kell egy kis vaspótlást, a cukorterheléses vérvétel 5,2 mmol/L, tökéletes. A terhesvitamin rendszeres szedését abbahagyhatom, mint ahogy a magnéziumét is.

Fotó mossenincs. Ésakkor a méretek:

Egy magzat koponyavégű hosszfekvésben. (sőt, a doktorbácsi szerint már be is ékelődött a feje...)
BPD (koponya haránt átmérője): 77 mm
HC (fejkörfogat): 288 mm
AC (haskörfogat): 255 mm
FL (combcsont): 59 mm
Jó szívműködés, jó életjelenségek (szépen alszik...). Telt gyomor és hólyag, norm. veseállomány. Lepény a mellső falon tapad, I. fokban érett, átlagos mennyiségű magzatvíz. Súlybecslés: 1600 gramm.
Vélemény: Grav. s. 31+2 a biometriai adatok alapján.

Doktorbácsi szerint annyi dolgom van mostantól, hogy növesszem a pocakomban a gyereket. Szerinte felejtsem el a decemberi szülést, legkésőbb november 25.-én már külön életet fogunk élni mindketten. Hű.... mondjuk, Huncot is korábbra vártuk, aztán -kis rásegítéssel ugyan, de- napra pontosan bújt ki. Viszont ennek fényében lassacskán célszerű lenne elkezdeni rákészülni a kicsilány érkezésére...

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr451402979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gneke 2009.09.23. 22:46:22

A végével kezdem: tényleg mindig korábbi időpontokat jósolnak a szülésre:O A rákészülést kezdd el a kórházi pakk összeállításával.
És az eleje: nálunk szerencsére nem anyaszült meztelen mérik a testsúlyt, thosszt. Mi tegnap voltunk oltáson, igen a 18 hónaposon, és levontak pár dekát, mint ruha-pelussúlyt. Mindig így csinálják. Így is volt sírás-rívás, pedig volt időnk rákészülni. Nálunk pont az volt a gond, hogy dokinéni késett, 11-kor kezdődik a tanácsadás és Áron már igencsak álmos volt, doktornéni meg késett. Szóval: másik véglet.
Sűrű napja volt ma Huncnak!
Hajvágás: én is gondolkodom, hogy mit csináljak, előző (első) alkalommal én vágtam, megint aktuális, de nem tudom, hogy fodrász vagy sk.

Lyndy2 2009.09.24. 08:47:10

Jujj de izgi! Örülök, hogy minden rendben!
A gyerekorvosos dolog Szegeden is így megy, minket anno kidobtak felöltözés nélkül, mert hát ugye azzal is telik az idő, oldjam meg kint kézben. :S

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2009.09.24. 10:12:32

Szegény Hunor:(((( Tényleg elég embertelenül bántak vele.
Kíváncsi vagyok végül melyik lesz Minka napja:))) Most már tényleg elkezdhetsz rákészülni, ez a 2 hónap nagyon gyorsan el fog telni:)))

Csilli81 · http://malibaby.freeblog.hu 2009.09.24. 10:23:19

De izgi, közel 2 hónap, és kibújik a leányzód:))) Sajna, hogy nem kaptál képet, úgy megnéztem volna a lógó nyelvű Minkabébit:)) Édes lehetett:)

Eriberi33 2009.09.24. 10:25:43

Ahogy olvastam a dokis dolgot, majdnem elpityeredtem magam... Ez olyan genyóság! Szegény Huncos...
Lilu úgy kapta az oltást, hogy közben Levi ölelte... Nem is kellett így lefogni. Előtte meg feltettük a kérdéseket, így volt ideje hozzászokni a dokibácsihoz...

Minka nagyon édes lehetett lógó nyelvvel! :D
A 25-e szép dátum lenne! ;)

masika 2009.09.24. 10:48:34

Lógónyelvű Minka, hát ez nagyon édes lehetett!
Cuckám meg kell dícsérjelek igazán csinos vagy! Mindösszesen 4 kg, ez hihetetlen! Na de majd most jön az igazi gyarapodás mindkettőtök számára!
Orvos: megmondom őszintén, hogy nálam addig feszítette a miénk a húrt, még egy szép napon megköszöntem az együttműködést és elmentünk egy másikhoz, hasonló okok miatt mint amit te leírtál, de más is volt.Ettől a futószalag gyakorlattól már kirázott a hideg! A gyerek minden egyes alkalommal üvöltött,mint akit nyúznak. A védőnéninket megtartottuk, mert Ő egy nagyon rendes és igazán elhivatott szakember. Azóta pedig Lili nem fél az orvostól.

Kinga85 2009.09.24. 12:01:45

Én már megszoktam, nálunk kb mindig így megy a tanácsadás :( Panni is ehhez van szokva (sajnos), így nem fél a drnőtől, és amíg kapja a szurit azért kedvesen beszélget Pannival :( De tényleg figyelhetnének jobban is. Azta, csak 4 kg??? Irigykedem ám! Édes lehetett Minka, ahogy aludt :) Jó lenne, ha már tényleg novemberben érkezne, bár amennyire tapasztaltam, meg ismerősöknél is, a dokik hajlamosak ilyen kijelentéseket tenni, és csak ritkán jön be, szegény kismama meg már tűkön ül... (pl hasonló jóslás után egy ismerős anyukát a 3. gyerekkel indítani kellett pár hete :S)

Pocakos Macska 2009.09.25. 12:52:30

Örülök, hogy minden rendben. Védőnéni kicsit "erős" nekem is, a miénk nem ilyen... :(
süti beállítások módosítása