cucka 2009.10.26. 20:18

A másik én

Az utóbbi napokban életre kelt bennem egy másikén. Normális pillanataimban riasztónak tűnik ez a valaki, aki olykor-olykor kölcsönveszi a testem, eltorzult arccal képes a legapróbb dolgokért is vészvijjogó hangon sipítozni, majd magába roskadva bűnbánóan zokogni. Mert türelmetlen, mert nehezen mozog, mert ami eddig oly könnyű minden napi rutin volt, az mára teher, és ez a teher nagyon idegesíti az egyiként, aki mindezidáig abszolút zökkenőmentesen vette az akadályokat.

Nehéz lehet most a körülöttünk élőknek. Néha már attól lelkiismeretfurdalásom támad, ahogy rámnéz a kismackó azokkal a fürkésző szemeivel: vajon Náni éppen milyen állapotban leledzik, harap-e a szavaival vagy ugyanolyan mókásnak ítéli a huncutkodásokat mint eddig? Mert segítő kezek most is akadnak, és a máskor oly viccesnek ítélt közös sütés-főzések, többórás lenti bevásárlással egybekötött kolbászolások, újabban idegpróbák. Legalábbis a másik énem számára.

Feszültség-levezetésként újra leporoltam a többéves pókhálót az egyik kedvenc blogomról, ahol a komoly odafigyelést igénylő játékoktól elkezdve a párperces agymenésekig minden megtalálható. Csakúgy, mint az egyik közösségi portálról csokorbagyűjtött lövöldözős egypercesek. Azóta esténként így kapcsolok ki. HuncApu szerint ha íly bambán is látott volna meredni megboldogult lánykoromban, nem biztos, hogy valaha is lánykérésre is sor került volna. Szerintem meg Minka minimum Lara Croftként fog kipattani belőlem, ha eljön az ideje. Ennyit a pocaksimogatós ejtőzéses könnycsorgató babazenékről.

Apropó idő: amikor Huncra vártam, a védőnéni akkurátusan kérdezgette tőlem, vagynak-e már jóslófájásaim? mondtam, nekem olyanom nincs. Ahogy visszaemlékszem, valóban nem igen volt. Nem úgy, mint most: napi rendszerességgel tevékenykedik a méhem, hol fájdalmasabban, hol lájtosabban húzódik össze, ma reggel konkrétan a tipikus nehéznapokbéli derékfájásra ébredtem, sőt bele is szőttem az álmaimba, takargattam a derekamat, hoyg meleg hatására elmúlik a fájdalom, aztán magamhoztérve döbbentem rá, ez most nem az. HuncApu egyelőre blazírt nyugalommal kérdezi meg minden egyes fölszisszenésemre, hogy na, mi van, ma szülünk?

Huncmester kikeveredett a ződcsiga időkből, újra fitt és mozgalmas. Igaz, ma kisebb attrocitás érte őt a játszótéren, egy kisleányka rózsaszín motorjáért harcolva, majd leharapta csöppöm ujjacskáit, 8 napon belül gyógyul, a lelki traumát is látszólagosan már kiheverte. Új elfoglaltsága a szerepjáték: a legváratlanabb helyzetekben egyszer csak elkezd ugatni, nyelvet nyújtogatni (harapdálni, kezet-lábat nyalogatni!), és hosszú percekig képes kutyát játszani. Hogy honnan ismeri ennyire a kutya szokásait rejtély, hiszen két macskánk van, azok meg nem ilyenek... (sőt, vauvauvau-olva meg is kergeti őket... esküszöm Frakkot még nem látott!). Íme egy rövidke kutyáskodás, kivételesen ma fotogén és videogén hangulatában leledzett:

Minka érezhetően megszelídült. Napközben néha-néha jelzi ébrenléteit, általában közvetlenül étkezéskor. Nem tehetek róla, de folyton a Nicsak ki beszélre asszociálok, lelki szemeimmel látom ahogy rángatja a köldökzsinórt, hogy hé anyu, ebből még küldj le egy adagot! Esténként táncbemutatót tart, a tegnap esti laza két órás bemutató volt, kis csuklással tarkítottan.

Szerdán uccsó védőnő látogatás, megkapom a Minka kezdőcsomag receptjeit. Hihetetlen. Jövő hét kedd első ctg. És azt álmodtam Minka természetes úton született, könnyedén, ügyesen, méltósággal... És most ezt mantrázgatom...

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr701477208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micka · http://micka.freeblog.hu 2009.10.27. 08:29:07

HUnc kutyának is tökéletes:-)
te pedig nyugodj meg, ne legyen lelkifurdád a hormonvihar miatt, HUncossal is volt, és mindenki túlélte:-)
csak nyugodtan, szépen. nagyon szeretlek.

Lyndy2 2009.10.27. 08:29:36

Olyan szépen írtad le a várandósság utolsó nehézkes idejét. :-) Ne aggódj, minden rendben lesz, én szívből kivánom, hogy úgy menjen a szülés ahogy azt te elképzelted.
Hunor imádnivaló!! :D

Ingrid 2009.10.27. 08:39:24

Valahol biztosan felszedik ezeket, mert néha H is előrukkol olyannal, amiről fogalmam sincs honnan származik, honnan tudja, miből merítette, mégis....
Nagyon édes a videó, többször megnéztük, természetesen Helénával, aki most szintén ugatósba ment át, köszönöm :)

Másikte: ismerem ezt a fajta másik oldalt, én PMS-nek hívom, mindössze egy hétig tart (szegény családom!). G.val már beszéltünk is erről, ő azt mondta, következő terhességnél megoldódik a következő terhességgel, ezek szerint mégsem... :) újból le kell ülnöm vele tárgyalni, azt hiszem ;)

Ingrid 2009.10.27. 08:39:55

miért írtam a következő terhességet kétszer????????

Kendemami 2009.10.27. 08:57:06

Vigasztaljon, hogy hamarosan kiengeszteled a családot, amikor csodaszép véget ér a hormonvihar :) Az enéymnek még rengeteg ideje van kibontakozni, villogtatja is agyarait...
Jóslófájás jó is lehet, lerövidülhet a szép TERMÉSZETES második szülésed. Én szurkolok!

cucka 2009.10.27. 10:30:04

@Ingrid: ;))))))) nekem elsőre a Freudi elszólás villant be! :P
@micka: @Lyndy2: sztem most még nehezebb velem, beleszámítva azt is, hogy egy kiskorú előtt zajlik a hormontobzódásom, amitől már eleve lelkiismeret-furdalásom van. :s
@Kendemami: jajj, még mindig adósos vagyok egy méllel... :$ igyekszem pótolni. :)

gneke 2009.10.27. 10:36:31

Nekem azt mondta a védőnő, hogy első terhességnél nemtudjamiért, de nincsenek jóslófájások. A másodiknál megtapasztaltam, bár azóta sem tudom mi különböztette meg a valódi fájástól, szülés előtti napokban hajnal egytől hajnal hatig szabályosan 8 percenként tartott majd egy perc hosszan. Viszont kitágultam annyira, hogy a szülőszobán nem töltöttem el annyi időt. Szóval, jó jel ez a spontán szempontjából!

gneke 2009.10.27. 10:38:14

@Ingrid: két következő terhességed lesz;-)Szép a nagycsalád!

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2009.10.27. 11:00:54

annyira egy a cipőnk, hogy én már nem is írok semmi okosat.... csak nálam nem lövöldözős játék van, hanem golyóforgatós:)

cucka 2009.10.27. 11:07:05

@PBea: az enyém is golyóforgató, csak közben lövöldözős hangot ad ki, miközben felrobbannak a kombinációim. :)))))

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2009.10.27. 11:33:32

:))) Akkor lehet, hogy az enyém is olyan... csak én hang nélkül nyomom:))))

Kinga85 2009.10.29. 11:40:22

Kitartás, annyira nincs már sok hátra... lelkiismeret furdalásod meg igazán ne legyen :))) Hunorkutya :DDD Nagyon édes!
süti beállítások módosítása