cucka 2009.11.03. 18:59

Minka első ctg-je

Szerét ejtettük ma délelőtt a kombinált csomagomnak, elviekben vérvétel + uhu + hüvelyváladék + ctg lett volna, de hajnal hétre nem éreztem magamban az erőt, hogy végigcsináljam a sort, így a vérvételt a jövő keddi ctg-vel kapcsoltam inkább össze.

Minka komatózusan aludt, többszöri hasfelrázásra és Balaton szelet bevetésére sem volt hajlandó felébredni, így közel egy órán át pittyogott monotonul a pocakomon a kütyü, gyakorlatilag egy darab méhtevékenység nélkül. Nabezzeg, ha a tegnapi hidegfront közeledtekor lett volna a ctg, talán még szülésre is benntartanak, egész dezsavüm volt intézkedés közben meg-megállva, fájásokkal tarkítottan, levegőkifújásokkal gazdagon megspékelve. Most már tényleg össze kellene állítanom a kórházi pakkunkat, erről jut eszembe...

Az ultrahang meglepetéseket tartogatott több szempontból is. Elsőként kisasszonka végre-végre a saját korának megfelelő méretekkel rendelkezik, ráadásként napra pontosan! A másik észlelés sajna, már nem ennyire pozitív: a monitor nézegetése közben a doktorbácsi, miközben diktálta a méreteket, egy eddig sosem hallott mondattal zárta a leletet: jobb láb varus állásban. Persze, azonnal rákérdeztem, hogy ez mit is takar, mire könnyedén rávágta, ez azt jelenti, hogy nincs elég helye a leánykának és befelé fordítja  bokától a jobb lábát a leányzó, azaz csámpás. És ilyenkor mi a teendő? Leginkább semmi, tornáztatni kell, esetleg speciális cipők és kinövi viszonylag rövid időn belül... A dokibácsi érezhette rajtam a feszültséget, mert ugyan nem járna, de felajánlotta, a jövő heti ultrahang mellett ösmét rápillant Minkaleányzó böcsös csülkeire.

Számokban:
Egy magzat koponyavégű hosszfekvésben.
BPD (koponya haránt átmérője): 92 mm
HC (fejkörfogat): 322 mm
AC (haskörfogat): 303 mm
FL (combcsont): 71 mm
Jó szívműködés, jó életjelenségek. Telt gyomor és hólyag, norm. veseállomány.  Jobb láb varus állásban (bővebben erről itt olvasható/látható, kicsit utánaolvasva nem dobódtam fel a dolgoktól...). Lepény a mellső falon tapad, I. fokban érett, átlagos mennyiségű magzatvíz.
Súlybecslés: 2870 gramm.
Vélemény: Grav. s. 36+0 a biometriai adatok alapján.

Minka feje, nagyon lent van már, igencsak beékelődve (ezt mondjuk érzem is rendesen...), méhszáj még zárt ugyan, de már felpuhult. (ez azt jelenti, hogy ugyan még nem nyílt ki, de már nem is zár olyan szorosan). És ez jóóóó!

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr131496635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micka · http://micka.freeblog.hu 2009.11.04. 10:12:28

ne izgulj a Minkacsülökért előre, és főleg ne olvass össze mindenfélét, figyelj a dokira, ő megmondja a tutit.
ölelések....

Hencsi+Zita · http://kicsizita.freeblog.hu/ 2009.11.04. 11:27:26

Csodaszép méretekkel rendelkezik a lánykád!A lábáért pedig ne aggódj,Zitának ugyanez volt.Születése után is csak akkor hajlította befelé,amikor bújt meg gömbölyödött össze.Minden nap masszíroztam,és egy hónapos korára semmi baja nem volt.Hozzáteszem,alapból sem lehetett észrevenni.Szóval nyugi!

fantaghiro 2009.11.04. 13:04:48

Hú de izgis, hogy már itt tartotok! Nagyon szép méretekkel rendelkezik a lányka. A lábacska miatt szerintem ne aggódj, igaza lesz a dokinak, és pici tornával simán korrigálható lesz, de lehet még az sem kell majd, tökéletes lesz úgy ahogy van :)

Kinga85 2009.11.04. 13:05:47

Én voltam, csak másik nick név volt beállítva (fantaghiro) :)

Miszimaszi 2009.11.04. 13:26:49

Szia!

Ne aggódj a lába miatt, a második lányom törökülésben volt bent, így mikor megszületett mindkét lábfeje befelé fordult. A Budai Gyermekkórházba hordtam gyógytornára kb. 3 hónapig, meg itthon is masszíroztam neki, aztán hordott gyógycipőt úgy egy hónapig, a cipő elég rondán nézett ki -és nem ugrik be a neve- de utána már minden rendben volt. Amit belinkeltél az egész más, az a dongaláb, az a bokának egy fejlődési rendellenessége, de az, hogy nem fér el rendesen és ezért tartja így a lábát egy sokkal enyhébb, és nagyon jól korrigálható probléma.

cucka 2009.11.04. 14:29:38

Aranyosak vagytok, bár az éjjel végigpörgettem minden lehetőséget már... jószokásomhoz híven társul hívtam éjjeli rémeimet is... láttam Mineket gipszcipőbe is meg sínbe kötött lábbal is... :S
Most mondhatnám, hogy teljesen nyugodt vagyok, de ez így nem felelne meg a valóságnak. Amiben bízom, az a kezelő orvosom. Ha ő elviccelte egy "csámpás" jelzővel, akkor valószínűleg nem lehet annyira komoly a baj. :)
(Zapja szerint meg ne csodálkozzunk, nézzük meg az én virgácsaimat.... :$ )

Ingrid 2009.11.04. 17:21:46

Nálunk van ilyen a szűk baráti körünkben. Ilyen baba! A kislány hónapról hónapra növi ki. Még nincs egy éves, tehát fejlődőképes a dolog!
H. is milyen volt már a terminátoros terpeszizében, gondolj bele! :) Az sem semmi... és milyen csinos most ;)...

Melike80 2009.11.04. 17:32:37

Szia! Zugolvasód vagyok.Pár hete, Piroskánál találkoztam a blogoddal. Nagyon alapos az orvosod, hogy már most észrevette. Nyugodj meg. Az én kislányom is ilyen lábbakkal született, de mire hat hetes lett, a helyére állt szépen. Mutattak tornát. Mire a Dévényre eljutottunk már minden rendben volt. remélemm nektek is így lesz.Nem lesz szükség gipszre. Jó babavárást még neked.. de jó nosztalgiázni..

Csilli81 · http://malibaby.freeblog.hu 2009.11.04. 19:40:48

Szerintem is no para, a doki elég lazán mondta a dolgot, másként közölte volna szerintem gondolom, ha baj lenne!!! Nálunk a 18. heti genetikain ilyesztett meg a doki, mikor egy fehér pöttyöt látott a Malac szívében. Azt mondta, hogy fiúknál elfordul, egy izom letapadt, és majd elmúlik valószínűleg! De ráírta a leletre, hogy minor anomália látható, én meg hazajöttem bújtam a netet ezerrel, és fél óra múlva már be is pánikoltam, hogy mi van ha... Persze semmi gond szerencsére azóta sem:)))

h.o.era · http://eranaploja.freeblog.hu 2009.11.04. 21:08:04

Ne is aggódj, csak nyugodtan, megfontoltan, amolyan gigapocakos, finisben lévő kismamiként :P
Az orvosod biztosan tudja a dolgát, és nem viccelődne, ha komoly lenne! Édes kis tappancsa lesz a leányzónak, nem vitás!
süti beállítások módosítása