cucka 2009.11.30. 21:16

Apró figyelmesség

Hunor névválasztása kapcsán említettem a közelünkben működő drogéria igencsak szubkulturált és nyáron igencsak szagos biztonságiőr(nő)jét. A bolt negyedik éve üzemel mellettünk, kb azóta rendszeres vevőjük vagyok, és ennek ellenére a mai napig meg tudnak lepni valami apró figyelmességgel.

A legutóbbi észnélküli körömlakk vásárláskor pl. egy centire sem volt hajlandó elmozdulni mellőlem az áruk éber őre, szorosan mellettem állva dúdolászott, mintha csak véletlenül éppen arra lenne dolga. És véletlenül mindez a dolog éppen annyi ideig és éppen azokon a helyeken volt, amerre én nézelődtem. Már ekkor is kevésen múlott, hogy ne tegyem szóvá ezt a feltétel nélküli ragaszkodást... próbáltam a jó oldalát nézni a dolognak: nagyon kedveli a gyerekeket, és Hunorral is mindig elgügyörészik...

A mai nap azonban sikerült önmagán is felülkerekednie. Történt vala, hogy miközben Hunorpasi aligtürelmére alapozva rohamtempóban kapkodtam le a polcokról azt a pár dolgot, amiért beviharoztam, biztonságiak éber őrnője feltétlenül szóba kívánkozott elegyedni velem a teltházas boltban. Végül a kassza előtti sorban állva nem tudtam hova menekülni előle, kénytelen voltam válaszolgatni a bőralámászó kérdéseire. Jajj, mekkora hasa van már, mingyá szül, igaz? elnézően vallottam be, hogy igen. és mikor? telitalálat a kérdés, a közeljövőben. És kisfiú lesz vagy kislány? bár tudtam mi következik, mégis belementem, magamra vethetek, lány. No, és mi lesz a neve? nagylevegő: Minka. Miiiii??? Mosolyogva ismétlem: Minka. Há micsoda név az? hallotta már valaki ezt a nevet? és elégedetten vigyorogva körbenéz. Magyar név, mondom még mindig mosolyogva, mert érzem, hogy választ vár. Maaagyaaar? szegény kislány, nem adnak neki inkább valami normális nevet? Agyban  elszámoltam tízmillióig és a hirtelen feltörni kívánkozó nyomdafestéket nemtűrőt visszanyelve sikerült az alábbit kipréselnem magamból: melyikre gondol Izaurára vagy Dzseniferre? Az eladólányka vinnyogva felröhögött, így tett több vevő is körülöttem, de biztonságinéni mindebből semmit sem észlelt... kijőve a boltból még mindig hallottam, ahogy értetlenül dohog magában emlegetve mindenféle mai világot a mai fiatalokkal és tönkretett életeket, minden világmegmozgató rossznak az alapjául a rossz névválasztást megjelölve.

Ilyenkor szerencse, hogy a délelőtti történések fényében a mai napomat a befásult unottság jellemzi.

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr701564728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anita... 2009.11.30. 22:18:24

Nálunk is mindennapos a 'normálisnevetisadhadtakvolnaszegénynek' beszólás. :)) :))

Puszi Nektek!

Csőryke · http://myfairytaleworld.blog.hu/ 2009.11.30. 22:34:51

Szió!
Fel a fejjel! Sokunknak nagyon tetszik Minka neve. A lényeg, meg úgyis az, hogy a szüleinek tetsszen. Próbálj meg nevetni az egyszerű lelkületű nénin. :)Előzetes Boldog Szülinapot Hunorvirágszálnak!

gsky 2009.11.30. 22:50:36

Képzelheted, milyen amikor Mikoltot kérdik... a legszebb, amikor csuparózsaszínben visszakérdeznek, hogy Miklós? :):)
Minka szép és nagyon nőies.
Minden jót nektek.
inga

voribegy 2009.12.01. 08:06:28

hihihi, azt hittem megverted, ki mer szórakozni egy mindennapos kismamával? :))))
én is hallgatom mindig hogy orosz nevet adtam Tamarának...
nem kezdem el magyarázni, hogy még lánykoromban Egymás szemében-t olvasva mennyire imádtam ezt a nevet stb...
a Minka nagyon szép név, nyugiiiii

Marcipán&Frutti · http://forromarcipan.blogspot.com 2009.12.01. 09:33:15

Amikor a kórházban voltunk Marcival a fürdetéshez hozta anyuka a kislányát.Kislány neve Kovács Trinity.Kérdezi Anyukától csecsemősnővér:miféle név ez a Trinity?Frissanyuka öntudatosan kihúzza magát:ANGOL!Ennél csak a sorozatbnevek jobbak.A Minka gyönyörű és különleges név ugyanúgy,mint a Hunor.Akinek nem tetszik ka..ja be.Én is,amiért kritizálom Trinity-t:):):)

Lillencs 2009.12.01. 10:10:56

Höhö, ismerős: Szonja, nem találtatok valami értelmes nevet neki????Háát szerintem a 2.-nál is lesznek beszólások.
egyébként szerintem is nagyon szép név a Minka.

Hencsi+Zita · http://kicsizita.freeblog.hu/ 2009.12.01. 10:34:58

Úgy látom,mindenkinek van ilyen beszólása:)
Mi sokáig vacilláltunk,merthogy Zizi-t szerettünk volna adni neki.Aztán maradt a Zita,és mi Zizizzük:)
A Minka csodaszép magyar név,de hát amúgy sem foglalkozol ilyen emberekkel,nem?;)

cucka 2009.12.01. 10:49:53

Lányok, tényleg nem vert földhöz a biztonságot őrző néni beszólása, hiszen egy újabb klasszikus iskolapéldáját mutatta meg az emberi taplóságnak és butaságnak. Ezen meg jelen állapotomban nevetve lépek túl. :) A mindenkinek megfelelési kényszerem, a gyereke(i)m születésével, lassacskán elmúlt. Hunorral tanultam meg, sosem lehetek tökéletes... sosem lesz élére állított háztartásom, tökéletes sminkem, ránc nélküli arcom, nem leszek tankönyből kilépő minden felmerülő problémát jól kezelő szuperanyu... igyekszem az ösztöneimre és a szívemre hallgatva egyengetni az életüket.Akár nevelésben, akár névválasztásban. Itt is borzasztóan fontos a harmónia. Lehetne Trinity is, ha megkapná azt a családi hátteret-támaszt, amelyben ő büszkén viselné ezt a nevet. És bízom benne, nálunk megmarad ez az összhang. :) A többi igazán már nem is fontos...

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2009.12.01. 14:59:31

Minka gyönyörű név, éa a mit itt kommentben leírtál igazabb nem is lehetne :)

kérek szépen egy postacímet, mert egyszerrég megígértem valamit, és nem szeretnék adósod maradni ;) (nyesteszabi@gmail.com--ra)

ölellek!

Csillagbaba1 2009.12.01. 15:24:35

Szerintem jópáran tudnánk erről mesélni... mikor egy szöszke lány megkérdi, hogy az Etele milyen származású név.. Szóval ma nagyon nehéz lenne mindenkinek tetsző nevet adni a gyermekeinknek, de azt hiszem az a fontos, hogy nekünk megfeleljen és belesimuljon az adott családba :) Szerintem nagyon szép név a Minka! Igazi királylány név!!!!

CsJ 2009.12.01. 15:54:15

Sosem értettem az ilyen beszólogatós okoskákat - mit várt, hogy ott a pénztár előtti sorban majd átértékeled a névválasztást? A visszaszólásod viszont tízpontos, irigylem a higgadtságodat :)
A pont meg éppen ott van, amit a kommentedben leírtál: ha nektek tetszik a Minka név, a kiskirálylány is büszkén fogja viselni (egyébként szerintem szép név, ugyanúgy, ahogy a Hunor is).

Pankababa 2009.12.01. 19:17:46

Sok ilyen eset lesz még, edződj drágám, és ne vedd magadra, tudom, hogy nem könnyű....Minkának gyönyörű neve van, nekem annyira tetszik.-) Neki is fog!

Pankababa 2009.12.01. 19:18:24

Amúgy meg hiába jövök napi kétszer, nem jön ez a kiscsaj.-)) No, majd huncos születésnapján.-)))

Ingrid 2009.12.01. 20:34:40

En csak azt nem birom feldolgozni, hogy az emberek nem csak hogy tudatlanok-tajekozatlanok, hanem egyszeruen bunko parasztok is!

gabci242 2009.12.01. 20:54:01

NA figyi. Tökinek a becsületes polgári neve Nimród. Szép magyar hangzású nevet szerettünk volna neki ( tradició mert Nőcinek is olyan van) Barátainkkal ellentétben akik nemzetközi kopatibilitásra törekedtek mi inkább a nacionalitásra, és szerintem nem is egy hű de fura neve lett ( Ottokár is lehetett volna pl, vagy Makabeus, mert ezek is anyakönyvezhetők és Embernek történetesen tetszettek ). Na szóval hónapokig hallgattuk, hogy de különleges neve van meg de fura, meg miért nem tudtunk valami normálisat adni neki. Ma már fel se tűnik :) És most jön a slusszpoén, az oviban egyetlen olyan másik gyerek van akinek ugyanígy fennakadnak a nevén, ráadásul az ő neve is régi magyar férfinév. Őt Kadosának hívják. Na és most találd ki ki a Töki kebelbéli cimborája az egész oviból? úgyvan Zsák meg a foltja.

Ildi-84 2009.12.01. 21:42:07

Nálunk ezért volt titok, hogy mi lesz Hanna neve, mert mindenki fujjogott, amikor még úton sem volt, hogy a Johanna milyen zsidó név.... Na mondjuk fiúbál meg a Kolos egy nagy kedvencem, azt se hiszem, hogy sokan díjazták volna... :D Így utólag viszont már sokkal kevesebben szólnak be érte... :)

bakacsimba · http://milanbaba.blog.hu 2009.12.02. 00:11:22

Huhh, ez a nő amellett, hogy bunkó, biztosan dinka is egy kissé. A Minka gyönyörű név!

gneke 2009.12.02. 08:40:53

Nálunk Andor nevébe kötöttek bele, szegény még meg sem született, Adrit vártuk és mivel mi nem tudtuk hogy fiú lesz vagy lány ezért mondtuk be mind a két nevet az érdeklődőknek. Az Adrienn ellen senkinek semmi kifogása nem volt, azt ugye ismerték. (bár sokan kérdezték: miért nem Andrea? ez a másik butaság, ez két egymástól független név, mint a Panni és a Panna vagy a Panka nem?) Szóval Andor hallatán kétféle reakció: az egyik bele a képembe: fúúúúj, a másik. de különleges! Ez utóbbi azért jobban esett. Aztán utólag is kaptam olyat, mikor Adri megszületett hogy azért örülnek hogy lány, mert ha fiú lett volna olyan csúnya neve lenne. Mindezt munkatárs, tehát ki nem sz..ja le. Aztán mikor másodikként megszületett Andor már senki nem szólt. Szerintem hármójuk közül a legkülönlegesebb neve van.
ovis csoport: volt egy kisfiú a lányom csoportjában, két keresztnévvel: Zéta Sólyom. 3 testvére van, egy Zoárd, Egy Tea (ez lánynév) és egy Dominik. Ő a legidősebb, valószínű akkor még nem sok Domi született, gondolom akkortájt feltűnő volt ez a név is. tehát valszeg a Zéta Sólyom sem lesz meglepő mondjuk 3 év múlva.
Minkának pedig csodaszép nevet választottatok. Nekem nagyon tetszett volna nálunk a Milka is, de akkor aztán lett volna mit hallgatnunk!

Dius_78 2009.12.02. 08:48:12

Boldog Születésnapot kívánok a két éves nagyfiúnak. :))

(és Minka, itt az idő...)

Ingrid 2009.12.02. 09:19:14

Boldog születésnapot HUNOR!!!!!!!!!!

CsJ 2009.12.02. 09:35:02

Boldog születésnapot!

gneke 2009.12.02. 09:47:26

Nagyon boldog születésnapot Hunor!
(súgnék egy kívánságot: én egy kishugit kérek szülinapra...)
süti beállítások módosítása