Reggel óta szenvedek virtuálisan és fizikailag is egyaránt, ugyanis a Minkaleányka születése körüli időcsúszás most köszön vissza. Nem mennék bele a részleteibe a dolognak, legyen elég az, hogy ismét klasszikus iskolapéldáját tapasztalatom annak, hogy a bürokrácia útvesztőiben nem igazán tudja a bal kéz, hogy mit is csinál a jobb...  én meg, szegény kis szürke eminenciás fuldoklom az általuk generált formanyomtatvány habokban...

Hogy mégis érthető legyen: a Huncos után járó juttatás (gyed), a gyermek második születése napján lejárt. Kisebb gondom is nagyobb volt annál (ha jól emlékszem, éppen nagyon szülni akartam és mindenféle vélt vagy valós jeleket igyekeztem fölfedezni magamon, ennek beköveketkezésére... ), hogy a biztosítási jogviszonyom rendezésével foglalkozzam. Minka születése után többször sikerült beszélnem illetékesnek (hitt) elvtársnőkkel különböző hivatalokban, kapcsolgattak szaneszét, végül megnyugtattak különböző módokon, volt aki szerint 30 naptári napom van rendezni a fentebbemlítettet, volt aki 42 napot emlegetett (elég misztikusan hangzik ez a pontnegyvenkettő), és volt aki szerint visszamenőleg 180 napig intézkedhetek büntetlenül. Ugyanilyen (fél)információkkal gazdagodtam a munkáltató szerepét illetőleg is ebben az egész szappanoperában, így a ma reggelielső koffeinlöket után nekiálltam kitölteni a kitöltenivalókat a szokásos reggeli káoszban, majd tűzokádóként jól elüldöztem a zuramat az nagy Állami Egészségbiztosító Intézménybe. Órák óta szépen ül és vár a sorára. Nem türelmesen. Közben felhívott, hogy sikerült Minkát nevelt lányomként feltüntetnem az egyik paptyíroson. Örülök, ha a reggeli vircsaftba csak ennyit ikszeltem mellé.

Update (látszik, hogy reggel óta írom...): sorrakerült, 180 napom van minden rendezésére, de nem jó formanyomtatványt töltöttem ki, (pedig jajdetetszett az a kérdés, hogy mióta van a háztartásban a jány? telefonos segítség kérése után megtudtam, ez a kérdés nem a születési dátumára, hanem a kórházból hazaérkezésére vonatkozik... ), Zapjuk hoz jófélét, melyet -mint kiderült- nem is én, hanem a munkáltató tölt ki. No, itt újabb gubanc van alakulóban, a cég, amelynél dolgoztam időközben tulajdonos- és könyvelőváltáson ment keresztül, így úgy érzem lesz még pár agysejt-romboló körtelefonom...

A nagy káoszban meg Hunorvirágszál fájdalommentesen kinövesztette a jobb alsó vámpírfogát is, így most már 15 hófehér gyöngyöcske büszke tulajdonosa. (sztem 1-2 napja tehette...)
Minka egyre kevesebbet alszik, étkezések után ébren figyeli a mozgásokat, a nagy okos Bátyuska neki szóló mutatványait (pl. a legújabb: Minka fekszik a miágyunkon, Hunor meg átdobálja fölötte a pinyólasztikat gyöngyöző kacagással... Minka pedig szemmel és fejforgatással követi a lasztik mozgását, néha egy-egy halvány mosolyt is megereszt... szeretem nézni őket...)

Kisesti közös, telefonos, nemelőnyös Minkás (felhívnám a figyemet arra, hogy majd'egyforma krampuszpizsiben nyomultak, nomeg hátteret sem ér elemezgetni, belelógott Családfőnk izmos lába szára...):

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr581644544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gneke 2010.01.04. 15:05:02

Vannak már jópénzért erre szakosodott segítségek, akik ezeket a hivatalos papírokat intézik gyermekágy idején.
Tényleg nem akarlak összekavarni, de én mindig a születés napját írtam be a "mióta van velünk egy háztartásban (nevelt gyermekünk:DDD)kérdésre".
Nem munkaügyesként, nem is könyvelőként: talán legegyszerűbb lenne a Hunor 2. születésnapját megjelölni a Minkás szülési szabi első napjának (vagy az egy nappal utánit?).
Egy kis humor: egyik barátnőmék szülei 1972 februárban költöztek abba a lakásba, ahová ő 1972 novemberében született. Bürokrácia, ugye, a bejelentés dátumaként neki is a 72 február volt beírva, amikor ugye még épp csak megfoganhatott... Egyszer személyi csere idején szólt, hogy ez így csak nem jó, mert hogy ez mégsem lehet a születése miatt jó dátum lakcímbejelentésnek. Hivatalnok persze nem fogta miről van szó és csak annyit mondott a lakcímdátumra: de oda nem is a születési dátumot kell írni! Barátnőm végigröhögte a hazafelé vezető utat...

cucka 2010.01.04. 15:13:55

@gneke: úgy látszik, Te józan paraszti ésszel hamarabb átláttad a dolgokat, mint én. ;) Dec 3.-tól kő igényelni, és semmiről sem vagyunk lemaradva. Csak én hiperaggodalmaskodom... :$
A barátnőd történetén én is jót nevettem. :))) A bürokrácia, kérem! :)))

WildShycu · http://igazvilag.freeblog.hu/ 2010.01.04. 15:15:35

Én az olvasásnál belegabalyodtam... Jó tudni, mire kell felkészülnöm... Kitartást...

angelneed 2010.01.04. 15:53:57

szívesen segítek, keress fel, meg, és kibogozzuk, felhívjuk.:-)

cucka 2010.01.04. 16:44:44

@wildshyccu: a mindennapokban ez általában jóval egyszerűbben működik mindez, ennek alapfeltétele, hogy ne egy "szedett-vedett" munkáltatód legyen, mert általában egy HR-es ezeket a formanyomtatványokat a kisujjából kirázza játszi könnyedséggel. :)
@angelneed: aranyos vagy, köszönöm szépen, egyelőre úgy néz ki, sínen vagyunk, de ha elakadnánk, jelentkezem. Mindenképpen köszönöm a felajánlott segítséged! :)

Pankababa 2010.01.07. 19:31:52

Megsúgom igen hallkan, remélve semmi közszolga ki beazonosítanana nem olvas, én eddig ezer meg kettő papíron azt írtam be a mikortól van a háztartásban a gyerek kérdésre, ami a születési dátuma...no, mindegy:-))
Nagyon tetszik ez a kép, hunc amellett, hogy szakszerűen és óvva tartja hugija fejét még arra is öszpontosít, hogy ismét elbűvölően és intelligenciát sugározva pózoljon a gépnek....megeszem:-))))

huncut_kata 2010.01.10. 00:33:52

Cucka, csak most olvasom, szólj, ha kell segítésés (és egyben kérek drukkokat, hétfőn-kedden vizsgázok ebből) :-S
(anno én is a születés dátumát írtam, annak a rubrikának az örökbefogadott gyerekeknél van jelentősége úgy hiszem)
süti beállítások módosítása