Hunor a kiköltözésünkkel egyidőben varázsütésre rendbe szedte estéit. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mindezt önmagától tette. Legkésőbb 7-kor vacsorázik, fürdik, aztán 8-kor már pizsiben, pár percet tévézik, majd jelzi, hogy indulandusz a hálóba. Lassacskán még a mesére is megérik.

Pár napja gondoltam először arra, mi lenne, ha rápróbálnánk a külön szobás alvásra, semminemű kötelezettség és erőszak bevetése nélkül. Aztán teltek a napok (hetek?), és nem volt erőm, kedvem a teszteléshez. Ma délután megpendítettem a legénynek, hogy este különszobába alszik... különösebb reakciót nem váltott ki belőle a szónoklatom, én mégis megvetettem az ezeréve nem használt ágyat, amíg Hunorvirágszál a kádban áztatta habtestét.
Fürdés után következett a szokásos bepillantás a kereskedelmi tévék által sztárrá avanzsált egyének magánéletébe, majd kisfiam mutatta, elérkezett a lefekvés ideje. Eléggé egyértelműen teszi: villany leó, tévé kikapcs. ...és egyetlen rápróbálás nélkül, a gyerekszobába vette az irányt, felmászott az ágyára, lefeküdt és megpaskolva  a mellette lévő helyet, közölte, hogy csücs. Melléfeküdtem, ő szorosan hozzámbújt, adott egy puszit és nem egészen 5 perc alatt már álomföldön vadmotorozott. Fölöttébb giccses szitu.

Tejtől és mindenféle érzésektől dagadó mellel jöttem ki a szobájából, és lelkesen hívtam a kicsik apját, hogy jelentem, nyóc óra és mindenki a helyén durmol. Apjuk, meg fancsali hangon csak ennyit mondott, nekem úgy fog hiányozni Mancika...
Amúgy meg nekem is, hiszen közel 2 éven át aludt velünk-mellettünk-köztünk.

Persze, ez korántsem jelenti azt, hogy innenstől soha többet nem jöhet a miágyunkba, sőt. Inkább csak azt érzem, hogy megintcsak nem csaptak be az ösztöneink, amikor azt éreztük, ha eljön az ideje, lesz külön szobája, külön ágya.
Felnőttél, picibabám...

A másik történelmi pillanat, az tegnap volt. Kimenő napunk volt a ház urával, adtunk a kulturának, ránk fért. Hosszú hónapok óta nem jártunk már kettesben sehol. Hunor indulásunk pillanatában úgy döntött, mégiscsak inkább velünk tartana, nehezen volt lebeszélhető róla, még a gumicsimmáját is magára kapta, úgy igyekezett. Persze, volt sírás-rívás, hiába no: ritkán mozdulunk ki nélküle, bár állítólag percekkel később teljesen megvígasztalódva dögönyöztette magát agyon a kutya által.
A nagyobbik bibi Minkaleányka volt. Ugyanis én úgy gondoltam, jól feltankolom, meg hagyok is itthon egy nagyadagnyit, becummedlizheti kedvére. A leányka mégis inkább az éhségsztrájkot választotta, nem volt hajlandó elfogadni a műcickót, helyette hosszasan skálázott. Őszintén: meg sem fordult a fejemben, hogy ebből baj lehet, bár Minka sosem cumizott, és így utólag belegondolva, cumisüvegből sem fogyasztott.
Mondjuk, van aranytartaléka rossz napokra, mégis éjjel kettőkor soron kívűl rámcsatlakozott.

Ma megejtettük a hathetes csípőszűrést is. Negatív a leányka csípeje, dottore bácsinak egy maroknyi macicsapattal jattolt a vizsgálatért. Hálás beteg.

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr421822463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gneke 2010.03.08. 23:32:09

Ügyes nagyfiatok van! De igazad van, még picibaba, valahogy olyan nehéz felfogni hogy már ekkorák...
Meséről: nekünk bevált, hogy nem feltétlenül rögtön mesét olvastunk, versekkel kezdtünk. Rövidebb. Már amikor nem kellett végigolvasni az egész kötetet, pl. a Bóbitából...
Hálás beteg Minkalányka:-)
Jó lehetett kicsit kikapcsolódni kettesben.

CsJ 2010.03.09. 00:10:30

Ügyes a nagyfiú! De olyan hamar felnőnek ezek a pockok :) Minkaleányka hálás beteg-akciója nem semmi, LOL !

WildShycu · http://igazvilag.freeblog.hu/ 2010.03.09. 01:53:48

Hunc már most elérte, amit én a mai napig nehezen...hogy tud egyedül aludni!!! Példaképem ebben a helyzetben:D

micka · http://micka.freeblog.hu 2010.03.09. 05:11:13

nagyon ügyesek vagytok mindannyian. a macicsapatjatton hangosan röhögök azóta is:-))

Marcipán&Frutti · http://forromarcipan.blogspot.com 2010.03.09. 09:11:52

Irigy,irigy.Mi még 3 évesen sem alszunk:)Minka éhségsztrájkja...Marcinál is volt ilyen,egy hosszabb fodrászlátogatás alkalmával.Pedig ő előtte nem egyszer kapott anyatejet cumisüvegből,de akkor vmiért nem fogadta el.Sem kiskanálból,sem pohárból.Vizes hajjal mentem haza:)

cucka 2010.03.09. 09:25:58

Iszonyat büszke vagyok rá: hajnal 4-kor volt egy "narancssárga riasztása", apjukon átgázolva rohantam be a hívószóra, mint egy véreb. Elsőszülöttem az ágyában fekve vigyorgott rám, mellébújtam és szerintem egy negyedórácskát én is aludtam, aztán álmomban visszaevickéltem a saját szobánkba. Fél 8-kor jött át vigyorogva kipihentem dögönyözésre-ébresztésre....

Csak ámulok-bámulok én is... :o)

@gneke: lassacskán előbányászom a pár soros verses mesekönyveimet.
@CsJ: most először éreztem úgy igazán, hogy mennyire gyorsan repül az idő...
@wildshyccu: én sem szeretek egyedül aludni, ezért esett jól Huncos közelsége.
@Marcipán&Frutti: a barátnőm vigyázott a kicsikre, és ezt az apró "Minka-bibit" valahogy elfelejtette közölni a színház szünetében. ;) Talán éppen ettől félt, hogy kocsiba pattanva hazaviharzunk. ;)

Marcipán&Frutti · http://forromarcipan.blogspot.com 2010.03.09. 10:06:00

Mindig elfelejtem kérdezni megkaptad az e-mailemet?

cucka 2010.03.09. 10:24:28

@Marcipán&Frutti: nem kaptam emailt Tőled. :( Próbáld a fodorgabriella@gmail.com-ra küldeni.

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2010.03.09. 12:02:55

Micsoda Nagyfiad van Neked, kéremszépen!!!! Nálunk külön ágy van, olykor-olykor, de a szobához még mi (Feri meg én) nem nőttünk fel...

Hencsi+Zita · http://kicsizita.freeblog.hu/ 2010.03.09. 13:54:21

Én is mindig elalszom a Zita ágyában:)))
Amúgy milyen volt a darab?Mert nálunk is esedékes lenne már egy színházasdi.

Kendemami 2010.03.09. 23:38:21

Első meséskönyvnek az Annapetigergő könyveket ajánlom, Zsombi imádja, minden estés program, Kende sem hagyná ki soha. Egy jótanács: a későbbiekben nem javaslom egy szobában egy ágyban (még ha emeletes is...)altatni a két gyerkőcét... A kiskorúak roppantul élvezik, felmenőik hirtelen őszülnek és kopaszodnak. Nem gondolnád, mikre, és hány óráig képesek....
Színházért roppant sárga vagyok!!!!

huncut_kata 2010.03.10. 02:31:10

kiváncsi vagyok, hogy 3 nap múlva is így megy-e még :-)
Ezek a kis mocskok jól beetetik az embert valami vívmánnyal, agyondícséri az ember, fűnek-fának eldicsekszik vele, kiposztolja, aztán 3 nap múlva meg gúnyoros sátáni kacaj kíséretében még visszább csúszunk mint előtte. :-))
Dedem ma délután egyedül aludt el. Volt már ilyen korzsaka 10 hónaposan meg majd kétévesen is. Most meg 3 napja szintén. Még nem merem elkiabálni.

cucka 2010.03.10. 18:23:17

@huncut_kata: Tízpontos hozzászólás! :))))
mingyá megírom mért. :)))
@Kendemami: az Annapetigergőről csupa jókat hallottam, köszönöm az ajánlást, igyekszünk beszerezni a könyve(ke)t. :)
@Hencsi+Zita: nekem nagyon tetszett, bár azt hiszem jelen elzárt állapotomban a háború és béke is kikapcsolódást okozna. :)))
@PBea: Nálunk a ház ura nem nőtt még fel ehhez! :)))
süti beállítások módosítása