cucka 2010.04.14. 21:24

Talán

Alapvetően konfliktuskerülő embernek tartom magam, bár az élet mostanság különösen nehezített pályát dob nekem. Folyamatosan kapom azokat a helyzeteket, amikből meg kell tanulnom jól kijönni. Bár újabban már annak is örülök, ha kijövök belőlük valahogy.
Talán hajolni kellene megtanulnom, mert mostanáig inkább csak törtem.

Talán gyerekes vagyok. Talán naív is. Talán azt gondoltam -bár a józan eszem tudja, hogy minden interneten megjelenő szó-mondat-kép "szabad préda"-, én mégis hittem abban, velem ez sosem fordulhat elő. Pedig voltak körémlövöldözések. Mégis sebezhetetlennek gondoltam magam.

Máskor röhögnék ezen (mivel "meglepő módon" betitkosult nagyhirtelen, alternatív megoldásként itt és itt leshető meg a tegnap még bárki számára hozzáférhető bejegyzés), hogy mennyire hasonlít ehhez. Most inkább csak fáj. És értetlenül állok előtte, mert ha valamit egy édesanya valóban a gyermekének akar örökül hagyni, az akármennyire legyen is ügyefogyott és darabos, belőle fakad. Lehet ez egy kézimunka, egy senkinekmegnemmutatott kötött pulóver (lásd én), de egy internetes napló is efajta szellemi alkotásnak minősül.  És szánalmas ezt teleaggatni másoktól lopott gondolatokkal.

Persze, lehet mindez véletlen egybeesés is. Persze, akkor nyílt színen megkövetem.

31 komment

Címkék: blog

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr781921897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pocakos Macska 2010.04.14. 21:35:04

Én alapvetően jószándékú vagyok Cuckám, de... Kínos, nagyon kínos... És szomorú.

Ingrid 2010.04.14. 21:43:25

Kimaradtam mostansag a dolgokbol, most megsem erre szerettem volna visszaterni...
Tobb oldal inspiralodik Beloled es Piroskabol is. Ezek csak az en eszreveteleim, hogy az altalam olvasott blogok is meritenek valamit a valasztekos, barokkos mondataidbol, ez viszont mar nekem is sok!
Pedig biztos van olyan oldal ami engem is inspiral es en is hasonlithatok masokra, bar nem szandekosan.
En szanom az effeleket, megis megkernem, feljtse el a copy paste billentyukombinaciot. Ennyi.

Szőlő 2010.04.14. 23:02:22

Én nem értem hogy valaki minek blogol ha egy bejegyzést sem tud maga megírni.... Elég felháborító ez a dolog, meg marhára kínos neki. Remélem mielőtt törli vagy bezárja a blogját, jópáran meg tudják nézni. Nem értem az ilyen embereket, de nem is akarom.

gsky 2010.04.15. 00:31:01

Cucka, a legjobb a copygörl blogja alján a figyelmeztetés... amit ugyan csak azért voltam képes értelmezni, mert magyar az anyanyelvem...
nade azt gondolom, hogy
1. zseniális vagy, magával ragadó a stílusod, és nekem messzemenőkig szórakoztató, hogy ezen keresztül belelátok a fejedbe :) Hogy úgy érzem, ahogy írsz, az több, mint amit írsz.
2. nyilván többen is vagyunk, akik ezt gondoljuk...
3. nyilván sokszor sorsszerűen hasonlóak a napjaink, a türelmetlenségeink, a hangulatunk, hogy ennek az idő, a gyerekek hasonló életkora, vagy mifene az oka...passz.
4. és vannak egyszerűbb lelkületű blogolók is, akiknek lehet, hogy fel sem tűnik, hogy másolnak...

Találkoztál már olyannal, aki kényszeresen megismétli az utolsó szótagát annak, amit te mondtál? Lehet, hogy ő is egy ilyen, csak írásban... :)

Értem, hogy bánt, én sem örülnék... de a jó oldal az 1.es pont

Ölellek
Kinga

h.o.era · http://eranaploja.freeblog.hu 2010.04.15. 06:06:11

Érdekes... És szomorú... És nem is értem...
Mindenesetre gsky 1. pontjával én is maradéktalanul egyet értek, azaz akkor a 2-el is :D

micka · http://micka.freeblog.hu 2010.04.15. 08:02:31

nem ő az első és úgy sejtem nem is az utolsó.
amúgy utánozhatatlan vagy.

Szőlő 2010.04.15. 08:23:54

Amúgy a blogja meg immáron meghívós lett, a legnagyobb megeleptésre. Legalább vállalná fel ilyenkor.... Naív volnék?

motymoty 2010.04.15. 08:55:45

Jól írsz, semmi sem bizonyítja ezt jobban mint a fenti eset. Fogd fel bóknak ;). És gsky 4. pontjában is lehet igazság, talán tényleg nem is vette észre, hogy nem ihletet kapott, hanem ihletet lopott, aztán örült milyen jó lett. Persze én már nem tudtam elolvasni, úgyhogy nem teljesen releváns a véleményem. Csak a jól írsz része.

trichterwinde · http://trichterwinde.blogspot.com 2010.04.15. 09:31:26

Kedves Cucka,
Én nem nagyon szoktam hozzászólni, inkább csak olvaslak. De egyszerűen imádom a stílusod, hatalmas tehetség vagy, ahogy fogalmazol!!! Imádnivaló :) Ez a nő pedig, nem nagyon van jobb szó rá, minthogy szánalmas, minek vezet blogot, ha még a fogalmazást is úgy lopja... Ez leginkább a Te irányodba elismerés, bár tudom, bosszantó, és szomorú, de egyben meghajlás a tehetséged előtt :))) Fogd fel így... gondolom, hogy nehéz, de gondolj erre...
Üdvözlettel
Trichterwinde

Ancsa10 2010.04.15. 09:49:02

Egyet értek az előttem szólókkal, szuper jól írsz! Nagyon szeretem a stílusodat, ahogyan megfogalmazod a dolgokat és hát ezzel csak egy valakit csap be, saját magát! Én is szeretnék jól írni és jól fogalmazni, de ha nem megy nem lopom el másét!
És igen érdekes, hogy azóta bezárt, úgy látszik mégsem véletlen!

Kinga85 2010.04.15. 12:52:53

:(((( Hát ez kicsit több, mint véletlen egybeesés. /másrészről meg én is imádom a stílusod, ahogy írsz. Ggyanítom, hogy nem ez volt az első és nem is az utolsó eset, hogy valaki a te gondolataiddal akarja tolmácsolni a sajátjait... Szerintem se kéne, meg egyébként sem az igazi, csak gyenge próbálkozás, utánozhatatlan vagy :)/

tsetten 2010.04.15. 16:16:35

En nem latok ebben semmi felhaboritot. Bar nem arrol vagyok hires, hogy turelmesen el tudok olvasni kilometernyi bejegyzeseket, en a masik blogon egyetlen egy szo szerint bemasolt mondatot talaltam (lehet, hogy volt tobb is, de mondom nekem a szovegtengerek meghaladjak a turelmemet). Az az egy mondat nem volt se kreativ, se eredeti. Esterhazi Peter egesz bekezdeseket emel be egyik vagy masik regenyebol a sajatjaba (ezert mondjuk nehanyan meg is orroltak ra), es azokat megprobalja uj kontextus reven atertelmezni. Ez egy bevett technika. Masreszt meg el kell donteni, hogy az ember csaladi naplot ir, szepirodalmat ir, szellemi maganjavat termel, vagy vedett termeket. Modoroskodik, stilusvitezkedik, vagy tenyleg feljegyez onmaganak, vagy az utodainak, modorossag, ontetszelges nelkul. Ezek a nyilvanos blogok onmagukban eleg problemasak, sok szempontbol, ha mar az ember netre viszi a boret, akkor szamit ra, hogy azt masok ki, fel, es elhasznaljak. Erre mondjak, hogy furdoskurva ne sirjon ha bszk. :)

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2010.04.15. 17:15:41

Csak halkan jegyzem meg, hogy a bejegyzés úgy tűnik át lett dolgozva, mert a most megjelenő nem egészen ua., mint amit Cucka lefotózott korábban, amiben sokkal több átfedés volt, mint a Tsetten által említett 1 mondat. Szerintem pont az a gáz, hogy egy szinte hétköznapi mondatot másolt át szóról szóra, amit saját maga is meg tudott volna írni kicsit másképp.

Ancsat 2010.04.15. 18:27:54

Én sem értem mire ez a felháborodás.Ugyan nem szoktam kommenteket írni de ezt nem tudtam szó nélkül hagyni.Egyet értek tsetten hozzászólásával.De a többi hozzászólókkal nem.Ami itt folyik az szánalmas.Egy baba blogot így bántani!Úgy írtok erről a posztról mintha akkora nagy okleveles írás volna.Ha már valakinek hasonló gondolata támad azt már meg kell kövezni?Akkora ez a háló, szinte mindenki elfér rajta.Itt csak a seggnyalás megy!!!

tsetten 2010.04.15. 18:34:56

Na jó, hát én nem azt mondtam, hogy támogatandó egymás szövegeinek forrásmegjelölés nélküli használata. Csak én nem Cucka eredeti fogalomhasználatát láttam viszont, hanem egy tök átlagos mondatot, közhelyes tartalommal.

Kendemami 2010.04.15. 20:48:24

@Ancsat: Gondolom nem csak ezt az egy bejegyzést olvastad el és ennek alapján alkottad a véleményedet, mert ha igen, az szomorú. Ha meg olvasol renszeresen, és így állítod, amit, az megint elég szomorú...

Ingrid 2010.04.15. 21:00:18

Konkretan emlekszem az eredeti verziokra. Mindket bejegyzesbol. Es emlekszem arra is, hogy olyan szavak voltak atultetve amik innen lettek kivagva.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy vedjegyes szavak, mondatok ezek, csak annyi az eszrevetel, hogy tulzas az egybeeses a datumokkal ( szinte masnap ) es tulzas a tema is, ami azonnal visszakoszon.
Egyebkent en nem feltem Cuckat, nem is nyalom a segget mert tudja, hogy a velemenyem oszinte, mindig megmondtam ha valami franko es mellette alltam, de azt is ha nem.
Ez a masolos bloggerina gyenge es alulolvasott, irasai eroltetettek es primitivek. Nem is ertem miert erolteti a lopkodast. Nyugodtan adhatna onmagat, hiszen leri ( meg igy is a copy-paste kozott) az egyszeru eszjarasa a sorok kozott.

Cuckatol senki nem veheti el a sok szaz regeny, amit olvasott es amik taplaljak szokincset, fogalmazasmodjat es gondolatvilagat!
Ezert ilyen, amilyen. Es ezert szurjuk ki szazbol is a "koppintokat".

Bloggerinak!!! Anyukak!!!! Tessenek sokat olvasni, inspiralodni es gazdagodni irodalom es kolteszet altal. Akkor talan nem kene a szomszedban spionkodni es lenne par oszinte gondolat is.

tsetten 2010.04.15. 21:37:58

De miért van tétje ennek? Te is írod Ingrid, hogy C attól olyan, mert sokat olvas. Az olvasmányaink hatnak ránk, és ez jó. Végülis a legnagyobb bók, hogy azonosul valaki azzal amit írunk, a magáénak érzi, ismétli, sajátjaként éli meg. Hát nincs ezzel semmi gond, sztem. A kreativitás olyan tulajdonság, amit nem korlátoz, hanem gazdagít a "lopás". Nem beszélve arról, hogy itt van egy aranyos kisfiú, akinek az anyukája írt egy naplót, hát úgy ahogy, de írta neki. És akkor le van tolvajozva, és pellengérre van állítva. Odakattint az ember az elrettentő linkekre és szembe találja magát ennek a kis Patriknak a fotójával, és akkor megsajnálja, hogy az anyukáját letolvajozzák. Pedighát valszeg nem akart rosszat.

cucka 2010.04.15. 21:58:48

Kicsit kimaradtam-elmaradtam, meg is lepett, hováig fajultak a dolgok.
Először is köszönöm mindenki véleményét, a negatív kritika is lehet inspiráló, és sosem zárkóztam el tőle, hiszen a blogomon nem moderált a komment küldési lehetőség, tehát vállalom a szavaimat, a gondolataimat és elfogadom bárki erre tévedő esetenkénti más véleményét is.
Még mielőtt megírtam volna ezt a bejegyzést, voltam annyira korrekt és a belinkelt anyukának írtam egy hozzászólást, amiben gratuláltam az írásához és megjegyeztem, legközelebb ne vegye a fáradtságot, hogy átpofozza a soraimat, elég ha belinkeli. Természetesen, -moderáltak a kommentek és természetesen nem jelent meg. Válaszra sem méltatott.
Valószínűleg érzékenyebb periódusomat élem, -ez legyen az én gondom, talán nem a legjobbkor érkezett ez az egész. Hiszen olvashattátok, máskor jót röhögnék a kezdetleges és teli helyesírási és fogalmazási hibás blogon. Most úgy éreztem, mivel ez itten az én kis virtuális füzetecském, hogy beleírom, mert ez is én vagyok, ezek is az én gondolataim. És igen, kedves Ancsat, valóban akkora ez a világháló, valóban sok minden elfér rajta, még az én ilyetén gondolataim is, nemdebár? ;)
A bejegyzés még este alaposan át lett pofozva, konkrét mondatok voltak szóról szóra átmásolva az én bejegyzésemből. Senkitől nem vártam el, hogy mindkét hosszas bejegyzést elolvassa, de akkor hogyan lehet erről véleményt alkotni?
Persze, nem védjegyezettek a szavai, (bár tök vicces, hogy minden blog oldalsávjában ott fityegnek a jogi következményekre figyelemfelkeltő matrinkák), bárki használhatja, de ehhez már elkél néminemű intelligencia is. Hiszen, engem is szoktak más oldalon található bejegyzések inspirálni, továbbgondolkodtatni, de ilyenkor megjelölöm a forrást, vagy legalábbis utalok rá, hogy Gipsz Jakab megmozgatta a fantáziám. Persze, ehhez szintén kell fantázia és néminemű szürke agysejtecske mennyiség. Meg a sokszor emlegetett "gyerekszoba" és nevelés. De ez már más téma.
És nem, nem "okleveles írásról van szó" (az mit is jelent tulajdonképpen?), csak az én gondolataimról. Amiket ugyan kiírok magamból, nyilvánosan felvállalok, mégsem esik jól vadidegen oldalon viszontlátni. Főként úgy, hogy -mint számomra kiderült- a szegény "bántott babablog" írója, nem először követi el ezt az aprócska hibát.
Ami meg számomra elgondolkodtató, és szomorú, az az, hogy vannak emberek, akik számára teljesen elfogadható magatartási forma a lopás. És rá lehet húzni bármilyen köpönyeget, el lehet látni magasztos címkékkel, a tény számomra továbbra is tény marad.
Ismét gazdagodtam tapasztalatokkal. :) Köszönöm. :)

Ingrid 2010.04.15. 22:13:28

@tsetten: ertem en az empatiat, csak nem igy es nem ebben a helyzetben.
Patrik nem tehet rola, en is sajnalom, de az anyuka ne az elozo napi szomszedposztot copyzza hanem azt, ami oszinten megmaradnak benne es egyszercsak elojon a lelkebol...
Nekem ez a bajom vele semmi tobb.
Vannak inspiralo mondatok-irasok vagy akar regenyek, de lehetnel dalok is es reklamszovegek.
De egy elozo napi gondolatait egy szomszednak ujrairni, meroben mas.
Szerintem. Maganvelemeny, nek kell egyeterteni csak megerteni, hogy ettol azert lehetne kreativabb.
Nincs tobb mondanivalom.
Fontos az olvasas es a szellemi-lelki taplalek
amit ezek adnak.
Tessenek olvasni es ne -m csak- blogokat!!!!!!

Ingrid 2010.04.15. 22:14:23

Az utolso mondatom nem Csettene :)

tsetten 2010.04.16. 07:24:48

Cucka, ne vedd a szívedre, én részemről azt tartom fontosnak, hogy ez a blog nem sérült, és ilymódon nem is sérülhet, mert nem egy egy mondat teszi azzá, ami, hanem az egész úgy együtt.

sellőlány 2010.04.16. 10:36:43

Szerintem Cucka, Te túl komolyan veszed ezt az egészet. Emlékszem korábbról is egy hasonló kirohanásodra, akkor is, most is, amikor olvastam, azt hittem, sokkal komolyabb ügyről volt szó. Persze sok kisgyermekes anya lesz érzékenyebb, mint annak előtte volt, de ami itt történik, az egyszerűen csak túl lett dramatizálva. Menj tovább, csináld, ahogy eddig - kinek tetzsik, kinek nem. Nekem a szójátékaid kicsit erőltetettek, mégis olvasom, mert van mondanivalója és ez komoly erény.

cucka 2010.04.16. 10:47:21

Már rég nem téma ez az egész. Bár előbbi "kirohanásomra" én nem emlékszem, azt gondolom, nem is fontos ez. Ez is rólam szól, ez is én vagyok. És ha jelenleg ez foglalkoztat akkor erről fogok írni. És hangsúlyozom: egyáltalán nem lett volna semmilyen szinten ezen az oldalon ez téma, ha rendezhettem volna Böcsös Anyukával a történteket egymás közt.
Nomindegy, sztem lépjünk tovább. :)

Dius_78 2010.04.16. 12:26:45

Eszem ágában sincs senki hátsóját nyalni, vagy épp minősíteni sem, már csak azért sem, mert mindannyian emberek vagyunk, és mint ilyenek, bizony hajlamosak vagyunk az eltévelyedésre is olykor.
Inspiráló lehet egy-egy olvasott blog akár gondolati szempontból, akár csak egy szóról. Engem is ihletett már meg Cucka bejegyzése, és a saját blogomban írtam is róla. Úgy, hogy belinkeltem Cucka bejegyzését hozzá. Azt gondolom, az a minimum. (persze nem is az ő szavait használtam sajátomként.. eszembe sem jutott, mert én nem Ő vagyok)
Lehet, hogy tényleg tök egyformán teltek a napjaitok, bár ha ennyire, akkor azért a Ti életeteket kellett, hogy éljen.. de mégis, én is azt gondolom, korrektebb lett volna, ha mondjuk úgy kezdi, hogy "Cuckáék napját olvasva elgondolkodtam, micsoda hasonlóság is van kigyerekes anyukák és kisgyerekes anyukák napjai között...." Gondolom akkor egészen másképp esik a dolog, még a copy-zással együtt is.
Az pedig, akármennyire túllihegésnek gondolják is páran, elég szegényes, ha valakinek saját gondolatai sincsenek. A kifejezés eszköze is mindenkinek a magáé (kéne, hogy legyen)

Hencsi+Zita · http://kicsizita.freeblog.hu/ 2010.04.16. 14:29:45

Nekem a legjobban az tetszett Cucka,ahogy lereagáltad a kommenteket! Ezért is szeretek ide járni hozzád.
(Meg nem utolsó sorban a két szépség miatt:))

erocska 2010.04.16. 15:09:45

Én csak egy kismama vagyok aki néha olvasgatja a babás blogokat de felháborító amit itt műveltek egy másik blogtársatokkal, mije sérült cuckának ami ilyen lavinát indítót el, nem kell őt megvédeni mert aki nyilvános blogot ír az számíthat ilyenekre,ugyanazt a talpnyalást csináljátok vele mint annak idején vörösbegyel.Pont úgy csináltok mintha valamilyen különleges lény lenne cucka, ő is nevelgeti a gyerekeit mint minden normális anya ,csak ő nyíltan és sajna ehhez ilyen dolgok is párosulnak, ha olyan intelligens mint amilyenek beállítjátok akkor ezen nem szabadna felháborodnia.

Ingrid 2010.04.16. 21:05:31

Most hogy mar mindenen tul vagyunk ( seggnyalas, felvilagositas, jolmegmondas )
kerjunk egy ujabb bejegyzest Cuckatol :)
a tobbseg ugyis azt szereti :)
mizu? :)

Csajócák 2010.04.17. 07:19:15

Ritkán, de be szoktam nézni.Akkor elolvasom a bejegyzést:-), és lépek tovább.
De könyörgöm!!Akinek nincs saját véleménye, saját gondolata az ő napjukról, akkor mi a sz@nak ír blogot??Hm.nem kötelező.És ettől a lopkodástól kivagyok.Loptak már babás képet, szövegeket, szerintem matrhára nem fair.....

Szép napsütéses napot Mindenkinek.
Évi

BPanka 2010.04.17. 08:29:00

Hoppá, micsoda vihar lett itt egy pohár vízben. Cucka, láttam ezt a bejegyzést, mikor megírtad, (tehát mikor még abban a bizonyos blogban is valóban szó szerint voltál másolva)és azt gondoltam, igazad van, hogy szóvá tetted, nem is kommentáltam, nem gondoltam, hogy ez akkora esemény, de azt se gondoltam, hogy ne lenne jogos, hogy szóvá teszed.
Nem is gondoltam volna, hogy ebből ekkora perpatvar kerekedik.
Hát nehogymár ne lehessen említést tenni ilyesmiről! Nem polgári peres bíróság elé citáltad szellemi tulajdon lopása miatt, na a túlzás az lett volna.
De hogy nyíltan, neki is, meg itt is, szólsz pár szót arról, hogy ez neked nem szimpatikus, az azt hiszem teljesen jogos. Ezzel ugyanis lehetőséget biztosítottál neki, hogy megvédje magát, vagy más megvilágításba helyezze a történteket. (Pl. fáradtan velem is előfordult már, hogy írás közben egy pár perce olvasott szöveg kúszott be az agyamba, és napokig fel sem tűnt, hogy honnan jött az ötlet.) Hogy ő ezzel a lehetőséggel nem élt... az az ő baja.
Mindig rá kell döbbennem, hogy máshogy vagyok húrozva, mint a legtöbb nőtársam, de akárhogy is erőltetem magam, most sem tudom megérteni, hogy hogy lehet ebből azt kihozni, hogy te micsoda egy szemét vagy, mert szóvá merted ezt tenni. Puszik. :-) (Mindenféle seggnyalás nélkül. :-PPP)

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2010.04.19. 13:38:50

Szomorú? Felháborító? Elkeserítő? Mérgesítő? Nem is tudom......Az biztos, hogy rosszulesős. Nekem is nagyon fáj a hasonló felismerés......Meg nem is értem.
Sajnos lesz is még ilyen.....

Úgy szeretném meghallgatni a miértekről azt, aki így jár el.

Egyébként meg úgyis simán felismerjük az igazicuckás mondatokat, ahogy a kínaipiacos NIKA cipő sem ugyanaz....

Szomorú. Elkeserítő. Felháborító. Mérgesítő.
süti beállítások módosítása