cucka 2010.09.17. 13:04

Más szemüvegen át

Mindig megfogadom, ha történik valami, ami a mi életünkben az adott pillanatban mérföldkőnek minősül, azonnali hatállyal dokumentálom, mert különben... Mert különben átértékelődik, megkopik a fénye, egész másnak tűnik ráaludva jópárat.

Így jártam akkor is, amikor kedves blog-barátom megkért, hogy írjam meg a császár utáni szülés élményemet a honlapjára. A pillanat hevében úgy gondoltam, hagyom, hadd csillapodjanak az érzések (9 hónapja csillapodnak...), kerüljenek a dolgok a helyükre, úgy könnyebb, de ma már tudom, nem lett volna szabad ennyi ideig húznom, mert idebent nekem nagyon fontos és értékes maradt minden pillanata annak az éjszakának, de már képtelen vagyok azt szavakba foglalva kikommunikálni.

És így jártam most is, Huncos első ovi napos rápróbálásával. Voltak pillanatok, események, érzések és érzetek, amiket akkor és ott eszement fontosnak gondoltam, ám mostanra beépültek, elsimultak és vesztettek fényükből.

Hunor hozta a várt formát, beilleszkedett, nyitott volt, mindennel és mindenkivel barátkozott-játszott, egészen addig a pontig, amíg észre nem vettem rajta a fáradtság első jeleit. Amíg Hunc ezerfelé, addig a csoporttársai engem vettek körül, játszottak velem (cirka 16 feketekávéval itattak meg), babáztak Minkusszal, de vittem pisiltetni is a pöttömöket, orrot is töröltem, és az ott töltött 3 egész óra után, miután már összefüggéstelenül és hatásszünetekkel beszéltem, megállapítottam, hogy emelem kalapom az óvónők-tanító- és tanár(nők)ok előtt. Meg azt is, ha valaha pályát módosítok, inkább  gépszalag mellett bármit, mint 15-20 óvodáskorút.

Volt egy kedves jelenet is, amikor Huncos nem tőlem kérte a litylity-ét, hanem a gondozónőtől (így hívják?) kért vizet. És együtt megkeresték a csodaszarvas jeles poharat. Én pedig igyekeztem jó mélyre fúrni az arcom a kismici nyakába. És akkor odajött egy ötévesforma szöszke kétcopfos, bemászott az ölembe, maga felé fordította két pöttöm tenyerével az arcom, belekényszerítve, hogy a szemeibe nézzek, és ezt mondta "nincs baj, nem szabad sírni"... ugye nem kérdés, hogy kigurultak azok a vacak, visszafojtott cseppek...

A fáradtságával egyenes arányban vadult meg az én szépfiam, és röpke pár perc alatt jutott el abba a módosult tudatállapotba, amikor szétcsapott maga körül (óvónéninek is jutott belőle, én meg persze földalásüllyedtem megsemmisülten, ahogy az ilyenkor meg van írva...), és már senkirese volt hajlandó hallgatni, csak rám.
Hazajöttünk, átbeszéltük, megebédelt és órákra kidőlt. Tetszett neki, emlegeti azóta is, menne már.

Óvónénivel átrágtuk a kényes pontokat, -amikről, mint kiderült, csak számomra voltak kényes pontok-, Jutkanéni szerint éppenhogy normálisan viselkedett, ergo nálunk nem nagyon van szükség beszoktatásra (ottüléses, napokon át tartó folyamatra), korához képest érett és okos fiam van, aki hamar átlátta, hogy óvónéni a potenciális ellenfél, azaz ő veszi át az én szerepemet a délelőttjeibe. Valamint az is kiedrült, hogy amíg én elláttam Minkuszt, és megsétáltattam az ovi parkban, addig Hunor meseszépen minyelvünkön kért inni-enni-játékokat, tehát egyre egyértelműbb, hogy a babanyelve nekem szól. Jutkanéni szerint erős köztünk a kötődés, de ez éppenígy természetes és egészséges is. Jókor megy oviba a kicsiszarvasom.

Hát akkor van egy harcos óvodásom, aki január elejétől rendszeres tagja a Holdacska csoportnak. demegnőttélkicsikém....

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr292302999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WildShycu · http://igazvilag.freeblog.hu/ 2010.09.17. 20:54:29

fránya könnyek...tényleg kikandikálnak, ha kell, ha nem... gratulálok a nagyfiadhoz! :D

Dius_78 2010.09.17. 21:50:26

Khmm.. lehet, hogy túl sokat vártál ezzel a bejegyzéssel, de attól még könnyekig meghatott.
Szép lassan megtanít majd Téged a nagyfiad arra is, hogy el tudd engedni.
De tudom, jó úton vagy. :))

Oviban az óvónéni(k) mellett aki van még a csoportban, és nem óvónéni, őt dajkának hívják (feltételezem őrá utal a gondozónő megjelölés)

cucka 2010.09.17. 21:59:26

@Dius_78: igen, az óvónő mellett lévő nem-óvónénire gondoltam, köszönöm! :)))) ...ööö, de hogy honnan jött nekem a gondozónő? :$ szoknom kell még az új titulusokat. ;)

Anita... 2010.09.18. 07:07:06

Mi szerdán kezdjük, és képzeld itt nincs beszoktatás. Annyi van, hogy szerda reggel beviszem a cuccait, átöltöztetem, és gyorsan eljövök. Délután fél négyig kell lennie, déli elhozásról szó sem lehet az ovi részéről. Szó szerint mintha a szívemet tépnék ki. Eddig kétszer volt már ott, kb 10 percet, látszólag tetszett neki. A szerdát valószínűleg végig bőgöm... Nagyon remélem, hogy szeretni fogja. Ha mégsem, van egy olyan titkos tervem, hogy még nem kell járnia. Úgy is évvesztes. Remélem nem érzi rajtam, hogy milyen nehéz ez nekem, és nem lesz semmi gond. Neki halacska a jele. :)

Pocakos Macska 2010.09.21. 08:02:55

Nagyon ügyesek vagytok :) Hihetetlen mekkora gyerkőceid vannak már :)

lénárdorsi · http://lenardorsi.hu 2010.11.05. 20:56:26

Szia Gabi! Csak most, DE rátaláltam a posztodra. :) Hamarosan szép szüléstörténet-írás pályázat lesz a blogomon, hátha meggondolod még magad. :) Majd írok, ha kikerült.
Az óvodai beszoktatás nálunk is idén történt meg a legkisebbel, és egész hasonlóan zajlott, és jól sült el.
süti beállítások módosítása