cucka 2010.07.07. 09:54

Invázió

Pár hete a hálószobánban indult el, egy vékony csíkban masíroztak a  hangyák a családfőnk ágyához. Sok adagban porszívóztam, ecetes vízzel mostam fel (meg bőséges domestosossal is), újfent kitiltottunk mindennemű élelemet, bár az eddig sem jellemezte a hálónkat. A probléma nem látszott említésreméltónak sem, azt a  pár kóbor lovagot betudtuk a családi ház velejárójának.

Múlt héten, a Juli érkezése előtti napon, nekiestem a házunk felnyalásának, mert mégiscsak mit fog mondani a takesznéni ha meglássa ezt a  kuplerájt?! A hálószobánk teraszra nyíló ablaka alatti szegőléc érintésre kimozdult e helyéről. Én addig csak filmeken láttam ilyet, és ott se villanyozott fel a  látvány: egy komplett felszerelt, soktojásos hangyaboly életébe nyerhettem betekintést. Velőtrázó sikkantásokkal tarkítva szivornyáztam fel a teljes stábot a porszívóval, majd a porzsákot többszörösen lezárt zacsiba menesztettem a  kukába (...majd azt elégettem, a maradékait elástam és hétszer megköpködtem a földet felette).

Pár napja a gyerekszoba ablakán kezdtek el befelé csorogni szárnyas és szárnytalan vendégeink vegyesen, de most szemfülesebbek voltunk, és mielőtt lepakolhatták volna többmillió kis tojglijukat, az előbbi technikával hatástalanítottuk őket. Míg a zuram kiókumulálta, hogy az ablak mellett lévő lukacskából jönnek,  addig én gugli barátom segítségével rémtörténeteket olvashattam, és lúdbőrözve a (ki)költözés gondolatával játszadozhattam. Kedvesem mindeközben végérényesen be szerette volna tömni a lukat... palmatex-el, ami nem feltétlenül baj, csakhogy ezek a dögök nem onnan jöttek. Aztán jöttem én a tuti sütőporos körbeszórással. A frissen festett gyerekszoba ablaka alatti párkány, jelen pillanatban szétkent ragasztóba szórt sütőporba döglött hangyákkal van tele. Vannak túlélők is, akik a fentebbi akadályokon átevickélve is bejutnak. (és kiöntöttem olajcsíkot is a menetirányukat keresztezve, kikerülik, de igazán a menetirányukkal/céljaikkal sem vagyok tisztában, Minka játszószőnyegét foglalják be minduntalan). A biztonság kedvéért kaptak Domotoxot is meg Raidet meg minden bionak egyáltalán nem nevezhető kegyszert is, de ezek mindenen átvergődnek. És kivűlről-belülről bontják a ház falát!

Tegnap málnaszedés közben vettem észe az újabb nemvárt jövevényeinket: kétcentis kisbékák milliószám a kertbe. Ma reggelre már a gyerek homokozós játékai közül ugráltak ki páran.

Reggelre hősGöncöl széttépett egy gyöngytyúkunkat, ez a  fehérdög jó ideje kísérti sorsát az állandó kirepülgetéseivel. Most nem voltunk ott, amikor kellett volna.

Holnapra várom a  sáskahadat vagy a háromnapos setétséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr372135114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motymoty 2010.07.07. 10:34:36

Göncölt meg kell tanítani békát fogni tyúk helyett.
Egyszer minden inváziónak vége lesz, bár elég nehéz kivárni...

Kendemami 2010.07.07. 12:56:54

Küldhetem Kendét a kisbékákhoz?????? Nálunk úgy kell vadászni őket :)
Hangyák ellen az a virág formájú csapda nagyon jó (Vape talán?), mert hazaviszik a mérget a bolyba, és ott pusztulnak ki mindenestől.
Végül egy teljesen nem idevágó kérdés: szoktál te Vavyan Fable-t olvasni?

Eriberi33 2010.07.07. 13:21:20

Imádom ahogy írsz! :)
"(...majd azt elégettem, a maradékait elástam és hétszer megköpködtem a földet felette)" :)))))

Remélem kiirtódnak a dögök... :S

Huncos mit szól a békákhoz?

Kinga85 2010.07.07. 14:36:58

:D Én imádom a békákat! Légyszi-légyszi csinálj majd képet a kisbékákról!
Hangyáktól kész vagyok, engem a 4. emeleten megtalálnak, pedig esküszöm, hogy minden nap takarítok...

cucka 2010.07.07. 17:24:35

@motymoty: hátööö, első felindultságomban alaposan elagyabugyáltam a fekete ördögöt, mert ezek a kis tollas madárkák úgy a szívemhez nőttek. De az ötlet nem rossz, csak még nem tudom, miként lehetne kivitelezni. ;)
@Kendemami: @Kinga85: gyertek békázni! (jáááájhhhhh... :S ). :))))) (hogy lehet egy békát szeretni? :S )
Vapet kipróbálom, köszönöm, mert ezek itt megint gyülekeznek, szemmel láthatóan készülnek valamire. :))))
(V. Fable-t úgy jó tíz éve olvastam utoljára, úgy emlékszem, akkor szerettem, sokszor megnevettetett. Aztán kicsit megcsömörtem, és valahogy azóta nem érintkeztem vele. Miért? )
@Eriberi33: Huncos egy baromi érzékeny kölyök, így előtte visszanyeltem a sikolyomat, amint megláttam a kisbrekit kibékázni a homokozós zacsiból. Nem szeretném, ha a zanyja miatt nyámnyilulna el, hagynám, hogy tapasztalati úton ismerkedjen velük. Ha nem vagyok ott. Mondjuk, elég sajátosan kezeli a kerti meztelen csigákat, gilisztákat... lebeszélhetetlenül indián táncot lejt rajtuk. :S Pedig ezt aztán senkitől se látta idehaza. :o

gneke 2010.07.07. 19:26:30

A békákhoz én is küldök egy gyereket... Nálunk is gyűjtve vannak, egy kimúlt, azt Áronka megkapta jószívű bátyustól, játsszon vele...

micka · http://micka.freeblog.hu 2010.07.08. 05:37:28

amikor elmúlik a sáskahad, setétség, megjelenünk mi:-))))
Huncos indiántánca még mindig viselhetőbb mint az, amit akkor éreztem amikor Gerg 4 évesen bejelentette hogy tudja milyen íze van a gilisztáknak...
Amúgy az állatszeretete megmaradt, szelídült (már nem eszi meg őket ha kell ha nem) szóval lesznek szép napok:-)

Kinga85 2010.07.08. 09:32:52

Nem tudom, szerintem édesek a kis brekik :))))

(Pont most olvasom az új V.F-t, nagyon jóóóó szerintem :) )

Lillencs 2010.07.08. 15:56:46

Cuckám ismerős ez a bogarasdi, de megmondom Neked a tutit, ami nekünk csak 10az 10.-en szer után jutott el fülünkbe.

BIOKILL, hótziher, hogy háborút nyersz vele.

Kendemami 2010.07.09. 13:00:57

Csak azért kérdeztem Fable-t mert néha olyan érzésem van, mintha az ő stílusjegyei is megjelennének az írásaidban (főleg az egyéni szóalkotások miatt :). És őt imádom :))) És a Te írásaidat is nagyon szeretem olvasni :))) És-sel nem kezdünk mondatot :)))))
süti beállítások módosítása