cucka 2008.03.12. 19:04

Süti

Ígéretemhez híven (valamikor még nyáron tettem, amikor rájöttem, milyen isteni palacsintát tudok sütni, hála a csodás tűzhelyemnek),  a napi pékáru sütése mellett, a  házi sütik begyakorlásának az ideje is eljött, hogy mire Hunor nagyobb lesz, rutinosan összedobhassak bármikor bármilyen sütit.

Az új, trendi sütikkel könnyebb dolgunk van, hiszen, azok olyannak sikerülnek, amilyennek, és igazából nem nagyok az elvárások és ráfoghatjuk a rossz receptre, ha mégsem válna be. Számomra a nagy mumusok az igazi klasszikusok, a rétesek, a gombócok, a bejglik, a pogácsák, hiszen ezeknek az íze mindannyiunk szájában régről bevésődött és általában a nagymamákkal hozzuk kapcsolatba.

Hosszú hónapok óta szemezgetek a fagyasztómban több mint egy éve elraktározott mangalica hájjal, mígnem aztán tegnap erőt vettem magamon és kiolvasztottam, hogy megsüssem életem első hájas sütijét. Kellemesen elhúztam az időt, kisütni már nem volt időm, így szakszóval élve pihentettem egy éjszakán át a hűtőbe. HuncApu számára kezdett gyanússá válni a dolog, többször belekérdezett, hogy biztosan végig akarom-e csinálni, nem baj, ha kidobjuk és különben is ő most fogyókúrázik! Tántoríthatatlan voltam, a ma reggeli nagy takarítás közben kisütöttem és nagyon nem bántam meg! Isteni lett, omlós és kiadós, olyan igazi nagymamis.



Egy dolog maradt le róla, és ez a porcukor... de HuncApu még friss melegében egy leheletnyi mézet csöpögtetett rájuk és ezáltal még könnyedebbek lettek. Alig várom, hogy holnap Csillagbaba letesztelhesse! ;)

7 komment

Címkék: egyéb

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr2378257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kata763 2008.03.12. 22:10:13

Fantasztikus házitündér vagy!!!!:) Gratulálok!!!
A hájas tésztának meg kifejezetten jót tett az egy éjszakás pihentetés, anyu is így szokta, mert sokkal omlósabb lesz. Puszi!

Bea 2008.03.13. 09:26:41

Nagyon ügyi vagy, és borzasztó inspirálóak a műveid, kedvem támad nekem is a sütés-főzéshez. HuncÚrnak igen jó dolga lesz, ha már hódolhat a kulináris élvezeteknek:)

Pocakos Macska 2008.03.13. 09:52:00

De ügyi vagy, ámulok és bámulok ;)

Mazsola01 2008.03.13. 15:07:26

Ügyes vagy, tényleg igazi háziasszony! Én nem vagyok oda a hájas sütiért, sőt *pffff* , de a képek/leírtak alapján megkóstolnám :))
Ám, ha pogácsát csinálsz, annak a recepjét is akarom :D

cucka 2008.03.13. 20:30:30

Szerintem, csak a négyfal-szindróma miatt kezdek "házitündérré" válni! :DDD
Mazsi, a pogácsa lesz a következő "level"! :DDD

Ingrid 2008.03.14. 21:23:52

Drága! Készülődöm valamire, szerintem nagyon ínyedre való lesz;) ......

cucka 2008.03.14. 23:58:25

Izgatottan várom! ;)
süti beállítások módosítása