cucka 2011.06.01. 09:57

Lavírozás

Most vagy én vállalok túl sokat vagy túl puhány vagyok (és akkor jájj mi lesz itt pár hónapon belül?), de éppen árral szemben úszom és küzdök a vízen-libegésért.

Nálunk nem lehet a földről enni (azaz de Mici és Kokócica szokott, sőt még egy tányérból is, olykor ugyanazt a menüt), és bezony előfordulhat, hogy a heti egyszeri nagytakarításkor szembeköszön a hételejei zöldborsófőzelék mumifikálódott alkotóeleme itt-ott-amott.
Ellenben mostanában lehet fogadásokat kötni, hogy az elméletben felvenni kívánt ruhanemű mosott egyáltalán (az a jolly joker, ha vasalt is, de az is nyerő már, ha a vasalásra váró kupac legalján pihen) vagy a többtonnányi szennyes között bújik meg. (ha így van, a játék további része az aznapra kigondolt viselnivaló ruhák újratervezése...)

S hogy mivel töltöm az időmet? Hát nem a virtuális életben ténfergek (sajnos), mert Minka számítógép iránti lojalitása még mindig bőven hagy kívánnivalót maga után, ám úgy tűnik, lassacskán megbarátkozik a 21. század eme vívmányával, ha megteheti pár lopott-magányos perc alatt iszonyat galibákra képes. (úgy mint: startmenü eltüntetése, kedvencek törlése, asztalon megjelenő ikonok sajátos rendszer szerinti átrendezése, képek ismeretlen helyre való átmenekítése)

Tavasz van, tombol a bodzavirág és annak ellenére, hogy a bodzaszedés eléggé pejoratívvá vált az utóbbi időben, nem bömbire vagy terepjáróra gyűjtök, hanem téliszörpre, sok-sok literre. 50 százalékos hatékonysággal üzemelek, Hunor nagyon szereti, Minka fintorog.
Koviubi gyártás is beindult, a napranéző ablakokban, közvetlenül a burjánzó muskátlik mellett, mindenhol ott lapul egy-egy érlelnivaló finomság. (és már alig várom, hogy zsíros deszkával megkóstolhassam...)
A legnagyobb fába fejsze viszont kitölti mindennapjaimat: belevetődtem az elméleti sajtgyártás rejtelmeibe. Annyi tejadó kecskénk lett, hogy szó szerint tejben-túróban fürdünk, ma már kínomban az óvoda konyhájának ajánlottunk fel két kiló frissen csurgatott túrót, túlzás nélkül, már rá se bírok nézni a különböző módon elkészített kecsketúrós ételekre (pl. körözött, váltakozó fűszerezésű túrókrémek, rakott puliszka...sötöbö), egyedül a ház ura fogyasztja el zokszó nélkül, szerintem csak a nagy számtól való félelemből fakadóan. 
Egyelőre azt érzem, minél több képlettel-tudással gazdagodom, annál kevésbé válik átláthatóvá az egész, egyre több bennem a kérdés, a rendezetlenség, a félelem, hogy mi lesz ha elbazseválom az egészet, és ehetetlen lesz pölö. Nem is (csak) a drága matériát féltem, sokkal inkább a kudarc élményétől kímélném meg magam. (meg azért két gyerekkel egy közel 5-6 órás teljes koncentrációt igénylő prodzsekt kivitelezése, finoman szólva is érdekes lesz)

Pénteken debütálok a gyakorlatban. Jájj nekem.

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr212946193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motymoty 2011.06.01. 10:59:06

Szerintem az árral szemben úszol. ;)

A zűrzavar és a nem tudás pedig mindig annak a jele, hogy már sokat tudsz. Kár, hogy frusztráló. De innen már csak egy lépés. És tuti finom lesz. Ha mégsem, akkor nyisd ki a szádat, s majd az urad megeszi. ;)

("nem kell a kutyának jó lesz apukának", mondotta volt apám minidg mikor éppen sajnáltatni kívánta magát, valamelyik maradék elfogyasztása közben.)

motymoty 2011.06.01. 11:02:31

Azt hiszem még nem meséltem, egyszer egy ismerősünk kutyájának a táljából csemegéztem, egyidősek voltunk, nem örült nekem. Tizenpár évvel később találkoztunk újra, akkor már nagyon öreg volt, alig bírt menni, de utolsó erejével még rettenetesen megmorgott, majd sértődötten elvonult.

Szóval a helyedben aggódnék a macska lelkivilágáért.

2011.06.01. 11:06:23

Őszintén csodállak h ennyi mindenre képes vagy!
@motymoty: :D

cucka 2011.06.01. 14:10:06

@anyuss: ááá, csodálatra nincs okod, az ilyen szárnyalások után szokott jönni az igazi mélyrepülés. :))))
@motymoty: a macska már matuzsálem-korú, az én kamaszkorim, Anyuéktól maradt rám, harcedzett. ;) (és titkon teszteljük, hány gyerekig bírja :))), de úgy tűnik tökéletesen besimul ;) )
a történeted meg haha, sőt muhaha. :DDDDD (olyan jó kis történeteid vannak talonba)

2011.06.01. 14:16:09

@cucka: Dehogynem!
Apusom reggel megemlítette h már nincs vasalt rövidujjú inge :( Nagyon szeretem Anyósomat, egy tündér, tényleg, de bakker miért nem tanította meg a fiát vasalni?? :(

cucka 2011.06.01. 14:21:01

@anyuss: az én Apusom már nem szólt, csak a kupac aljáról kiszabadított egy mára elfogadhatónak ítéltet. :)))

motymoty 2011.06.01. 14:31:47

@cucka: Szerintem is mindig a legjobb állapotban lévőt kell kiválasztani. Ezt még nagyapámtól tanultam, ő sosem mosott ránk (nem volt mosógép), úgyhogy ha elfogyott minden tiszta ruha, akkor a legtisztábbat vettük fel mindig. :D

@anyuss: Miért nem tanítod meg? Ha konzerváltam volna Béla nevelési állapotát, akkor továbbra is csak gépsonkát / nutellás kenyeret / rántotthúst és besamelles csirkét enne. Kizárólag. Nem tudná, hogy a nadrágot ruhaboltban vesszük, a cipőjét is vehetném én, és arról se lenne fogalma, hogyan készül a túró.

2011.06.01. 14:37:12

@motymoty: :) Ez nálunk egy kényes pont, amikor megkérte a kezem (mind az öt alkalommal) közölte h majd vasalnom kell, én meg mondtam h olyat én nem teszek. Aztán felajánlotta h elviszi vasalónőhöz az ingeket, de azt meg nem engedtem mert milyen szégyen lenne az...

motymoty 2011.06.01. 14:42:08

@anyuss: S még gondolom csodálkozott, hogy ötször kellett megkérnie, ilyen feltételek mellett.. :) (Természetesen megint szörnyen kíváncsivá tettél. Ezt direkt csinálod?:))

2011.06.01. 14:43:15

@motymoty: De hát mire vagy kíváncsi?

cucka 2011.06.01. 14:53:49

@motymoty: @anyuss: a vasalás nálunk is kardinális pont volt, ugyanis én nem/alig vasaltam (csak a munkahelyieket), ő pedig igencsak/nagyon igényelte, nevelési állapotából fakadóan. (elmondása szerint még a zoknijai/alsónadrágai is vasalva voltak :s) ehhez képest javuló tendencia van. )))
ötször kérte meg a kezed, anyuss? tyűha, nagyon tudhatsz valamit. ;)

2011.06.01. 14:57:34

@cucka: Dehogy, csak olyan makacs mint én :) és egyszer csak azért kellett ismételni mert nagy volt a gyűrű...

motymoty 2011.06.01. 15:11:04

@anyuss: Az ötszöri lánykérésre. Illeve most már csak négyszerire, mert egy kiderült. Hamár úgyse lesz ilyenben részem, elmesélhetnéd.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.06.01. 16:26:59

@motymoty: szerintem is fejleszteni kell őket, de a vasalással én is kudarcot vallottam. A vasalót csak távolról hajlandó nézni. Szerencsére ritkán visel kivasalandót, azok nagyrésze is póló, meg farmernadrág, amit összegyűrt a mosógép.

@cucka: hol olvashatok még kecskesajt készítésről?

cucka 2011.06.01. 18:57:35

@shhhhhhhhhhhtttt: van pár internetes oldal is, ami ezzel foglalkozik (pl. kecskesajt.blog.hu/2007/05/19/igy_kezdtem_sajtot_gyartani és itt a kommentekből is lehet hasznosakat tanulni), de mindennek az alapja ez a nehezen beszerezhető könyv : www.libri.hu/konyv/sajtgyartas-hazilag.html . Kölcsön kaptam, de minden létező internetes fórumot mozgatok utána, állítólag a Mosonmagyaróvári Tejkutató Intézetnél még akad pár példány. Ugyaninnen vételezhető tej- és sajtoltó. (ezt különböző fázisoknál kell hozzáadagolni, a prototipusunk esetében sajtoltó nem lesz. Nagyon nagy kiszerelésben kapható, érdemes megkeresni a környéketeken még kecskesajtgyártással foglalkozókat fölkeresni és tőlük vételezni vagy megbeszélni, hogy közösen rendeltek legközelebb. (literes kiszerelésben kapható, 10 liter tejhez 2 ml oltóra van szükség, egy évig őrzi meg a szavatosságát).
Elméletben már egész jó vagyok, a gyakorlati rész pénteken kiderül, ha tudok még bármiben segíteni vagy kérdésed lenne, szólj nyugodtan. :)

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.06.01. 19:26:08

@cucka: anyum a "sajtgyáros", el is küldtem neki a linket, mindig keres friss ihleteket. A múltkor belekontárkodtam, hogy készítsünk valami kapros olvasztott sajtot de nagyon elbaltáztam az elkészítést és adagolásokat aztán valami rémesen zöld izé lett belőle.. Köszi szépen a linket meg a tippeket!

Csöppke · http://www.csoppkeblog.hu 2011.06.01. 20:02:45

Nem vagy semmi Cucka:) Le a kalappal és hajráhajrá a finom sajtokért:))

cucka 2011.06.01. 20:06:35

@shhhhhhhhhhhtttt: ó, azt hittem, te is most kezded. :))) (én meg osztom itt az észt). még találtam egy olyan oldalt, ahol összeállított fűszerkeverékeket is lehet kapni meg joghurthoz valókat: www.equus.hu/shop/?p=productsList&iCategory=176&sName=Sajtk%E9sz%EDt%E9s-h%E1zilag (az árakkal nem vagyok még tisztában, így nem tudom, ez mennyire számít drágának, csak kuriózumként említeném), és az itt megemlített könyvet se rossz beszerezni (a sajtkészítés ABC-je, ha még nem lenne meg), kicsit szocreál, de számomra tök érdekes volt, hogy a '97-es kiadási éve ellenére, a különböző sajtokat a hozzájuk illő borokkal párosítja. (és vannak receptek is benne, meg kémia :D )
Anyukád mióta és hogy csinálja? (minden info érdekel, aztán majd jól belesüllyedek a sok okosságba :))) )

cucka 2011.06.01. 20:07:53

@Csöppke: köszi, remélem pozitív végkicsengése lesz. ;)

Timocska_ 2011.06.01. 20:34:54

Én szívesen bevállalnék egy kóstolót a sajtokból! :-)
Vasalni én is utálok, de még jobban utálom a gyűrött ruhákat. Így vasalok. Meg az uram inges-nyakkendős minden nap, úgyhogy sok választásom nincs.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.06.01. 21:20:01

@cucka: hát ők frissen "kiparasztosodott" városiak, úgy kb 5 éve van kecske, de csak vagy 2 éve kezdett neki sajtozni. Csak friss sajtot tud készíteni,és csak most van annyi tejmennyiség, hogy igazán eljátszadozzon vele. Eddig nagyon lassan gyűlt össze a megfelelő mennyiség.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.06.01. 21:20:38

a profi sajtkészítéstől még messze van :D de már ehető és nem is gumis állagú a termék :D

cucka 2011.06.01. 21:33:41

@shhhhhhhhhhhtttt: óóóó, keblemre drága jó szüléid. :))) (mi is friss parasztok, és szintén most lett annyi tejmennyiség, hogy érdemes legyen foglalkozni vele)
Én abban bízom, hogy nem akkora ördöngösség, mint amekkorának egyre inkább látszódik. és tök érdekes a hályogkovácsos hasonlatod anyussnál, mert éppen ma reggel gondoltam arra, hogy lassan pontolyan vagyok, mert minél többet tudok róla, annál kevésbé merek belevágni. :S

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.06.01. 21:46:52

@cucka: ajánlom a "belevágok, elkészítem, majd megmondom a végén mi lett belőle" filozófiát. Nagyon nehéz vele hibázni. Néha fantázia nevet kell adni annak ami elkészült, így azt hiszik egzotikus, de kis gyakorlattal ebbe is beleszokik az ember. :D

cucka 2011.06.01. 21:50:15

@shhhhhhhhhhhtttt: :DDDD van benne valami :)))) (és az áldottjó Bélám úgyis elfogyasztaná, akármit tennék elé. :D)
@Lillusék: ha működik, szívesen megkóstoltatom veled is. :)
majd nyáron nyílt kecskesajt napot tartok :)

2011.06.02. 11:30:36

@shhhhhhhhhhhtttt: Nem hiszek a pasik nevelhetőségében.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.06.02. 12:01:22

hát közel van a lehetetlenhez, de azért van amikor lehet változtatni a dolgokon. Persze ez csak akkor érvényes, ha ő is akarja, másképp tényleg nem lehet.

2011.06.02. 12:30:58

@shhhhhhhhhhhtttt: ugyan már, egy pasi sosem AKAR megváltozni :D

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.06.02. 12:34:02

akkor nekem mázlim van, mert kifogtam azt az egyetlen egyet, amely hajlandó változni, persze igencsak kitartó ráhatásra :D . Egyelőre :)))

2011.06.02. 13:11:36

@shhhhhhhhhhhtttt: Vagy még jól titkolja h szerinte ő úgy jó ahogy van :D

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.06.02. 14:00:48

@anyuss: hát nem titkolja, szerinte jó úgy is, de azért jön sportolni, járni, bicajozni meg társai :D A lényeg az "is"-en van. Szép lassan belátja, hogy így jobb. Most már bír 25 kilométert legyalogolni, és arra nagyon büszke volt, hogy ő jobban bírta a menetet mint az "igazi turisták". Azt is látja, hogy a gurulós havere felmegy 2 lépcsőn és úgy liheg mint a töltött liba, ő meg meg se parittyázza :D. Persze én vettem rá, hogy mozogjunk, de mind akarhattam volna akármennyit, ha ő teljes erővel ellenszegül.

sellőlány 2011.06.02. 15:25:50

Hát le a kalappal a sajt projekthez! Nagyon kíváncsi leszek, milyen tapasztalatokkal gazdagodsz (mert nekem is titkos vágy egy napon a sajtkészítés, méhészkedés - a távoli dimenziókban -, max. majd megyek segédkezni, ha Neked meg beindul a nagyüzem)! A kölköket addig hova rakod??? Remélem, lesz segítséged vagy legalább Apjuk kéznél lesz.

ilgya1 2011.06.05. 16:01:33

Egy éve(vagy még több írtad) még olyan messzinek tűnt ez a sajtkészítösdi.......aztán mostmámeg a gyakorlatban zajlik..........
ki ne hagyj a sorból,ha kostólásra kerül a sor (kacsint)
süti beállítások módosítása