Hunor pocaklakó korában a kezembe akadt egy könyv, amely régi magyar szokások és hagyományok kialakulásáról és ezek fontosságának boncolgatásáról szólt.

Többek között a ruhakészítés "mágiájáról" is említést tesznek. Arról, hogy anno még nem léteztek ruhagyárak, a lányok, asszonyok maguk varrták ruháikat, a lányok gyerekkorúk óta hímezték a kelengyéjüket, belevarrták abba minden álmukat, szeretetüket. És ha belegondolunk, ez volt ám csak az igazi agykontroll, hiszen évekig, míg férjhez nem mentek, programozták az ágyneműt, a ruhát, a bölcsőbe való szemkendőt, eljövendő életük tárgyait!

"Amikor egy asszony gyermeket vár, áldott állapotba kerül, ösztönösen elkezdi kötni az apró pulóvereket, cipőcskéket, és miközben köt, születendő gyermekére gondol. Beleköti a ruhába az összes szeretetét, és a ruha az anya által mágikussá válik. Megvéd minden rossztól, betegségtől, bánattól. A szeretet mindent legyőz, hiszen ennél nagyobb erő nem létezik a Világegyetemben... A kéz, a szív csakra "szerszáma". Amikor alkotunk, a Teremtő munkatársai vagyunk. A szívcsakra az a pont, ahol a szellem és az anyag találkozik, egyesül az emberben. Találkozásuk fényt eredményez, és ez a fény árad tovább a kezünkbe. Minél többet használjuk a kezünket alkotásra,  annál több fény áramlik rajtuk keresztül a világba. Lehet, hogy saját alkotásunk nem lesz olyan tökéletes, mint egy gyári ruhadarab, mégis sokkal több benne az erő..."

Az én Anyukám rengeteget kézimunkázott. Munkái nagy része most is lakásunkat díszitik és olyan jó rájuk nézni... Gyermekkorom a pulcsik, nadrágok, sapkák és sálak kézzel kötött világában zajlott. Sajnos, akkor nem tudtam igazán értékelni őket, ma meg már túl késő...

Pocakosságom alatt valahogy sosem volt időm elkezdeni a kötést, mindig volt valami fontosabb (pl.egy lakásfelújítás, aztán utána a takarítás, a lagzink szervezése...), ám ma beszereztem a hiányzó alapanyagokat és elkezdem a kisfiamnak egy... mégnemtommit, de szívem teljes szeretetét belekötöm, az tuti!

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr9611321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bingii 2008.08.11. 21:49:59

Ez nagyon kedves gondolat volt és biztosan nagyszerű dolgot fogsz készíteni:))) Már én is gondolkoztam kötögetésen, de nem tudok...max sálat:D

Baybee · http://baybee.freeblog.hu 2008.08.11. 22:21:34

"Amikor egy asszony gyermeket vár, áldott állapotba kerül, ösztönösen elkezdi kötni az apró pulóvereket,..."
Nabaszki belőlem akkor nagyon hiányoznak az ösztönök. :O)

micka 2008.08.12. 07:42:43

azt hiszem akkor lehet mondani, hogy a blogírás a mai ember kötögetése:-)

Bea · http://www.pappb12.freeblog.hu 2008.08.12. 09:37:15

Nagyon ügyes vagy! Én is nagyon szép dolognak tartom a kézműveskedést, bár én magam bele sem kezdek ilyesmibe, nem vagyok az a kötögetős fajta. nem hiszem, hogy kínoznám vele a gyerekemet:) Várom a képeket a végeredményről!

Lyndy 2008.08.12. 11:00:46

Ez nagyon szép dolog, de én nem igazán értek az ilyenhez. :-) Az ösztön kiveszett belőlem. :-(

Pocakos Macska 2008.08.12. 11:46:54

Ez nagyon tetszik! Nekem se jutott eszembe... Én annó bármit elkezdtem kötni sál lett :D

cucka 2008.08.12. 11:53:50

Bingibébi, ha sálat tudsz, mindent tudsz! :)
Micka, esküszüm, hogy a kézzel való alkotás résznél, ez villnat be, mármint a modernkori nő blogpulóvert köt gyermekének, belekötve abba minden szeretetét és megóvóv erejét! ;) Azt gondolom, a mai világban a babaszoba díszitése, az Anyuka kézzle készített forgói, bordűrjei is ide sorolhatóak.
Köszi a bíztató szavakat, egyelőre még a tervezéses időszakban vagyok, és szerintem el fog telni egy kis idő, míg a kivitelezésig eljutok! ;)
PM: anno, én is így jártam! :))) na,de majd most! :)))

Ingrid · http://www.simoningrid.com 2008.08.12. 12:19:38

Az első, ami eszembe jut: IDŐŐŐŐ::...... Mikor???
Pedig imádom, nagyon sokat kötöttem, még ma is van kötött nadrág-szoknya kombinációm, amit mindenki dicsér és elkérik a bolt címét, ahol vettem :))))
Hajrá Cucka! Reméljük nem sálat kap Hunor ;)

cucka 2008.08.12. 13:52:29

Ingridem, majd az esti elmaradhatatlan Helyszínelők nézése közben fogok kötögetni... ;)
Ígérem, nem sálat kap Hunor, hiszen még nincs is nyaka! :)))

Andy 2008.08.12. 13:56:32

Emlekszem a kotott pulovereidre,meg mindenre amid volt,"irigyeltelek " is erte, mert az en anyukam sosem kezimunkazott,es talan emiatt belolem is hianyzik a tehetseg szikraja,es en a turelemmel is hadilabon allok,es eszembe sem jutna hozzafogni,belebonyolodni.....De te vigyazz az emlekeidre,jo h azok megmaradtak,es ha tenyleg ugy erzed akkor HAJRA kovetsd ANYUKAD peldajat.Bar nem eloszor de most igazan meghatodtam,mindig meg tudsz lepni.
Apropo!A kenyersutes megy meg?En vettem gepet es szuper,szerintem nem erdemes kezzel kinlodni.

Mazsola01 · http://www.mazsola01.freeblog.hu 2008.08.12. 14:24:26

Kötni én is szeretnék majd, de most a hímzés lefoglal, utána jön a varrás (hétvégén megkapom életem első varrógépjét)... egyszer biztosan megkötöm én is a szeretetbabaruhát :))

rkriszta 2008.08.12. 17:12:23

Te milyen aranyos vagy Cuckám!!!

Szösszenet · http://www.haromszosszenet.blogspot.com 2008.08.12. 23:22:28

Jól hangzik :)
Várom a "még nem tudom mi"-ből mi lesz :)

snow · http://snowflake.freeblog.hu 2008.08.13. 09:14:03

én ezzel a kötés dologgal úgy vagyok, ahogy PM, bármit kezdtem el eddig, sál lett belőle. mondjuk az az "eddig" véget ért már vagy 10 évvel ezelőtt. :D a babaszobadíszítés és a jövőnk tervezgetése még mindig tart, pedig Milán lassan 3 hónapos lesz. asszem mindenkinek jobb, ha ezt betudjuk kötögetés helyett. :))

cucka 2008.08.13. 13:23:40

Andy, könnyeket csaltál a szemembe... de olyan jófajtájúakat... :) azokat a lélektisztítósakat... köszönöm.
A kenyérsütés, azóta is megy, bár most sztrájkoltam a nagy melegre való tekintettel, de még mindig sütögetek, meg kísérletezgetek, már egészen megszoktam gép nélkül! :)
Mazsó, a hímzést még meg kell tanulnom Tőled! :)
Kriszta: :)
Szössz: igyekszem ;)
Snow: bekukkantottam Hozzátok is. Gratula a szép kisfiadhoz! :)

Andy 2008.08.13. 13:30:42

Szeretnek veled osszeborulni,es 1 jot konnyezni,a multat felidezni........es kulonben is en koszonom

Nani 2008.08.13. 13:51:38

Van már vagy 10 éve, mikor ifjonc koromban úgy döntöttem én biza kipróbálom. Kitaláljátok hogyan sikerült? Sál lett belőle, egy rövid. Mert a türelem gyorsabban fogyott mint a fonalam...

snow · http://snowflake.freeblog.hu 2008.08.14. 09:44:57

köszönjük a dícséretet :)
süti beállítások módosítása