Amikor eldöntöttük, hogy több gyermeket szeretnénk, az első gondolatom nekem is az volt, mint általában minden anyukának, vajon szét tudok-e kellőképpen forgácsolódni minden gyermekem számára, és sikerül-e mindannyiuknak megadnom azt a figyelmet, amire személyenként szükségük van. Arra sosem gondoltam, hogy fogom-e tudni úgy és annyira szeretni a többediket, mint az elsőszülöttet, mert azt valahol éreztem, hogy ha úgy nem is fogom tudni szeretni, mint Huncost, egészen másképp méginkább.

Aztán megszületett Minka, és csont nélkül elfoglalta a helyét a családunkba. Besimult. Teltek a hetek és bennem kimondatlan gondolatok kavarogtak. Minka sokkal hálásabb minden felé irányuló mozdulatért-törődésért, mint anno Hunor volt. Szerepcseréltünk. Két éve még én toporogtam az alvó Huncos ágya felett, lestem álmában és alig vártam, hogy felnyissa centis pilláit, most pedig örülök, ha Minka alszik, és megpróbálok nagyon halkan beosonni hozzá, ha mégis be kell mennem, ő pedig kézzel-lábbal rúgkapálva jelzi, ittvagyok, felébredtem, vegyél fel! Anyai szívem olykor össze is facsarodik ettől...
Valahol a lelkem mélyén sejtettem, hogy ha figyelemre lesz szüksége a kicsinek, azt érezni fogom. Valahogy jelezni fogja. És aztán mégsem vettem észre, közel három hónapon keresztül, amíg harcoltunk az anyatejkiütéseivel, amik időközben ekcémává fejlődtek.

Az elmúlt két és fél hónap alatt gyakorlatilag a békaszem és a varjúmáj főzet kivételével mindent rákentünk a dedre, elimináltam az étrendemből a tejtermékeket, a patikai fürdetőnket lecseréltük még semlegesebbre (és jóval drágábbra), féltucat többezres kencét kipróbáltunk, gyógyszertáriakat és gyáriakat egyaránt, az anyatejes bekenéstől az ezüstkolloidig bezárólagosan. De áldoztunk a homeopátia oltárán is, ez bizonyult a leghatásosabbnak, már ott tartottam, hogy rózsacsokros Minkafotóval hálálom meg a patikusnéni ötletét, de ez a  csoda is csak 3 napig tartott.
Végső soron maradt a jóöreg szteroidos (Elocom) krém, bár tudom, ez csak tüneti kezelés. A legfontosabb az okokat megszüntetni, melyek általában lelki eredetűek.

Elővettem egyik kedvencemet, amelyben az alábbiakat találtam:

"A csecsemők acne infantum nevű (anyatej okozta) bőrkiütése azoknak az anyáknak szól, akik csecsemőiket nem érintik meg elégszer, illetve érzelmileg elhanyagolják. A kiütés a csecsemő és az anya között lévő láthatatlan fal láthatóvá tétele, az izoláció áttörésére tett kísérlet. Az ekcéma ezzel szemben az anyák eszköze, amellyel kauzálisan igazolják gyermekükkel szemben érzett ellenszenvüket. Ez általában különösen „esztétikus” anyákat érint, akik nagy súlyt fektetnek a bőr tisztaságára."

Elgondolkodtató dolgok ezek.

Mindenestre a hozzátáplálást érdemes lesz kicsit szigorúbban venni, hiszen a csecsemőkori ekcéma a későbbi allergiák melegágya. Bízom benne, kinőjjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr501860125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dius_78 2010.03.22. 20:47:46

Azért túlságosan nehogy magadra vedd. Az ekcéma tipikusan az a "betegség", ami a saját igényeket a másokéi elé helyezi (hülye mondat lett). Érintést hiányol, de csakis azoktól, akiket szeret. Nem bárkitől. Na, mondjuk nem véletlenül olyan csúnya egy kifejlett ekcéma.. azt csak úgy akárki nem érinti meg. :( Egy másik okos könyvből idézve (lelki eredetű betegségek lexikona) "a tejkiütés arra utal, hogy valamit el kell engednem ahhoz, hogy önmagam lehessek- az a valaki, akit eddig rejtegettem Meg kell válnom bizonyos mentális sémáktól, hogy leszakadjak a múltamról, és azokra az elvégzendő dolgokra koncentrálhassak, amelyek lehetővé teszik önmagam megvalósítását"

Kerestem én is hosszú évekig a gyökerét az egésznek. Azon kívül, hogy minden vágyammal ellentétben egyik gyerekem sem lánynak született, nem találtam mást. De születésük után soha nem haragudtam egyikőjükre sem, mert fiú, sőt... :) A legnagyobb fiamat nem lehet ölelgetni, puszilgatni, mert gyűlöli. (igaz,ő a legekcémásabb)
Allergia nincs náluk. Semmire, se vérből, se a prick-teszttel. Az én évtizedes tapasztalatom azt mondja, a tavasz és a nyár szuper az ekcémásoknak (gyakorlatilag, ha figyel az ember rá, hogy megfelelően zsírozva legyen, minden rendben van), ami gondot okoz nálunk: a hirtelen hőmérséklet változás (nagyon hideg kint, nagyon meleg bent), a szomorkodás, stressz (amennyire lehet ilyen gyerekeknél), a túlpörgés, és a túl sok változás egyszerre.
Na persze emellett kerüljük (jó messziről) a tartósított kajákat, meg a szójás ételeket (attól azért csúnya volt), de mindent esznek-isznak, és teljes életet élnek.
Minden rendben lesz gyönyörű arcú Minkával is. :)
És az is lehet, hogy ennyivel el is intéztétek.. mostanra megérkezett közétek teljesen, hátrahagyva az előző életét, és mindent, amit ott nem fejezett be. És most koncentrál majd arra, hogy kiélvezze a jelent, ami megalapozza a jövőjét. :))
Kitűnő segítőket választott hozzá. :) Mert ugye véletlenek nincsenek. :)

Pocakos Macska 2010.03.22. 22:08:36

De érdekes... Nóri is ekcémára hajlamos, most vizsgáljuk a tejcukor érzékenységet. De én nem hiszem, hogy ez az érintéstől függene... Már anyatejesen kijött, nekünk a dokinő kevert krémje nagyon jó rá - az sem olcsó.

huncut_kata 2010.03.22. 23:55:46

Én ezt azért kikérem magamnak (mármint nem tőled Cucka, hanem attól, aki ezt leírta). Drága kisuram is tejkiütéses meg ekcémás volt, de az érintés hiánnyal nem volt soha gond, szinte folyamatosan össze voltunk nőve, még most, hogy "nagy" is sokat érintkezünk és hagyja is magát. Meg ellenszenv!!! :-o Hát piha, csak ennyit tudok erre mondani :-)
(meg ne olvass annyit, inkább napozz :-) )
Elocom nekünk is bejött, még most is azzal írtunk foltot, ha esetleg felütné a fejét.

micka · http://micka.freeblog.hu 2010.03.23. 05:21:18

ebben az egészben az a szép, hogy ami eddig tudattalan volt az most tudatossá válik. vagyis Minka megadja az esélyt erre. hajrá:-)

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2010.03.23. 07:54:11

Drágám, dobd ki ezt a könyvet a fenébe!!!! Mi az hogy ellenszenv!!!!???? Aki ismer, vagy csak olvas, az tudja, és Te is tudod, hogy mennyire vártátok ennek a Kisleánynak az érkezését. (de most mindegy is, hogy lány-e vagy fiú).
Tény, hogy zsúfolt időszakotokban érkezett közétek, a december egyébként is mindenhol kicsit más, mint az egyéb hónapok, és Ti még rátettetek egy költözést is. Gondolj bele, hogy szegénykém még meg sem szokta a körülötte lévő világot, máris jött a költözés. Érthető, ha kicsit kevesebb figyelem jutott rá, hisz ezer teendő van ilyenkor előtte-utána, persze, hogy örül az ember, ha egy 2 éves mellett legalább a Kicsi alszik.
És látod... ahogy kezdenek rendeződni körülöttetek az állapotok a kiütések is szépen múlnak. Nem lesz itt gond, majd meglátod:) Ölellek:)

Marcipán&Frutti · http://forromarcipan.blogspot.com 2010.03.23. 08:03:58

Marcinak is kiütéses az arca,és megfigyeltem,hogy ha zizi vagyok,akkor jobban belobban.És ugye a könyv szerint "ez általában különösen esztétikus anyákat érinti,skik nagy súlyt fektetnek a bőr tisztaságára.".Most erre kozmetikusként mit mondjak???A kineziológusom egyik vendége gyógytornsz,a kisfiának az izomtónusával volt baj.Nem gépek vagyunk,hanem emberek.Érzésekkel hibákkal.De jót akarunk.Mióta elfogadtam,hogy nem én leszek az évszázad anyukája (a saját szememben),azóta könnyebb az életem és Marci bőre is szebb:):):)Puszik!

tsetten 2010.03.23. 19:09:54

Hát nem tudom. Én mindig mondom apámnak, hogy az asztma egy pszichoszomatikus betegség és hagyja a sunyiba a köhögést, de nem teszi. Minka egy fehérbőrű, szőke, kék szemű kislány, eza bőrtípus bizony nagyon kényes. Lehet, hogy anyai ellenszenv (brrr, de hülye kifejezés)nélkül is érzékeny. Minden esetre jól bújjatok össze, az mindenre jó gyógyír:)

cucka 2010.03.24. 06:57:25

Köszönöm a hozzászólásaitokat a véleményeteket. :)
Továbbra is azt gondolom erről, hogy más dolgába nem lehet tuti tanácsot adni, sőt továbbra sem nevezek szentírásként egyetlen életvezetési tanácsadói könyvet sem, DE: ha az ember lánya lecsupaszított őszinteséggel szembe mer nézni önmagával, találhat ott szürke foltokat.
Azt vallom és hiszem, hogy a testen manifesztálódó betegségek lelki eredetűek.
Csak bízni tudok abban, hogy megtaláltam az okokat és végre egyenesbe kerülünk. ;)

popianyus 2010.03.24. 11:59:11

Felszaladt a szemöldököm erre az idézetre. No ezért nem olvasok én életvezetési tanácsadó könyveket. Lehet, kellene, meg rámférne, de ezen a ponton bizti kihajítanám a kukába. :-)

A szigorúan vett hozzátápi viszont jó ötlet, nekem van allergiám bőven, elvileg ekcémám is, úgyhogy a legszigorúbb menetrendet alkalmaztuk. Ettől még lehet allergiás is majd Popi és ekcémás is, de legalább hozzátápi szempontból megtettük, amit lehetett.
cupp!
Sámántánc???????????

kata790313 2010.03.24. 19:56:57

A barátnőm kislányánál ugyanez a probléma volt, amikor rájöttek, hogy a várandósság alatt szedett halolaj kapszula és a hal fogyasztása szoptatás időszakában volt a ludas. Amint abbahagyta a halevést, megszűnt minden problémája a babynek. Nem gondolnám, hogy Minka egy elhanyagolt kisasszony lenne, olyan szerető családba érkezett, amilyet mindenkinek kívánok!Puszik

bakacsimba · http://milanbaba.blog.hu 2010.03.25. 08:35:10

Én ekcémás bőrrel szenvedek pár hetes korom óta. Igaz, a családunkban fellelhető egy-két egyén, aki szintén. De én úgy gondolom, hogy a nagymama "adj a gyereknek hat hetesen babapiskótát és tehéntejet is, meg a két hónaposan tojásrántottát" is hozzásegített a kiteljesedésben. 16 éves koromtól már komoly légúti allergiám is van. Ha javasolhatnék, tejet, tojást minél később. Milán szerencsére gyönyörű bőrű, sosem volt semmi jele allergiának, ennek ellenére (bár még várni kellett volna) egy és háromnegyed évesen elkezdte a házi bocitej fogyasztását. Nem lett baja. Eddig, de az ekcéma alattomos sajnos, remélem, nála nem alakul ki semmi, bár a hajlam sajnos megvan benne általam...

Kinga85 2010.03.31. 08:57:52

Háááát én is inkább fenntartásokkal fogadom, amit ez a könyv ír, de ha javul a kis bőre, az a lényeg, és örülök neki :) Nálunk szép a csajszi bőre, de ennek az az "ára", hogy nem eszek semmi tejterméket, nálunk ugyanis attól jöttek elő. De kibírom, remélem ez nem jelenti, hogy később allergiás lesz a tej valamelyik összetevőjére...
süti beállítások módosítása