Jólsikerült kis adóbevallásommal frissen és vidáman bekocogtam nyitásra (délután 13 órára)  az APEH Petneházy irodájába, ahol kunkorodó csigasorok fogadtak már  a kapuban. Gondoltam, semmi gond, hiszen ezt a  napot erre szánom, a  sor haladt is, elég hamar sikerült számot is húznom, papírforma szerint csak öten várakoztak előttem. Már a  számhúzásnál elbizonytalanodtam kissé, hogy ugyan jövedelemigazolás köllene a  tavalyi évről, de  mivel még nem lett benyújtva az adóbevallásom, gondoltam inkább adóbevallásos sorszámot húzok...persze, rosszul választottam! Kb.5 perc alatt az ügyintéző hívott is, ekkor derült ki, hogy rossz helyre húztam a sorszámot, morózus néni, átírányít a másik üvegablakhoz, nem gond, várjak pár percet, hívni fognak. Előrelátóan visszaültem a  helyemre, majd alig fél óra múlva valóban szólítottak. Kedves, középkorú szőke hölgy, megmosolyogja történetemet, nézegeti hozalékomat (szememfényét, az általam készített adóbevallást!,  igazolási kérelmemet,  a munkáltatóm által  kibocsátott és aláírt (!) nemlétező tavalyi adóbevallásom, valamint a nyugtát, mellyel állítólag beadták... és melyről percek múlva bebizonyítja a hölgy, hogy hamis!!!), majd közli, jól döntöttem. Először nem igazán értem, mit is döntöttem, majd elmagyarázza: ha vehemensebb lennék, ezekkel a  papírokkal simán elmehetnék munkaügyi bíróságra is, de ugyebár ez évekig elhúzódik és valószínüleg megnyerném, de ugye addig zárolnák az ügyemet és még a  jóváírást sem kapnám meg. Kérdem meglepetten, ezek szerint most visszakapom a túlfizetést, amit a főnököm be sem nyújtott, valamint be sem fizetett? Erre mégjobban mosolyog és bólogat... Ekkor már nyíltan megkérdeztem, hogy ezek szerint ezt a  munkáltatóm most simán megússza, sem nekem , sem neki nem kell még büntetést sem fizetnie? Naivitásomon még jobban mosolyogva megkérdi, akarok-e feljelentést tenni és hónapokig nagypocakkal valamint kisbabásan tárgyalásokra járni és bizonyítani az igazamat? Hitetlenül és egyre zavartabban néztem rá, mikor is újabb kérdést tett fel: elméletileg szeretném tudni vagy gyakorlatilag szeretném tudni, hogy megússza-e? Mondom felbátorodva, mindkettőféleképpen. Elméletileg nem ússza meg, mert neki "hivatalból" ezt tovább kell terjesztenie, hogy ilyenre bukkant, gyakorlatilag mivel más (alkalmazott, munkavállaló) nem tett a  cég ellen hivatalosan panaszt,  nincs az APEH-nek kapacitása minden magánvállalkozó ellen eljárást indítani. A kedvesszőke azt is elmesélte, hogy ennentől cifrább ügyekkel is találkozik nap-mint-nap, ő már nem akad ki semmin és örüljek, hogy legalább a  társadalom-biztosításom fizetve volt. Ma,jelen pillanatban nincs olyan rendszer Magyarországon, amely összefoglalná, hogy egy vállalkozó mindent fizet-e az alkalmazottai után vagy sem. És őszintén reméli, ez az ország már nem süllyed tovább és végre valami igazán történni fog, mert ma, ilyen körülmények között, tényleg nem lehet...
Igazából már csak röhögni tudok az egészen...hogy tényleg itt tart ez az ország...amikor minden fórumról a szankciókat sulykolják a  fejedbe... és tényleg vicces, hogy úgy kapok vissza 30 napon belül pénzt, hogy nincs is befizetve az a  bizonyos többlet... és senkinek sem hiányzik az államkasszából az a  párszázezer forint...

Tényleg szomorú, ami itt folyik...

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr85226641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pöttye 2007.11.13. 07:26:17

Szomorú és nevetséges.... Komolyan:((

PM · http://www.pocakos.freeblog.hu 2007.11.13. 07:44:42

Ez hihetetlen!!!!!!!! De nagyon örülök, hogy egy kis kelengyepénz áll a házhoz ;)

cucka 2007.11.13. 08:58:23

Mondjuk a pénz, az tényleg jól jön! ;) ...de mégis... és adalékként még csak annyit, 2005 márciusa óta dolgozom ennél a cégnél, de csak 2006 februárjával lettem bejentve...és akkor is csak ennyire sikeredett...:S Igen, persze, elmehettem volna állami céghez is dolgozni, ott tuti be lettem volna jelentve és a járulékok is fizetve lettek volna, csak éppen fele ennyit kerestem volna...

PM · http://www.pocakos.freeblog.hu 2007.11.13. 09:43:52

Nevetséges, hogy az ember néha vissza se tudja ellenőrízni, hogy mi történik! Én be vagyok jelentve, mióta a mostani melóhelyemen dolgozok, sőt, tavalyig teljes béren voltam. Januártól lecsökkentették a bruttómat, de nagyobbra is nyitottam a zsebemet én is... Olyannyival csökkenteték a bruttómat, hogyha nem idén szültem volna havi 40.000 Ft-al lett volna kevesebb a TGYÁSom! Azért arra vigyáztam, hogy a GYED-em így is maximális legyen.
süti beállítások módosítása