És eljött az a pillanat, amikor azt érzem, beterítenek a hullámok. Seholse tartunk, térdig retekben élünk, játékok és játékalkatrészek mindenfelé (vajh, amikor még azt gondoltam, naívan és gyerekmentesen, hogy én aztán arra fogom tanítani gyermekeimet, hogy használat után mindig a helyére kerüljenek a játékok... ehhez képest, sítlusosan, van négy kutyatápos dobozunk, amibe zanzásítva élnek a játékok... bár az első 2 dobozig egészen ura voltam a helyzetnek)

Másodszülöttünk épphogycsak a mivilágunkra érkezett, és bármily furcsa, máris rendelkezik saját játékokkal... döbbenet... ha egyszer vége lesz ennek az egésznek, karitatív óvodát nyitok vagy ruhaboltot... vagy mecénása leszek egy gyerekotthonnak...

Szóval az őrület határán táncolunk, időközben felrémlenek valahonnan mélyről gyermekkorom hasonszőrű emlékei: apám művi rezignáltsága, anyám mindentmegoldó rendezkedése, miközben tűzdeljük a bébipulykákat és töltögetjük az ünnepi káposztánakvalót, mindezt szigorúan gyerekaltatás után, éjszakai műszakban. A nappali menet alatt legyártódott (így, szépmagyarosan), egy újabb raklapnyi mézeskalács (szokás-e a mézekalácsot féldióval dekorálni?! és ez nem csak költői kérdés, egy adott pillanatban vérremenő jelentősségű volt...) és egy bödön húsleves.

Fánk is lesz, talán ma, ismét éjszakai műszakban díszítjük. Huncmackó is részt vesz a rendrakásban a maga megvesztegethető módján, ugyanis a Jézuska csak akkor hoz a fa alá sok-sok ajándékot, ha tisztaság és rend fogadja. Brusztol kőkeményen.

Fénybenéző (főállásban) kézzel varázsló (mellékállásban) Hugi továbbra is gyökkettő módban üzemel, nagyokat eszik-nagyokat alszik, alig merem leírni, mert félek elromlik, de: éjjel továbbra is egyszer ébred. Ekkora mákunk nem lehet. Vagy a lányokkal tényleg ennyivel könnyebb lenne?

Huncmaci meg őrkutya. Imád Hugi mellett üldögélni, pattogatott kukoricázni és karácsonyi meséket nézni. Néha ráhajol, rápuszil, hozzádörgölőzik. Szereti. Én meg őket.

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr441617596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micka · http://micka.freeblog.hu 2009.12.23. 13:04:51

nagyon édesek ám ezek a gyerekek, Hunci igazi kisfiús:-)

játékokkal kapcs egy tipp: néha el kell tenni szekrénytetejére egykét dobozt, aztán mikor elővevődik akkor nagy az öröm, meg az újdonság ereje. vetésforgóban mindig van egy kevés játék elől, de nem olyan könnyen megúnható.

a mézeskalácsot szokták féldióval díszíteni, de azt hiszem erre csak a te válaszod a helyes válasz, nem? ;-)

kitartás!!!!

Hencsi+Zita · http://kicsizita.freeblog.hu/ 2009.12.23. 13:26:05

Olyan szép ez a csendélet nálatok!Minka álmodik,Hunci mozizik,élvezet nálatok élni!
A kislányka alvókáját meg kell becsülni.Én anno elszóltam.Zita 6 hetesen már átaludta az éjszakákat.4 hós kora óta pedig csak 2-szer.És ritka,ha csak egyszer ébreszt.Bár ezt most így leírtam,te pedig majd jól cáfold meg egy év múlva,jó?
Boldog karácsonyt!

BPanka 2009.12.23. 15:17:23

Nagyon szépek a gyerekek! :-)))
Ez az idei karácsony pedig nem attól lesz szép nektek, hogy a légy is s*ggreesik a tisztaságtól fénylő bútorfelületeken, hanem Minka mosolyától... Tudom, nehéz ezt egy háziassznynak elfogadni, tavaly nekem meg mindenórás terhesen volt nehéz takarékra állítani magamat, de sokkal jobb egy kicsit kevésbé pöpec, de nyugodt, kisimult karácsony, mint egy mindenáron tökéletes, rángó szemű szülőkkel. :-) Remélem nem veszed okoskodásnak, csak biztatásként írtam, mert szerintem mi nők tényleg néha túl maximalisták vagyunk magunkkal szemben... :-)
Nagyon boldog karácsonyt kívánok nektek!

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2009.12.23. 15:50:20

Teljesen megértem a behavazódást, valami hasonlót érzek én is... legszívesebben mindent mostazonnal megcsinálnék, főznék, sütnék, mert ki tudja mit hoz a holnap.... te legalább tudod:))))
A kép fantasztikus.... azért pihizz is, a Jézuska majd a lába elé néz, nehogy rálépjen egy-egy játékra:)

WildShycu · http://igazvilag.freeblog.hu/ 2009.12.23. 16:33:58

Szerintem se a rend csinál ünnepet... A kép nagyon ott van, Hunci ezen a képen hasonlít az én Napucimra, mikor kicsi volt, ezért aztán mentem megszerettem:)
A kis rendetlenség még jól is áll a háznak, főleg, ha van(nak) gyerek(ek), mert az a renddel nem fér meg sokáig...Ne arról szóljon a Karácsony, hogy meg se állsz...

Pankababa 2009.12.23. 16:40:25

Saját tapasztalatból állíthatom, a jóalvás nem nemiség kérdése, hanem gyerekfüggő. Megérdemled és kész! :-)(jé, az én rég elmúlt 2 évesem is egyszer ébred jóesetben, rosszabb esetben többször is...pedig lány...cserélünk??? :-)))

egykerekszilva 2009.12.23. 19:07:07

Kellemes karácsonyt!
Nekünk két évvel ezelőtt december 11.-én született meg a második fiúnk. A két és fél éves bátyát csak a lego érdekelte akkoriban, így hetekig bokáig gázoltunk benne. Tudtam, hogy csak átmeneti időszakról van szó, nekem is kellett a pihenés, így egy kicsit hanyagoltam a háztartást és utólag visszanézve, úgy érzem, hogy jól döntöttem. Pár hét és összerázódnak a dolgok! Olyan szép lesz ez az első karácsonyotok így négyesben.

sedina 2009.12.23. 20:26:13

Szia! Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok az egész családodnak! Puszi: egy zúgolvasód H-S. Edina

Timocska_ 2009.12.23. 20:35:58

Drága Cucka!
Boldogabb karácsonyt kívánni sem tudnék Nektek! Két gyönyörű, egészséges gyerkőc, szerető Társ, vidéki házacska... kell még több? :)
Nagyon boldog Karácsonyt!!!

bakacsimba · http://milanbaba.blog.hu 2009.12.23. 20:51:15

Kis gyönyörűségek! Örülök, hogy ilyen rendes kislány Minka :) Nagyon boldog karácsonyt kívánunk mi is!

Eriberi33 2009.12.23. 21:12:43

Szerintem is szokták féldióval díszíteni kalácsokat! (nekem is azzal kellett volna, és akkor nem veszek össze a mázzal... :s)
Gyönyörűek a gyerekek... hüpp... Olyan jó nézni őket...
Nem nemfüggő az alvás... Elég közelről ismerek egy naaaagyon rosszul alvó kisasszonyt... ;)

NAGYON BOLDOG NYUGIS KARÁCSONYT KÍVÁNUNK NEKTEK!!!!
Cs-ék :)

wattacukor 2009.12.23. 23:17:57

Helló!

Eddig még nem írtam, de rendszeresen olvasom a blogot. Hát ezt már nem hagyom szó nélkül!!! :)

Nagyon aranyosak a babákok! A rumli iránti érzéseidet megértem, a lányokkal való könnyebb dolgot cáfolom!!! Bogibabánk lassan 9 hónapos és eddig talán egy kezemen tudom megszámolni, hogy hány iccakát aludtunk végig... Az előző kettőm (lány, fiú) egy hónaposan már aludt éjjel, de ez a kis babóca valahogy nem akar.

Kívánom, hogy minden maradjon ilyen nyugiban és boldog karácsonyt kívánok Nektek!

Üdv!

Wattacukor

Csilli81 · http://malibaby.freeblog.hu 2009.12.24. 00:11:34

Cucka drága!! Egy kis rendetlenség asszem most pont belefér így szülés után kéthéttel:) valószínűleg ez nem fog megnyugtatni, de azért leírom: nálunk is még a káosz honol, sőt még be sem csomagoltam, ellenben legalább mindent megvettem már:)) Tuti szétszakadok holnap, de ez van mindig:))
Kívánunk mi is nektek Nagyon Boldog, Békés Karácsonyt!!!!

WildShycu · http://igazvilag.freeblog.hu/ 2009.12.24. 00:21:04

Boldog Karácsonyt kívánunk Napucimmal együtt:)

Bongianyu · http://blog.bongor.hu 2009.12.24. 08:13:55

Nagyon Gratulálok Nektek Minkához! Igazi kis Nő! Áldott, Békés Ünnepeket Nektek!

Csillagbaba1 2009.12.24. 08:14:36

Drága Cuckám! Békés, áldott karácsonyt kívánok az egész családnak!

legocsajok 2009.12.24. 08:19:06

Boldog Karácsonyt kívánunk.

Doridia 2009.12.24. 08:33:47

Nagyon boldog Karácsonyt kívánok! :)

Ilonana · http://ilonana.freeblog.hu 2009.12.24. 09:59:40

Kellemes Ünnepeket Kívánok Nektek! Szeretettel

gneke 2009.12.24. 14:18:17

1. Kellemes Karácsonyt kívánunk!
2. Szokták féldióval díszíteni, nagyon szép tőle, de ezen már túlvagytok.
3. Egy gyomrunk van, minek annyit sütni-főzni???
4. Takarításban segítsen, aki nézi, hogy kosz van egy gyermekágyas anyuka lakásában...
5. Igen, ennyire jók a lányok...csecsemőnek.
6. Zabálniavalók a gyermekeid! (minek akkor annyi mézeskalács???)
7. Kellemes karácsonyt! Ja, már írtam. Jókívánságból sosem elég.

Bingii 2009.12.24. 14:52:02

Nagyon boldog, meghitt ünnepeket kívánunk!

Andi82 2009.12.24. 15:22:45

Nagyon boldog Karacsonyt kivanunk!

Pocakos Macska 2009.12.24. 15:51:26

Boldog Karácsonyt Kívánunk! Puszi, Kriszta és Norka

Dius_78 2009.12.24. 19:52:27

Boldog Karácsonyt kívánok Nektek, csillogó Hunc-szemű ajándékbontós pillanatokat, és sok-sok Minka-bújós meghitt percet. :)

CsJ 2009.12.25. 02:08:13

Nagyon boldog Karácsnyt kívánaok az egész családnak! (Hatalmas energiáid vannak, nekem így is úszik minden...)

masika 2009.12.25. 10:12:46

Nagyon Boldog Karácsonyt neket! Gyönyörű ez a fotó!
süti beállítások módosítása