cucka 2010.06.09. 18:50

Büszkeségem

... avagy egy történet arról, hogy bár (nekem még) kicsi és még mindig nembeszél, azért már mindent ért és tud nagyon is felelős döntéseket hozni

Vasárnap, amikor nálunk tetőzött a Duna, és már bizonyossá vált, hogy eléri a veteményest, és a tyúkjaink is lábat moshatnak, a környék rutinrókáit megkérdeztük,  mit tegyünk. Ők azt ajánlották, mentsük a menthetőt, azaz ami termény beért, ássuk ki. Húztuk-halogattuk, valamifajta csodában bízva, talán mégsem... hiszen ez volt az első évünk itt, az első kétkezi munkánk látható eredménye... (és akkor mit érezhettek azok, akiknek életük munkáját vitte most el a víz?!...)

Estig halogatta a másikfelem a munkát, szürkület volt már, Hunor hullafáradt, esett-kelt, nyüsszögött és már semmise volt jó. Ekkor megkértük, döntse el mit szeretne: kimenni kiásni a hagymáinkat-retkeinket ("katykaty"), de akkor ez most nem játék, hanem komoly munka és nem lehet közben rinyálni, vagy meggondolni magunkat,  menteni kell a menthetőt, vagy pedig bejön velem vacsorázni, fürdeni, mesét nézni? Az apja mellett döntött. Besötétedett mire végeztek. A fiúk sárosan, maszatosan, szúnyogok által bőven összecsípve érkeztek.  Hunor igazi férfi módjára lehajtott egy nagy pohár bodzaszörpöt, és kb 5 perc múlva elaludt fürdés és vacsora nélkül. Ennyire fáradt volt.
Aztán az apja mesélte, hogy felelőssége teljes tudatában húzkodta a retkeket és pakolgatta a motorhoz kötött kisdömperre a terményt és cipelte a házig. Egyetlen szó nélkül. Keményen dolgozott. Akár egy férfi.

(Ez itt a kert! a kutya-málnabokor mögött van a veteményesünk)

És azoknak, akiknek nem sikerült ennyivel megúszniuk most segítség kell. Minden fórumon érkezik a segélykérés, érkeznek a döbbenetes és torokszorító képkockák-videók. Aki megteheti, keresse meg a módját és meggyőződése, hite szerint választva tegyen értük. Mert most szükség van minden segítő kézre, minden telefonhívásra, minden támogatásra.

1752 Nemzeti Segélyvonal

1749 Vöröskereszt adományvonal

Duna Tv az árvízkárosultakért

Magyar Református Szeretetszolgálat

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr82069607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilgya1 2010.06.10. 00:37:17

A postán bélyegeket árulnak az árvízkárosultakért.....-még egy fórum,ahol segíteni lehet.
Annyira szörnyű.....annyira sajnálom őket.
Huncmacinak egy nagy cuppanos a dolgos kis kacsóira!!!!

ilgya1 2010.06.10. 00:42:04

ja.....és reménykedjünk,hogy jó helyre kerül az adomány,mert hiába segít az ember,ha pl.meglovasítják,mint a győri esetben.....

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2010.06.10. 06:54:38

Édes kis Dolgos Manó:)))) Jajjj Matyi is ilyen, ha az apjáról és a kertről van szó.
Igen, öröm az ürömben, hogy ennyivel megúsztátok... és én is remélem, hogy valóban oda kerül a pénzünk, ahová szántuk, ahol szükség van rá.

cucka 2010.06.10. 10:19:24

@ilgya1: köszi az infót, erről még nem is hallottam. :) amúgy is föl kéne dobnom egy levélkét, rákérdezek. :)

Lányok, én vagyok annyira naív, hogy elhiszem azt, hogy ekkora baj esetében, senki sem akar saját zsebre dolgozni, és a segítségek eljutnak oda, ahol szükség van rájuk.
Ezért gondolom azt, hogy sokféle választási lehetőség van, sok számlaszám, sok egyesület próbál segíteni, ki kell választani azt a számunkra szimpatikusat, akiben megbízunk és rajta keresztül adományozni.

Kinga85 2010.06.10. 13:30:18

Én is hiszem, hogy ilyenkor csak oda kerül, ahova kell, úgyhogy telefonáltam is már párat. Sajnálom, hogy oda a veteményesetek :( Honor meg hihetetlen okos nagyfiú, hogy így segít :)

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2010.06.10. 14:05:47

@cucka: éppen ezért mi számlára utaltunk. Nekem ez a telefonhívásosdi olyan misztikus.

motymoty 2010.06.10. 14:17:06

Hunor tündéri lehetett, és a kutya is az! Állítólag Edelényben homokzsákot is lehet örökbefogadni, azt olvastam.
Hogy hova küldöm a pénzt azt még én sem tudom, de szerintem is meg fogják kapni!

cucka 2010.06.11. 09:08:31

@motymoty: én is olvastam/hallottam róla, bár azt még nem sikerült kiderítenem, ennek pontosan mi is a módja. :)
süti beállítások módosítása