cucka 2007.12.08. 18:04

Szüléstörténet

Ott tartottunk, hogy azon a szép majd egy héttel ezelőtti vasárnapon, advent első vasárnapján, immáron 3. napja vajúdgattam. HuncApu sem bírta már a stresszt és a  várakozást és én sem éreztem már túl jól magam az állandóan jövő-rendszereződő, majd elmúló fájásokkal. Vasárnap elég kitartó és stabil fájásaim voltak, ekkor már onlájn kapcsolatban álltam Fofóval (nőgyógyászokgyöngye) meg Krisztivel (a szülésznőnk) is, végül 5 perces fájásokkal elindultunk Székesfehérvár felé. Természetesen a  kocsiban fájásaim lecsökkentek 7-8 percesekké, ekkor eszembe jutott, mi van, ha újra elmúlnak, mire Fehérvárra érünk?! De HuncApu ekkor már nagyon elszánt volt és így nem fordultunk vissza. Útközben felvettem a  kapcsolatot Zsóval, akiről tudtam, hogy még mindig a kórház vendégszeretetét élvezi, elújságoltam, hogy már mi is úton vagyunk. Ekkor még vidáman csicseregtem, fogadtam és küldtem az smseket, telefonhívásokat, csak ugye minden X-edik percben volt egy 20-25 másodperces fájásom, amiket légvétellel tompítgattam. Fehérvár előtt jutott eszünkbe, hogy a  szőlőcukor bizony itthon maradt, pedig ez is fontos energiabomba kelléke egy valamirevaló szülésnek.;) Pár benzinkút és bolt után feladtuk, ekkor újra Zsó mentett meg, felajánlotta a  saját elnemhasználtját. A szülőszoba előtt találkoztunk, még beszélgettünk is picit, néha voltak fájásaim, de inkább az izgalom volt erősebb ezekben a  pillanatokban, Bementem a  szülőszobára, átöltöztem, magamhozvettem a vajúdáshoz/szüléshez nélkülözhetetlen egységcsomagomat (homeopata bogyók -szépen feliratozva miből mennyit milyen időközönként kell adagolnia HuncApunak-, szőlőcukor, szénsavmentes ásványvíz, csokik, törölközők -kis és nagyméretben, zuhanyzáshoz, derék- és homlokborogatáshoz- , papírzsepik, telefon) . Fél 6 körül járhatott már az idő mikor Fruzsi megállapította, hogy még csak egy ujjnyira vagyok tág (ez kb.azt jelentette, hogy reggelnél hamarabb nem születik meg Hunc) és amnioszkópiával (egy olyan műszer, amellyel a magzatvíz tisztaságát ellenőrzik) is megvizsgált. Enyhén sárgásnak látta a magzatvízet, megkérte az ügyeletvezető orvost is, hogy vizsgáljon meg, sajnos beigazolódott a gyanúja, meconiumos (székletes) volt a  magzatvíz, burokrepesztésre került sor. Innentől nagyon felpörögtek az események, hirtelen a  szülőszobán találtam magam, karomban oxitocinnal és infúzióval, pocakomon NST-vel és fájásmérővel. Ekkor erős és nagyon gyors fájásaim lettek (2 percesek), próbáltam telefonálni HuncApunak, aki kintrekedt, mert meghallván, hogy reggel előtt ebből nem lesz szülés, valami vacsorarendelésbe fogott ( rá jellemző módon:)))) ). Mickát is felhívtam, de alig bírtam összefüggően beszélni a  fájdalomtól. Az NST nagyon csapnivaló szívhangokat és pulzust mutatott, újra mindenki körülöttem sürgött-forgott és Fruzsi szólt, hogy ebből császár lesz a  baba érdekében. Ekkor már potyogtak a  könnyeim, egyrészt a  félelemtől, másrészt a bizonytalanságtól, hogy minden rendben legyen. Csak olyasmiket voltam képes motyogni, hogy én sok babát szeretnék és akkor én már sosem fogom tudni megszülni őket?! Hirtelen lebénultam attól az érzéstől, hogy valami történhet Hunccal. Csak emlékképeim vannak erről az időről: le kellett vennem a rajtam maradt ékszereimet, megkatétereztek (kevésbé kellemetlen, mint gondoltam), közben bejött az altatóorvos és bemutatkozott (kettős vezetékneve volt, az egyik megegyezett az enyémmel), elmondta pár mondatban mi várható (ebből semmi sem maradt meg, csak a higgadt és nyugodt hangja), talán alá is kellett írnom valamit, (de alig láttam a könnyeimtől és alig bírtam fogni a  tollat, annyira remegett a  kezem ) és mondanom kellett egy fiú illetve egy lány nevet (máig nem tudom, hogy az előre megbeszélt Csenge helyett miért Kincsőt mondtam ?!) és talán sikerült egy smst is elküldenem Mickának.
Bementünk a  műtőbe 7 órakkor, megkaptam spinálisan az érzéstelenítőt, nemsokára HuncApu is megjelent tetőtől talpig műtősszerkóba beöltözve a fejemnél (teljesen olyan volt, mint amikor még együtt dolgoztunk és nap-mint-nap ilyennek láttam), ettől kicsit megnyugodtam. Elémtoltak egy zöld paravánt, gondolom, hogy ne lássam a műtéti területet. Ekkor már nem éreztem fájdalmat, csak valami hasam körüli matatás érzetem volt, de jobbra-balra forgatva a fejemet észrevettem, hogy mindkét oldalamon üvegszekrény van, aminek a  tükrében csodálatosan követhettem az eseményeket! :))) (én hülye egészségügyis :D ). Aztán amikor pont nem figyeltem oda, HuncApu bőszen nyugtatgatott, hogy milyen ügyes vagyok és mennyire jól csinálom (bár semmit sem csináltam és ez akkor szöget is ütött a fejemben, hogy akkor hogyan lehetek ügyes?!) , hirtelen sírást hallottam, majd Fruzsi a paraván fölé emelte Hunort. Istenem, nem tudom leírni azt az érzést, amit akkor éreztem! Főleg, hogy csak pár másodpercig láthattam Őt, aztán már vitték is ki és ezzel HuncApu is elment mellőlem a  kisfia körüli tevékenységeket figyelni. Közben előkerült a  méhlepényem is és folytatták a  beavatkozást. A kettős vezetéknevű altatóorvos mindvégig ott tevékenykedett a  fejem körül, nedves ruhával borogatta a  homlokomat amikor a peritoneumot (hashártyát) varrták, mert enyhén émelyegtem, szédültem és hányingerem lett. (hihetetlen kellemetlen érzés, mintha bármelyik pillanatban el tudnál ájulni megdobva egy kellemes kis hányingerrel :( , állítólag ez a  műtét legkellemetlenebb része). Pár perc múlva (bár nekem óráknak tűntek) visszajött egy kedves műtősnő, karján Hunccal, aki ekkorra már csak kicsit volt kakis és újra megmutatta, HuncApu is párás szemekkel nézett rám, miközben megpuszilta  a  homlokom és továbbra is azt mondogatta, hogy nagyon ügyes vagyok és kitartás, mert mindjárt kész leszünk. Ami még élesen megmaradt az az, hogy alig vártam, hogy vége legyen a műtétnek és ihassak, nagyon ki volt száradva a szám.
Amikor elkészültünk, Laci bácsi, a  műtősfiú, megkért, hogy jó erősen kapaszkodjak a nyakába, majd áthelyezett egy kórházi ágyra. Kitoltak az őrzőbe, miközben én azon meditáltam, valaha is fogom tudni újra érezni és mozgatni a  lábaimat (és közben a Kill Bill Uma Thurmanja jutott eszembe aki miliméterről miliméterre "újraindítja" a testét, hogy aztán mindenkit szétkaszabolhasson). Az örzőben még belátogatott HuncApu, többszörösen nyomatékosította bennem, hogy mennyire büszke rám, meghozták egy rövidke időre kicsi Hunorkát is (akkor készült a telefonommal az az ominózus első szopizós kép is). Majd szép lassan mindenki elment, HuncApu is elindult haza és magam maradtam az összekuszált gondolataimmal és a  felpörgetett állapotommal. Próbáltam megnyugodni és aludni, de nem ment. Közben cserélgették az infúziós zacsikat, kaptam a fájdalomcsillapítókat és a méhösszehúzó oxitocint. Hajnali 4 magasságában sikerült elszenderednem, majd 5-kor arra ébredtem, hogy az örzős nővérke közli, márpediglen mi (ő meg én) most zuhanyozni fogunk! Mégpedig én a  távot a saját lábamon fogom megtenni, ezen nagyon jót derültem és még meg is mosolyogtam, aztán láttam, komolyan gondolja, segített feltápászkodni (hú, de borzalmas volt), majd tényleg megmosakodtam és átköltöztem (saját lábon!) egy másik kórterembe.
Zárójelben megjegyezném: Hála az egészségügyi reformoknak, a kórházi felvételem napja (azaz vasárnap délután 5 óra) már a kórházas ellátásom első napjának minősült, a hétfő hajnali 5 óra pedig a  másodiknak (a műtét és a zuhany között mindösszesen 9 és fél óra telt el!, papírforma szerint mégis 2 napja kórházban voltam!). Ennek az "apróságnak" köszönhetően én négy egész napot sem töltöttem kórházban! :)))), holott császármetszéssel 5 nap kórházi bentlét jár. Mindegy, nem bánom, hogy hamarabb otthon lehettem. :)
HuncApu hazaérve megünnepelte kisfia világrajöttét kedvenc balkezes ex-csapattársával, aminek az lett a folyománya, hogy éjjel egy órakkor világgá küldött több tucat sms-t, többek között Fruzsinak is!, hogy megszületett a  kisfia! :)))))))))

Most meg már itthon vagyunk és egyre kevésbé nyomasztanak a szülés körüli dolgok. Arra gondolok, hogy lett egy csodálatos kisfiam, egy csodálatos kisember, aki számomra a  világon a  legfontosabb. Aki úgy, de úgy tud már most rámnézni, hogy könnybe lábad a szemem, akinek, ha énekelek, csodálkozva pillog és mosolyra görbül a  szája, aki végtelen türelemmel tanít a saját nyelvére.
A szülés előtt voltak elveim, ma már inkább úgy fogalmaznék, kompromisszumképes lettem. ;)

14 komment

Címkék: szülés

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr36256968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leonine · http://leonine.freeblog.hu/ 2007.12.08. 19:53:17

Évek óta rettegek a szüléstől (mert egyszer nekem is kell majd), de nagyon szeretnék gyereket! Iszonyatosan félek mindenféle fájdalomtól, de most végigolvastam, amit írtál, és ezt szeretném, nagyon! Akár most is, császárral vagy anélkül, minden fájdalommal, izgalommal, aggódással együtt! Majdnem elbőgtem magam (hogy pontosan miért, azt nem tudom)! Mindenesetre most úgy érzem, ha majd egyszer rajtam lesz a sor, megállom a helyem, mert elég rátok néznem, és tudom, hogy megéri!

Szőlő · http://grapes.freeblog.hu 2007.12.08. 20:24:11

Én pedig végigbőgtem az egészet, na jó bevallom azért a Kill Bill résznél röhögtem is egyet. :) De tudtam hogy ez lesz Uram kérdezte hog hova viszed azt a sok zsepit? Mondtam hogy szüléstörténetet fogok olvasni és kelleni fog. Igazam lett :)

Eriberi 2007.12.08. 20:41:06

Én is végigbőgtem... Olyan szépen megírtad az egészet! Még egyszer gratulálok a csodálatos kisfiadhoz! És igenis ügyes voltál! :) Puszi!

Csillus 2007.12.08. 21:09:25

Én is bőgök :) Gyönyörűen leírtad, Cucka! :)

Pocakos Macska 2007.12.08. 22:02:14

Huh Cucka... Tegnap volt egy igen rossz élményem a kórházba (semmi nem történet, csak vissza kellett mennem), akkor kibőgtem magam, most meg végig a hideg rázott, annyi pontban egyezett a szülésünk... Az altatóorvos, az érzések, vegyem le az ékszereket, nem mozog a lábam... Húúú... Mégis a Tiéd csodaszépnek látom és annyira irígykedek, hogy ott lehetett a párod!!! (és Te láthattad a fiad, Norkát ugye vitték azonnal inkubátorba). Bárhogy történt, ugye megérte? :))) Kit érdekelnek az "elvek". És ha szeretnéd szülhetsz még természetesen is, vannak orvosok akik vállalják! :) Kívánok gyors felépülést, és sok-sok boldogságot immár hármasban :)))
(Macskák mit szóltak? :))) )

Ingrid 2007.12.09. 07:42:46

Mindig meghatódom, ha ilyesmit olvasok. Hiába, egyszer már én is átéltem hasonlót és nagyon jó érzés veled együtt újraélni.
Jó, hogy HuncApu bent lehetetett mellettetek és bátorított. Hunci nagyon édes, végignéztem a képeket. Formás, szép kis arca van.
Ugye milyen csodás dolog az anyaság? :)

Puszillak!

RKriszta 2007.12.09. 11:49:41

Drága Cucka!
Azt hiszem ha TE nem lennél, már biztosan valaki kitalált volna. egyszerre volt érzelmes és humoros az írásod, köszönöm az élményt. Remélem Hunor érkezése nem tántorít el az írástól, és néha engedni fogja, hogy minket is szórakoztass.
Sok boldogságot nektek.

Kata763 2007.12.09. 14:49:05

Én is bőgtem! Annyira meghatóan és szépen írtad le! Köszönjük! Nagyon sok boldogságot! Puszi!

Csillagbaba · http://csillagbaba.freeblog.hu/ 2007.12.09. 16:01:47

Csodálatosan írtad le! Megkönnyeztem tisztességgel!!!!!

Cucka! Ha nem haragszol linkeltelek a blogomban! :-)

vorosbegy · http://fioka.freeblog.hu 2007.12.09. 20:39:25

hát ezt most végigbőgtem és izgultam...és drukkoltam...olyan szépen leírtad...egy valami nem értek...nálunk a gerincérzéstelenítés után egy napig nem lehet felkelni...nem fájt a fejed? vagy én értettem valami rosszul?
csodás szüléstörténet, remélem lesz majd még több is :))))
sok boldogságot...
az utolsó mondat pedig valami fantasztikus!!!!!!

Kryszti 2007.12.09. 21:11:20

Nagyon jó, hogy megosztottad velünk születéstörténetedet. Különösen élveztem a már jól ismert "cucka stílust". :)
Gyönyörű Karácsonyotok lesz, immáron hármasban. :)))

cucka 2007.12.09. 21:19:25

Én pedig a kommentjeitek olvasása közben bőgtem... szép kilátások! ;)
Olvastalak, PM, és sejtettem, hogy Neked sem volt egy leányálom... lassan, napról-napra, tompulnak bennem is ezek az érzések, bár mikor jöttünk haza a kórházból, el kellett jönnünk a szülőszoba előtt és ott és abban a pillanatban azt éreztem, ki kell jutnom innen minél hamarabb, mert nem kapok levegőt. Szerencsére egy ideig nem kell visszamennem oda (mondjuk a 6 hetes kontrollig).
Vöribegy, minket császárosokat szó szerint kidobtak másnap délelőtt az őrzőből, mint ahogy olvastad is. Szerencsére nem fájt a fejem, bár azt többször hangsúlyozták, műtét után, hogy reggelig ne emelgessem a fejem, mert akkor másnap iszonyat módon fog fájni. Próbáltam nem emelgetni.
RKriszta, engem pedig a Te írásaid szórakoztatnak, szeretem nagyon a stílusod! :) Ha Hunorka ilyen nyugodt baba marad, időm mint tenger továbbra is, tehát folytatom az írást! :D

Pöttye 2007.12.10. 08:27:11

Én megm ár cégnél vagyok, és nem pityereghetek..de ajd ha lesz egy nyugis pillanatom.. :))

Pöttye 2007.12.10. 08:28:01

És milyen jó a képes beszámoló itt oldalt:)) gratulálok!!:)
süti beállítások módosítása