Kissé összeegyeztethetetlennek tűnt az elveimmel és a mai modern világgal a járóka fogalma, úgy gondoltam, sosem fogom követni ezt a klasszikus modellt, Hunor személyi szabadságát nem fogom semmiben sem korlátozni. Nekem nincs semmilyen negatív élményem a saját járókámmal kapcsolatban, a családi krónikák szerint, abban álltam föl először, majd mikor nagyobbacska lettem, a játékaim tárolásának szerepét vette át. Olyan játszótér-szaga volt mindig. A fotók szerint HuncApu is boldogan vigyorog ki belőle, tehát az ő életében sem okozhatott maradandó lelki törést.

A járóka  jelentősége mellett szól az a rengeteg konyhai baleset is, amikor szinte az egész család jelen van, mégis elég egy óvatlan pillanat és kisdedünk magára rántja a forró levest, megtapogatja a sütő forró ajtaját (vagy az én esetem: bal tenyérrel rátapint a forró olajkályhára, ráragad, majd jobb tenyérrel is rátapint... eredmény: több hónapon át tartó kezelés-sorozat, mindez alig 10 hónaposan, majd egy életreszóló égési sérülés). Persze, ez nem azt jelenti, hogy nincs szükség innentől szülői felügyeletre és hogy kisdedünket reggeltől estig járókában tarthatjuk (na, innen ered a ketrecre asszociálás, nomeg a rácsozásról), napi 1-2-3 óra önmagában eltöltött játékidőre és egyedüli felfedezésekre amúgy is szüksége van gyermekünknek.

Az elmúlt napok szabadesésének egyenesági következménye lett, hogy amíg még nem késő, ketrecnyi területre korlátozzuk kisfiam szabadságigényét. Arra mindig gondosan figyeltem, hogy a kiságyat csak és kizárólagosan alvásra használja, napközben, ha szabad percekre volt szükségem, inkább letettem a játszószőnyegére, de semmiképpen nem a kiságyába.

Járókákkal jól állunk, barátnőméktől keresztelőre kaptunk egy dizájnos modern műanyag hálósat (ő lesz a kinti, mert könnyebben tisztítható), és rokonyságtól egy klasszikus rácsos fát, melyet HuncApu ma szerelt össze.

Új birodalmát büszkén vette birtokba:




A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr44477318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lyndy 2008.05.20. 14:28:52

Mis is most kaptunk a rokonoktól egy járókát, nagyon hasonlít ehhez. Szerintem jó dolog, valóban kell nekik egy kis felfedező idő.
Még én nem pőróbáltam ki, de remélem tetszik majd neki.
Hunc gyönyörű.

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2008.05.20. 17:02:48

Hű, nagyon klassz kis birodalom! telisteli játékokkal :) hasonlóan állok a kérdéshez. milyen a műanyag? megmutizod?

Baybee · http://baybee.freeblog.hu 2008.05.20. 19:03:21

szia.
Nem tudom Te milyen böngészőt használsz, de az IE7ben el van csúszva a blogod. Tudsz róla?
pussz

cucka 2008.05.20. 19:09:17

Baybee, drága, köszönöm, hogy szólsz, pár napja van ez így, tudomásom szerint semmit sem állítottam át. Jeleztem ma a blog.hu supporterének, de egyelőre még nem érkezett válasz. :( Amúgy Mozillával műkszik! ;)

bakacsimba · http://milanbaba.blog.hu 2008.05.20. 22:10:32

Milán már régóta használja hasonló járókáját, igaz, még a felső szintre állítva. Nagyon szereti, elvisongat benne a játékainak. Valóban ez is kell a világ felfedezéséhez.

masika · http://farkaslili.mlap.hu 2008.05.21. 08:23:31

Már teljesen kétségbe voltam esve, napok óta nem tudtam feljönni a blogodra! Csak és kizárólag miattad tette Mozzilát a gépre:-)( PM köszi a tippet.)

Mi is szerettünk volna járókát, de annyira zsúfolt már így is a lakás, hogy mikor néhány napra összeraktuk egyszerűen nem fértünk el, így visszaadtuk. Pedig ilyen szép nagy volt mint HUnccé!

PM · http://www.pocakos.freeblog.hu 2008.05.21. 11:06:39

Sajnos nálunk sem fér el járóka, amúgy én is használnám. Így marad a körbepárnázás és a figyelés.
Masika szívesen :) Én annó már Ingrid miatt feltettem a Mozillát :D

Andy 2008.05.21. 11:49:41

Ha van hely a lakasban akkor mindenkeppen KELLLLL a jaroka.(szerintem)

Piroska 2008.05.21. 14:29:52

Cucka Kedves! Napok óta nem tudok bekukkantani Hozzátok, most is félig vakon írok...Nem jön be az oldalad, és csak a fele látszik itt lent a kommenteknek, és a beleírós doboznak is. Mi történhetett????
Piroska

Ingrid 2008.05.21. 20:12:07

Nem tudom mi van itt, de márfirefox-al sem látok semmit.... Rohadék blog.hu....

cucka 2008.05.21. 21:42:39

Na, minden megjavult! Hogy miket csináltam, magam sem tudom, de voltak percek, mikor az agyamban éreztem a szívdobbanásaimat, eltűnt az egész blogom... ááááá... a vége viszont jó lett: addig bogarászgattam, állítgattam, frissítgettem, buheráltam, míg most már Explorerrel is újra olvasható vagyok! (Hipp-hipp hurrá! )
Azért egy dolgot megtanultam ebből: sürgősen le kell mentenem az írásaimat, ha valóban el szeretném tárolni őket! (merugye szőkenő egyenesbe ír minden bejegyzést és nem ment el soha semmit, mert naívan hisz a világ - és a blogszolgáltató!- jóságában).

Baybee · http://baybee.freeblog.hu 2008.05.22. 01:33:55

Tudom, én is általában firefoxot használok. Csak tegnap pont olyan gépnél ültem, ahol csak IE volt.

Ingrid 2008.05.22. 01:41:24

Na végre látlak :)
Nagyszerű darab ez a járóka! Hidd el, nem rossz találmány ;)

Bea 2008.05.22. 08:58:57

Ugyanilyen csigája van Matyinak is:)

Tike 2008.05.22. 09:15:42

Megjavult :))) Megyek visszaolvasok....

Piroska · http://piroskaesfarkas.blog.hu 2008.05.22. 17:23:21

Már én is látom a cukifiút!!!!:-)
Jaj, már mióta elhatároztam, hogy mentegetem, de sosenem...pedig hogy bőőőgnék...

Zsibrák 2008.05.22. 19:47:16

Örülök, hogy újra láthatlak benneteket :)
Áronnak nem jött be a járóka, de tárolóhelyként kihasználtuk és most, hogy jár, szétszedve elhelyeztük a rácsokat a lakás különböző pontjaira barikád gyanánt :)
Úgy tűnik, Hunc nagyon élvezi! Boldog, önfeledt játszóperceket, órákat kívánok benne!
süti beállítások módosítása