cucka 2007.09.06. 10:45

Eredmények

Ma reggel betelefonáltam az eredményeimért, természetesen sejtéseim beigazolódtak: az éhgyomri vércukrom 3,2 mmol/l, a  120 perces 4,02 mmol/l lett, azaz nemhogy magas, hanem alacsony lett, még az alsó határt sem éri el. Az éhgyomri vércukor normál értékét laboratóriuma válogatja (tizedeseknyi eltérések szoktak előfordulni), általában 4,0-5,6 mmol/l körüli értékről beszélhetünk, de mindenképpen 6,0 mmol/l alatti értéknek kell lennie. Étkezések után (jelen esetben a  75 gramm elfogyasztott glükózos vízről beszélünk), a vércukorszint átmenetileg megemelkedik, de normális esetben, egészséges egyéneknél ez két órával az étkezés után 7,8 mmol/l érték alatt kell maradjon. Tehát 2 óra alatt kb.az eredeti értékre kell lecsökkennie. Diabeteszről (cukorbetegségről) akkor beszélhetünk, ha az éhgyomri vércukor értéke 7,0 mmol/l vagy efölötti, a 120 perces vércukor pedig 11,0 mmol/l vagy efölötti érték. Ilyen magas vércukorérték estében sajnos a  vizeletben is megjelenhet a cukor. (A humánusabb szűrő-módszerről már írtam, a  reggelire elfogyasztott "vizes" zsömle és egy pohár tej után 120 perccel a  vércukorszint nem emelkedhet 7,8 mmol/l érték fölé, mert akkor terhességi cukorbetegségről beszélhetünk.) Mindenesetre nálam kizárt a  diabetesz lehetősége is! :) Sajnos, most az egyszer a  megérzéseim cserben hagytak, ugyanis én úgy éreztem, ha változatosan étkezem, az elég és nem kell semmilyen külső "anyagot" bevinnem a  szervezetembe. Magyarul: pár hete leálltam a vasról is, az Elevitről is, kalcium és magnézium pótlásként pedig rengeteg ilyen ásványokban gazdag szénsavmentes ásványvizet fogyasztottam. A magnézium és kalcium szintem rendben is van, viszont a  vasam kicsit alacsonyabb lett, bár a  ferritin (vasháztartás) értékem rendben van, mégis úgy döntöttem mától újra visszaállok a vaspótlásra. A "zanyósom"-tól kaptam egy gyógynövény alapú étrendkiegészítő vaskészítményt , mától ezt iszom újra! Amire kicsit számítottam az az, hogy leheletnyit emelkedett lesz a fehérvérsejt számom, napok óta érzem, hogy mintha bújkálna bennem valami és ezért C vitamint is szedegettem, így most folytatom.
Azért késő délutánra mégiscsak hú maradtam önmagamhoz: összeszedtem magam és átmentem a közelünkben működő bevásárlóközpontok egyikébe és sikerült egy új kismamanacit beszereznem, egy multifunkcionális farmert (többféleképpen hordható:lehetek lezser is benne, de ha fölhajtom a  szárát és fekete csizmát rántok mellé, egyből átalakulok dögös kismamivá!;) ) , mert a  hideg beköszöntével nem nagyon akadt hordható ruhadarabom. És újabb melltartót is be kellett szereznem, mert havonta egy mérettel bővülök és hol van még a  szoptatás?!:))) Azért megengedtem magunknak még egy kis kényeztetést: vettem egy nagyon finom illatú habfürdőt, amit este máris kipróbáltunk Huncival! :)
Aggodalomra most már semmi ok: este lefújtuk a  kerti esküvőt a hidegre való tekintettel és eldöntöttük, nemcsak a szertartás, hanem a lakodalom is a  kastély dísztermébe kerül megrendezésre. ...de fogadjunk: egy hét múlva újra 40 fokos kánikula lesz! :))))

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr99158667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingrid 2007.09.06. 14:01:57

Gratulálok az eredményeidhez :)
A vas, sajnos egészséges táplálkozás mellett is hiánycikk a várandós szervezetben, ezért nem árt pótolni! Aranyos anyósod van, figyel Rátok :)
Biztosan nagyon dögös vagy a kismamanadrágodban!

Két nap van már csak az esküvőig, nem izgulsz?????

Kryszti 2007.09.06. 20:31:53

A vérsüllyedés és fehérvérsejtszám megemelkedése természetes folyamat terhességben. Ez annak köszönhető, hogy szervezeted - bármilyen furcsán hangzik - immunológiai szempontból számára idegen kis szervezetet fogadott be és nevelget hónapokon át. Aggodalomra semmi ok.

vorosbegy · http://fioka.freeblog.hu 2007.09.07. 09:15:46

szia! én is gratulálok, azért ritkán van a kismamiknak tökéletes vérképük...a cukrod pedig inkább alacsony legyen, mint magas...
sok-sok drukk nektek holnapra, majd kérünk szépen képeket ok?
többi kívánság, majd holnap :)
megkérdezhetem milyen bevásárlóközpontban vetted ezt a nacit? valami ilyesmire vágyom én is...

Loletta (törölt) 2007.09.07. 20:02:04

Szia!
Kívánom, hogy legyen holnap nagyon szép időtök, és minden úgy alakuljon, ahogy terveztétek! :-) És majd mesélj!

Ingrid · http://www.terhessegem.blog.hu 2007.09.10. 11:53:04

Az előző nem tudom elment-e....

HUNCIKA! BOLDOG NÉVNAPOT!

vorosbegy · http://fioka.freeblog.hu 2007.09.10. 14:16:07

SZÍVBŐL GRATULÁLOK NEKTEK!!!
milyen volt?
úgy várom az élménybeszámolót és ha lehet képeket is....
süti beállítások módosítása