cucka 2008.10.09. 22:45

Védőnő rulez!

Akikkel nem csak virtuális a kapcsolatom, megszokhatták már, hogy mióta van Hunc, nem vagyok egy kimondottan telefonon könnyen elérhető emberke. (továbbra is mentségemül szóljon, hogy mindenkit előbb vagy utóbb visszahívok!). Reggel, mire előkerítettem a telefonomat, esment volt már pár nem fogadott hívásom. Mivel Huncos lágyszívű és engedékeny volt délelőtt, elkezdtem apránként visszahívogatni őket. Az első ösmeretlen szám visszahívása nagyon furira sikeredett, ugyanis miután bemutatkoztam és elregéltem a szokásos udvarias szövegemet,  egy zavart hölgy szuszogta bele a fülembe, hogy igen, ő keresett, és hogy mikor jöhetne fel hozzánk? Bizonytalan öööö-gésemet kihasználandó rákérdezett, kinek is vagyok én az anyukája? Anyatigris agyam azonnal vérmes következtetéseket vont le (ez biztos egyike azon erőszakos telefonos hölgyeményeknek, akik mióta Hunc megszületett, havonta felhívnak és különböző előnyös biztosításra/megtakarításra szeretnének nem kicsit agilisan rábeszélni), és hirtelenjében visszasziszegtem, hogy lesszíves beazonosítani magát meg úgy egyáltalán miért is szeretne ő hozzánk feljönni?! Ekkor derült ki, hogy ösmét új védőnénivel gazdagodtunk, valahol elvesztettem a fonalat, szerintem úgy a nyolcadikat emészthetjük.

Épp erre járt, feljött, igyekeztünk megismerkedni egymással, Hunor megszavazta számára a bizalmat, pár itt-töltött perc után, melléállt és vigyorogva megharapdálta a combját... védőnéni enyém szívembe is belopta magát, végre nem egy frissdiplomás könyvbőlszakmáttudó (mindenkitől elnézést, de tényleg abszurd, hogy 31 évesen egy 22 éves leányzótól köllene gyakorlati tanácsot kérnem! ), hanem egy háromgyerekes anyuka, aki seperc alatt megtanított a hordozókendő egyik egyszerű kötési módjára. Úgy belejöttünk, hogy majd egy órán át hordoztam Mancit magamracsatolva, és láss csodát, mégsem fájdult meg a hátam tőle! (pedig mambózva lejtettük át többszörösen a lakást!)

Manci egyre hevesebben utasítja el az általam kutyult kajákat, újabban HuncApu és a macskák részesülnek bioétkeimben, ő inkább a szürkemarha raguba nevez be, de nem ám összetörve-turmixolva, hanem oda neki egy kocka husit, amit az etetőszékében elnyammog, ha végez és bármi óhaja akad még, egyre hangosodó morgással és vörösődő fejjel jelzi. A végén mégiscsak gourmandot nevelünk, úgy tűnik... Ha számokban kellene ábrázolnom Hunor 80 százalékban anyatejes lett újra és a szépen fölfelé ívelő hozzátáplálást visszaapasztotta 20 százalékra.

Éjszakáink stabil 3-szor ébresztősek, (éjfél-fél 1, 2-fél 3, valamint 5-6 közötti időkben ébred), védőnéni érdeklődésére töredelmesen bevallottam, Dedet, ha felébred, éjjel is megszoptatom, bár tudom, hagynom kéne meg vízzel itatnom, ha szomjas, meg következetesen kellene nevelnem... stbstb. Erre csak annyit mondott, védőnőként ő is ezt tanácsolja, anyaként viszont, ő is pontosan ezt csinálta. Még életben van és derűs természete azt bizonyítja, túl lehet élni ezt az időszakot, tehát ösmét erőre kaptam...

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr43706023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bea · http://www.pappb12.freblog.hu 2008.10.10. 08:43:08

De jó, hogy végre kaptatok egy igazi védőnénit!!!! Remélem ez most már kitart egy darabig. Szoptatás: látod, látod, más a tudomány, és más az anyaság, ez most bebizonyosodott. Ha Máté még kérné az anyatejet én is szoptatnám még, de Ő már csak egyszer szopizik, hajnalban. Jó, hogy kaptál végre egy kis megerősítést:)

Linda 2008.10.10. 09:54:51

szia!

Én is megszoptatom éjjel az én félévesemet, márpedig azért mert a tejcsivel mindig is pengeélen táncoltunk, pont annyi van, amennyi elég. És azt vettem észre, hogy éjjel (a pihenés vagy nemtom mi miatt)mindig jóval több tejem van, mint nappal. A délután tejmennyiség a legkevesebb. Nálad ez hogy van?
Szóval éjjel szépen degeszre eszi magát, gondolom így pótolván a nappali kevesebbet.

Panka 2008.10.10. 10:01:32

Örülök, hogy jó az új védőnőtök, hozzánk épp jövő kedden jön bemutatkozni a legújabb, nekünk is ő a negyedik már... Az előzőt szerettük, úgyhogy sajnáltam, hogy elment.

Boglárka · http://www.piciangyalkam.blogspot.com 2008.10.10. 10:15:54

Nálunk egy volt/van, pedig elköltöztünk, de átcseréltem magam hozzá. Ugyan fiatal, de nálam még így is idősebb :DDD
A következő babámat szerintem én is állandóan hordozni fogom, az egyszerűség kedvéért. Erről most lecsúsztam :)

Pocakos Macska 2008.10.10. 12:07:38

Szuper, hogy jó fej a védőnő. Sajnálom, hogy a ht így visszaesett - nálunk is rendes felnőttkaja amúgy a menő, tegnap N. mustáros húst evett falatozva :D
Valószínű én is megszoptatnám Norkát, bár (kopp-kopp szerencsére)erre nincs szükség.

Mazsola01 2008.10.10. 12:52:02

Mi van nálatok, hogy állandóan cserélődnek a védőnők??? :O
Az enyém egész szimpatikus, így örülnék, ha maradna, míg mi nem megyünk :) Bár arra még nem jöttem rá, hogy van-e gyereke, na meg vannak olyan tanácsai, ami az egyik fülemen be, a másikon ki, de azért jó fej :D
Örülök, hogy most "rátok talált" egy ilyen! :)

masika 2008.10.10. 16:53:21

Húú Én nagyon utálnám, ha minden hónapban más védőnővel kellene ismerkednem. Nekem mázlim van, a miénk úgy fest elég stabil és még a dolgát is érti! Ja és nem zaklat hetente hülyeségekkel!
Hunc étkezési szokásai miatt meg ne aggódj, ahogy Én láttam semmiben nem szenved hiányt:-) Azt hiszem Én már elértem azt a pontot, mikor tudomásul veszem, hogy a gyerek egyik nap van hogy alig eszik, na de akkor a másik nap bepótolja! Így van ez!

cucka 2008.10.10. 19:36:20

Kedves Linda! Valóban észrevehető, hogy reggel, valamint éjszaka, mintha több tejem lenne nekem is, de a tej azáltal (is) termelődik, hogy a csecsemő mennyit van mellen (és hogy mennyire vagyunk pihentek mi magunk is). És azt se felejtsük el, hogy bizonyos időközönként változik a tej összetétele (zsírosabbá válik), nő a baba és rövidebb idő alatt is le tudja szivornyázni a számára megfelelő mennyiséget. :) Szóval, ne aggódj, ha van kereslet, lesz kínálat is! :) És még egy nagyon fontos dolog: a szoptatás nagyon sokszor fejben dől el, ha bízol magadban és a kisbabádban, nem aggódsz és elfogadod, hogy ez egy természetesen működő folyamat, tudod, hogy menni fog, akkor valóban menni fog. :) Ne aggódj a mennyiségen, kisbabád élénken jelezné, ha éhes maradna! :)
Masika, én sem féltem a súlyát Huncnak! ;) Még az izmos kis hátán is vannak "aranytartalékai" rossz napokra! :)))

Csillagbaba · http://csillagcsalad.freeblog.hu 2008.10.10. 19:54:27

Nagyon örülök, hogy most egy IGAZI védőnőbe botlottál! :-) Végre!
És bár lehet ez már nem lényeges, de én Meskét még 17 hónaposan is megszoptattam éjjel! És valóban túl lehet élni :-)

szilvi 2008.10.10. 20:18:19

Ki gondolta volna, hogy ekkora a fluktuáció a védőnői szakmában? :-)
Amúgy tök normális, hogy reggeltől estig csökken a tej mennyisége, viszont ezzel együtt a minősége is változik (reggel hígabb, estére sűrűbb), szóval jól ki van ez találva. Mint ahogy az is, hogy a gyerek mikor mennyit eszik.
Azért tökre sajnálom, hogy még mindig 3-szor keltek éjszaka, gondolom, igencsak rádférne már egy óriási szunya.

Szösszenet · http://www.haromszosszenet.blogspot.com 2008.10.10. 20:18:53

Szuper, hogy ennyire normális védőnénit kaptál :) Az enyém ilyen közepes, már ha "van egyáltalán" .. Alíz 2 hónapos kora óta színét sem láttuk .. :S ...
Hétfőn megyünk dokinőhöz egészséges rendelésre, ha ott lesz, most váltok vele pár szót.
Hunc milyen cuki :) comb-harapdálós kispasi :D
A HT-témát meg sajnálom .. nem lehet egyszerű.
Tudom, nem nyugtat meg, de én is főzhetek akármit, Alíz csak a bébikajára esküszik. Egyedül a gyümölcs csúszik akkor is, ha én turmixolom.

Linda 2008.10.10. 20:33:45

Cucka, egyetértek. A "kevés" tejet úgy értem, hogy mindig is annyi volt amennyi ippeg elég, ami nem is baj, csak jó lett volna, ha tudok tenni egy kicsit a frigóba is. De nem baj, nem elégedetlenkedek, ez így tök jó.főleg úgy, hogy fél évvel ezelőtt egy percig nem gondoltam volna, hogy lassan 7 hónapja még szoptatok. Minden cseppért hálát adok nap mint nap.
Dávid is gyorsan végez, 5-10 percnél többet nemigen szán az evésre:-)))
Puszi Nektek!
Ui: A jó védőnő valóban aranyat ér.

cucka 2008.10.10. 20:39:36

Szilvi, nem merem elkiabálni, de ma éjjel csak egyszer fújt riadót a kispasim (3-kor), de pszt, remélem, marad ez az állapot! ;)
Amúgy nem frusztrálódom Hunor étkezési magatartása miatt, lehet, holnap már egy fél csirkecomb áll majd ki a szája sarkából. :DDD

szilvi 2008.10.10. 21:09:23

Oké, pszt. ;-)
Hehe, azt hiszem, tényleg nincs okod ezen stresszelned magad.
süti beállítások módosítása