Hetek, hónapok óta tartanak Hunor éjszakai, jobb esetben 3-szori, rosszabb esetben 6-8-szori ébredései. A leggördülékenyebb éjszakán is maximum 4 óránként ébred (de inkább 3), ilyenkor semmi sem nyugtatja meg, mint a vígaszcici, összebújás. Igazán föl sem ébred, pár korty langymeleg tejcsi és már alszik is tovább, engem sokkalta jobban megviselnek ezek az ébresztgetések, mint őkelmét. Sok mindent kipróbáltam már, (HuncApu ment az ágyához, én simogattam, csitítgattam, de nem vettem ki, cumisüveg vízzel, cumi... stbstb, de tartósan semmi sem hozta meg a várva várt eredményt), és lehet, hogy én vagyok a túlzottan szabadelvű nevelés (?!) híve, így alakítva magamat "anyarabszolgává", de még mindig a legegyszerűbb és kevésbé fájdalmas megoldásnak azt tartottam, ha kiveszem őméltóságát és testem melegével nyugtatom őt meg.

Ezzel csak egy a baj: az én energiatartalékaim is végesek, és biza néha én is a kibukás határát súrolom, gördítve magam előtt a kialvatlanság lavináját.

Ezért gondoltam úgy tegnap este, hogy most már ideje egy szakemberhez fordulnom és a  segítségét kérnem, az alvásgondokkal küzdő kisfiam számára. Szerettem volna, ha ad pár gyakorlati tanácsot, hogyan is lehetne kivitelezni ismét pár átaludt éjszakát. A hölgy nagyon készséges és segítőkész volt, közösen megláttuk az alagút végén a fényt, olyan egyszerű volt az egész... (hogy erre magamtól eddig miért is nem jöttem rá???)... Hunor nyekergésére ébredtem 3 óra húszkor, de hiszen ez lehetetlen, ennek maradéktalanul kellett volna működnie ... és azóta is töröm a fejem, hiszen éjjel, álmomban már megvolt a tökéletes megoldás, de valahogy nem emlékszem, nem emlékszem.... pedig milyen szép álomkép is volt, Istenem!

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr60583481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bea · http://www.pappb12.freeblog.hu 2008.07.24. 16:23:50

Tudom, nem nagy vigasz, de Máté is hasonlóképp műveli az éjszakát. Ha csak 3szor kel fel, akkor már azt mondom, jó éjszakánk volt, tegnap este kb. 10szer keltem hozzá. Én is próbáltam már mindent amit Te is felsoroltál, semmi sem jön be igazán csak az anyai ölelés, van amikor tejcsi sem kell neki, csak az hogy összebújjunk. Ő békésen visszalszik, én pedig próbálok félülésben bóbiskolni egy picit. Én is beszéltem már védőnővel, doktornővel, és a sokadszori kérdésem után, hogy akkor mit tegyek, ha ez sem jött be, azt mondták, majd kinövi. Szóval kitartást! Eljön majd az idő, amikor nem a mi ölelő karjainkra lesz szüksége éjszakánként:) (És akkor hogy fognak hiányozni ezek a percek:) Ilyenkor persze magamat is biztatom, hogy van még ott legmélyen egy kis erőtartalék, amit elő lehet húzni.

masika · http://farkaslili.mlap.hu 2008.07.24. 17:13:33

Hát nálunk az álommanók szorgosan dolgoznak szerencsére éjszaka, úgy 8tól fél 8ig, még is hulla fáradt vagyok minden reggel.
Sajnos jó receptet nem tudok erre, nekem csak 6 hétig kellett felkelnem éjszaka:-)

cucka 2008.07.24. 18:29:51

Bea, nem is tudtam, hogy Ti is ilyen problémákkal küzdöttök... hááát, akkor kitartás Nektek is! :) Remélem, nemsokára elmondhatjuk, hogy gyermekeink átalusszák az éjszakát! :)
Masika, fúj-fúj, csúúúúnya mázlista, áruló, meg ilyenek! :)))))

jutka 2008.07.24. 19:17:02

Szia Cucka,
én egy csendes olvasod vagyok elég régóta, Ingrid oldaláról kerültem ide, s mikor kiderült, hogy Milán babám 4!! nappal fiatalabb Hunornál, meg az írásaidnak köszönhetően itt ragadtam:)
rengeteg dolgot szinte egyszerre kezdtek el, számtalanszor olvastam vissza Hunoron keresztül a mi élményeinket, de a mai bejegyzésed után úgy éreztem muszáj írnom, ugyanis a mai nap állandó kutatgatásokkal telt, hogy megoldjam Milán alvás problémáit, persze sikertelenül, s én is csak annyit tudok írni, hogy kitartás. Mi négyszer biztosan ébredünk, kis cici, s már alszik is tovább. A védőnő ajánlotta a Sinlacot, pótlásnak, hátha éhes a gyermek, s azért kel fel annyiszor, természetesen nem használt. Neki kijött az elmúlt egy hónapban a két alsó foga, de félek, hogy nem emiatt ébredezik, de nálatok még van remény, hogy a fogzás viseli meg. Nem tudom mi a megoldás. Én ilyenkor mindig a nappalokra gondolok, ami szinte kivétel nélkül mosolygósan, vidáman telik, s ahogy látom Hunor is ilyen nyitott, vidám gyerek. Már szerintem nincs sok hátra, pár hónap:)
üdv
Jutka

Ingrid · http://www.simoningrid.com 2008.07.24. 19:20:27

Jaj szívem, remélem javul a helyzet.
Van egy elméletem, de azt mailben küldöm ;) Igaz, tuti tippem nincs, sőt! a jó megoldást sem tudom, de megnyugtatlak, abban biztos vagyok :)

Ingrid · http://www.simoningrid.com 2008.07.24. 19:21:30

Jutka :) Ezek szerint engem is csendben olvasol ;)
Akkot itt üdvözöllek!

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2008.07.24. 20:39:08

naszóval, remélem tovaszáll nemalvó Hunc!

Lyndy 2008.07.24. 20:49:51

jajj szegénykém. És már ez megy hónapok óta. megértelek.
Remélem lesz valami megoldás.

jutka 2008.07.24. 21:56:54

Szia Ingrid,
Heléna a közeljövő, Hunor a jelen. Soha nem kommenteltem sehol eddig, de egy újabb hasonlóság mellett már képtelen voltam szó nélkül elmenni...

cucka 2008.07.24. 22:58:00

Kedves Jutka, köszönöm, hogy kibújtál a csendes olvasóim táborából! Isten éltesse kicsi Milánbabádat! :) Tudom, ettől még nem lesz az én helyzetem sem rózsásabb, de megnyugtat, hogy nem csak Huncos ilyen ébredgetős és a korosztályában máshol is vannak hasonló gondok. :)
Pihü, én is remélem, de egyelőre nem látom az alagút végét, bár most kaptam egy újabb "tuti tippet", kipróbálom, ha bejön megosztom Veletek is! ;)
Ingrid, köszi a mélt, meg mindent...valóban megnyugtattál! :)
Lyndy, előbb vagy utóbb, biztos lesz valami megoldás. Amikor már a kibukás határát súrolom, Hunc mindig "megkegyelmez" és ad egy-egy ajándék éjszakát nekem. ;)

Bea · http://www.pappb12.freeblog.hu 2008.07.25. 08:26:09

Cucka, Jutka, én is gondoltam már rá, hogy korosztályos gond lehet ez a fiúknál. És bár nem lesz jobb a helyzet, de mikor azt olvasom, hogy nálatok is ugyanilyen problémák vannak, legalább megnyugszom, hogy nem Máté a beteg, és nem kell orvos, vagy valami beavatkozás. Egyébként kéthetente egyszer ő is ad nekem egy jó éjszakát.

Zsibrák 2008.07.25. 14:33:29

Kedves Cucka, valahol azt olvastam, hogy minden 4. gyermek nem alussza át az éjszakát egy éves kor alatt. akkor azt gondoltam, micsoda pech, négy az egyhez és kifogtam a nemalvósat. Aztán körbenéztem és azt láttam, hogy a környezetemben a legtöbb babának vannak ébredős periódusai. Valamikor 8 hós kora táján Áronnak volt egy három-négy hétig tartó nemalvós időszaka, amikor 10-15 ébredés volt az éjjeli műszak. És olyan is, hogy egész éjjeli ringatás, simogatás, vállon cipeléssel sikerült csak pihennie, ha megpróbáltam visszatenni az ágyába, felébredt és kezdődött előlről az egész altatás. Amikor a borzasztó nemalvási maraton véget ért, akkor exponenciálisan megnőtt az átaludt éjszakák száma és ezzel párhuzamosan elmúlt az idegenektől való félelme is. Remélem nálatok is valami hasonló dologról van szó és hamarosan túl lesztek rajta.
És a fogak...
Puszillak

cucka 2008.07.25. 14:55:56

Zsibi, nagyon köszönöm a véleményed! Én is hasonló következtetésre jutottam, ugyan a klasszikus szeparációs szorongás elkerült bennünket (bár ki tudja, még bármi megtörténhet), az idegenektől továbbra sem fél, de a látótávolságán kívülre nem mehetek, mert éktelen sírásba kezd azonnal, így együtt járunk még oda is, ahová a király is gyalog jár! (és igen, bár ezt sem gondoltam volna soha, nem csak egyedül vagyok képes a "produkcióra"! ;) ). Nekünk Áron a jópélda, bízom benne, nemsokára mi is átaludt éjszakákkal dicsekedhetünk! :)

cucka 2008.07.25. 14:57:11

És ami lemaradt: hát igen, a fogacskák is szerepet játszhatnak, hiszen még mindig csak duzzadt fogínyeink vannak, fogak meg seholse.

Andy 2008.07.25. 20:39:56

Nalunk is ugyanez volt a helyzet,MASFEL!!!! eves korig.Es en volt h hagytam sirni,meg ha kivettem akkor olben tartottam,nem fektettem magunk melle mert feltem h odaszokik,a kisagyat a lakas kulonbozo pontjaiba raktuk(feng shui),merthogy biztos azert nyugtalan mert nincs jo helyen az agystb.stb.stb.Es egyik nap(egy oktoberi penteken),vegleg betelt a pohar(,total megijedtem magamtol,mert olyanokat mondtam,h borzaszto)az osszes alvatlan ejszaka,es faradsag kitort rajtam,es ugy bevagtam a gyermeket a mi ideiglenes agyunkba,anyuci es apuci szagu parnak kozze,h meg nyekkent,es otthagytam,lesz ami lesz alapon,es mi szepen visszakoltoztunk a haloszobankba...........na es azota a gyermekem vegigalussza az ejszakat.Nem akarok okoskodni,de en azt szurtem le ebbol,h nem szeretett a kisagyban aludni,mert sokat forgolodik,es akadalyoztak a racsok,beutotte magat es megebredt.Remelem Ti nem "kinlodtok"mar sokaig,de sajnos a fogzas meg csak most kovetkezik.Kitartas

Pocakos Macska 2008.07.25. 22:01:41

Jaj Cucka nagyon drukkolok! Nekünk csak cumitúráink voltak - az is fárasztó volt, de lassan egy hónapja teljes átalvás van. Nagyon remélem, hogy Hunc gyorsan kinövi. Próbálkoztál esetleg estére valami "laktatóbb" vacsit adni Neki? Lehet az anyatej már nem elég éjszakára?

cucka 2008.07.25. 22:36:02

Andy, én nem nagyon szoktam Huncost sírni hagyni, általában, ha ő sír, annak mindig oka szokott lenni... és minek kínozzam, ha köztünk megnyugszik és még aludni is hajlandó?! Akár még az is benne lehet a pakliban, amiről Te is írsz, hogy nem volt elég helye a kiságyban forgolódni, mert sokszor valóban keresztben találom őt ébredéskor.
Macsek, én is gondoltam már erre és ki is próbáltam, elég hosszú ideje "jóéjtpapit" és anyatejet kap vacsira, de számomra nem meggyőző, hogy éhség miatt kel fel éjszakánként. :(
Előbb vagy utóbb átéljük ezt is, mint annyi minden mást, a sok rossz és nehéz nap után, mindig érkezik egy könnyebb; reggel egy széles babamosollyal ébresztenek és ez mindig sztornózza az elmúlt napok fáradalmait! :)

Andy 2008.07.26. 11:07:52

Na jo azt most nem ugy kell elkepzelni h ordittattam a gyereket ejszaka(!),csak ugy hagytam "nyekeregni",gondoltam hatha befejezi,es meguszom. Es pont azert nem raktam magunk kozze,h ne ott "nyugodjon" meg,mert odaszokik,es akkor nehezebb lesz leszoktatni.Mondjuk en a kornyezetemben levo "hibakbol" tanultam,azert voltam 1 kicsit "szigorubb".Mert vannak olyan barataink akik kulon alusznak,mert a gyermek CSAK az anyukajaval hajlando aludni(es mar 10 eves),vagy ami megrosszabb :ismeroseink akiknek a haromeves gyerekuk kozzejuk szokott,most szuletett meg a masodik gyerekuk,es ot is odaveszik,ott szopizik,elalszik,es aztan mar nem "pakolgatjak",es erre azt mondjak h majd lesz valahogy.Nem vagyok en MUMUS de vannak hatarok,es ezzel nem kritizalom a TE modszeredet csak segiteni szeretnek....hidd el tudom h milyen nehez.

cucka 2008.07.26. 11:49:23

Nem is éreztem kritikának a tanácsodat, hidd el! És köszönöm is a hozzászólásodat, véleményedet. Az ismerőseink között is vannak ilyen elrettentő extrém esetek, ahol a többéves, nagy gyerek még mindig vagy az anyukával vagy a szülők között alszik. Most azt mondom, én is szeretném meghúzni a határokat, és nem megengedni, hogy Hunc vagy a tesói évek múlva is közöttünk aludjanak, (leszámítva azt az 1-2 esetet, amikor rosszat álmodnak és közénk kéredzkednek, nekem volt ilyen és nagyon jól esett, a szülők melegének nyugalma). Sokan beszélnek beszoktatásról, érzelmi zsarolásról a gyerek részéről... nem tudom, én úgy érzem, egy ekkora kicsi lény, nem manipulálni vagy zsarolni akarja a szüleit, ő még annyira ösztönlény, csak a saját "igényeit" nyújtja be, és miért én mutassam meg neki az élet kemény oldalát? pont elég pofont fog még kapni...
Szóval, nem haragszom én semmilyen kritikán sem meg, hiszen csak "beszélgetünk" virtuálisan, és néha bizony egy-két mondat félreérthető is lehet, a lényeg, itt senki sem bántani vagy meggyőzni akarja a másikat, csak a tapasztalatait elmesélni, kicserélni! :)
Puszik!

Pocakos Macska 2008.07.26. 11:50:26

Értem, más ötletem akkor a fogzáson túl nekem sincs... :( Csak drukkolni tudok, hogy minél hamarabb megjavuljon a kislegény!

Andy 2008.07.26. 23:00:32

Koszonom szepen,koszonom h megertessz,tenyleg nem akarok SENKITsem megbantani,csak neha elragadtatom magam.Megegyszer kosssssssssssssz,es minden jot a tovabbiakban......mert a java meg csak most kezdodik.Es igenis "csak" segiteni szeretnek.Nektek is puszi

Zsibrák 2008.07.27. 22:18:05

Cucka, várom azt a bejegyzést ami így kezdődik: "Akkorát aludtunk ma éjjel....!"
Én nem hagytam sírni Áront, nem értette volna, hogy miért nem számíthat rám. Mert akkoriban ÉREZTEM, hogy ez nem hóbort részéről, hanem igazán kellek neki ahhoz, h megnyugodhasson.
Persze, azt is tudom, hogy a sírni hagyás is egy módszer, rendszerint hatékony. El is olvastam a Suttogót annak idején, de aztán mégsem próbáltam ki. És rá két hétre már jöttek is a hosszú durmik.
Nagyon drukkolok, hogy nálatok is így legyen.
Jaj, úgy szerettem volna látni a kis Huncost!!!!
Puszi
Zsibi
süti beállítások módosítása