Titkon bizakodtam, hogy megkapom ezt a labdát Valakitől, mert kora gyermekkorom óta,  szinte anyatejjel szívtam magamba a könyvek szeretetét, tiszteletét.

Bár nem volt ez mindig így... amikor egészen kicsi voltam imádtam Anyu kiscucka szája íze szerintire alakított estimeséit, betéve tudtam a Grimm meséket és ha Anyu csalni szeretett volna és a feledés jótékony homályába burkolni a főszereplő egyes kalandjait, lerövidítve ezáltal az esti időtartamot, rendszeresen figyelmeztettem őt, hogy ez bizony kimaradt... Amikor iskolába kerültem, Anyu nem értette, mért tiltakozom minden idegszálammal a betűk megismerése, és szavakká alakítása ellen. Egy ugyancsak mesemondós-filozofálgatós estén végül sírva kiböktem, hogy én tudom azt, ha megtanulok olvasni, ő soha többet nem fog nekem mesét mondani... sosem felejtem el, ahogy akkor magáhozölelt és miközben nyugtatólag simogattam a hátam, megígérte, hogy addig fog esténként mesélni, amíg én szeretném, de higgyjem el, ha megtanulok olvasni, és megérzem, mekkora hatalom lesz a kezemben, én fogom kérni, hogy hadd olvassak magamválasztottat esténként. Hittem is meg nem is, de egy próbát megért... ekkor már nem sírtam, kicsit erőt adott a biztos háttér, talán még fogadtunk is, hogy én aztán soha le nem cserélem őt száz meséskönyvre sem! Mert így voltunk mi mindig: barátnők...
Aztán valóban rákaptam az ízére, kiskamasz koromban egymás kezéből téptük ki a friss könyveket, olyan is előfordult, hogy amíg Anyu ebédet főzött én olvastam a könyvet, amíg tanultam, Anyu vette bírtokba. És egy idő után rendszeressé vált, hogy az ajándékba nekem szánt könyveket kikutattam és még mielőtt megkaptam volna, kiolvastam őket.

Talán így történhetett, hogy nem lehetett az a kemény vizsgaidőszak, az az ólmos esti fáradtság, hogy én ne olvassak aktuálisan valamit (esetenként valamiket, mert volt kisebb könyv az utazásra és vaskosabb az ágy mellett). Ha sokat kellett utaznom a munkahelyeimre az utat végigolvastam, talán egyedül Hunor születése okozott némi zavart: közel két hónapos koráig nem volt affinitásom semmit se olvasni, szabad perceimben is inkább őt csodáltam álmában.

A MátéAnyuja Bea által invitált játék lényege, hogy összesítsünk kicsit és említsünk meg 5 darab tavaly olvasott könyvet. Szerencsére többtucatot tudnék kapásból megemlíteni, így inkább kiválasztom azt az ötöt, mely mély hatással volt rám:

Irving Stone: A napsugár fia - Van Gogh élete. Kissé optimistán ezt a könyvet vittem be szülni, persze odabent egyetlen oldalt sem voltam képes elolvasni belőle és magamban olvashatatlannak minősítettem, aztán valamikor nyáron a kezembe akadt és rengeteg kellemes percet szerzett.

Pearl S. Buck: Nők pagodája. Őt kedves Ingridemtől kaptam, hogy ne csak limonádé irodalmat olvassak. Csodálatos könyv, mely magával ragad és elrepít egy idegen világba, egy számunkra teljesen más kúltúrába.

Robin Maxvell: Boleyn kisasszony és Boleyn Anna titkos naplója . Erre a könycsemegére éppen a laszti felémdobója hívta fel a figyelmemet, azóta is hajkurászom az író egyéb műveit is, valamint a Boleyn lányokról fellelhető összes irodalmat.

Csáth Géza: Mesék, amelyek rosszul végződnek Csáth Géza örök kedvencem, az ő novellái balzsamként símogatják a lekem bármely időben.

Kathleen Winsor: Amber ez is egy történelmi alapokon nyugvó regény, a 17. századi Angliába kalauzol el, olvasmányos, története rabul ejtő és magával ragadó.

És most jönne az a rész, amikor tovább kellene passzolnom a játékot. Az a baj, hogy ismét későn reagáltam és szerintem már mindenkin végigsöpört ez a hullám is... nomeg az előző továbbpasszolóssal is úgy jártam, hogy oda passzolgattam, ahol már járt... így én nem adom tovább, viszont ha olvas olyan Valaki, aki még nem játszott ilyet és kedvet kapott, rajta, ne habozzon és emlékezzen vissza a 2008-as könyvélményekkel teli évére!

3 komment

Címkék: játék

A bejegyzés trackback címe:

https://kismamavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr84873565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2009.01.13. 10:14:15

A bejegyzésed eleje könnyfakasztóan szép volt:)
Van Gogh-os könyvet én is olvastam, valóban nem egy szülőszobára való olvasmány:)
A Boleyn lányoknak én is rabja vagyok, még nem vittem vissza a könyvtárba azt a bizonyost, és ahányszor ránézek a polcon, mindig erős szívdobogást kapok.
A többi is felkeltette az érdeklődésemet:) köszönöm, hogy leírtad:)

Ingrid 2009.01.13. 12:36:49

Milyen érdekes... Van Gogh a napsugár fia, Dallos pedig a Nap szerelmeséről írt regényt :)
Én ezt olvastam, és az Aranyecsetet, hamarosan ismét előveszem.

Mazsola01 2009.01.14. 12:10:32

Csáth Géza említett könyve nekem is kedvenc :)
süti beállítások módosítása